Poster: XMatiC
Je mag zoveel illigaale cd's hebben als je wil , het gaat alleen om de cd's die je in het openbaar speelt ...
Maar als Sabam/buma voor je staat denk ik toch dat je denkt "F*ck genaait :D"
@ Bouncy echt niets meer van gehoord ?
Poster: Tomazos
in spanje is het vaak slecht geregeld, daar controleren ze wel streng op de costa brava... (goud mijntje aan dj's natuurlijk)
ik zit er al paar jaar dus ken de dj's van clubs daar ook wel..
vaak doen ze op 1 avond club na club controleren, dus dan gaat er al snel een belletje van: ff oppassen jongens!,
ik hoefde in mijn discotheek geen zorgen te maken..
die eigenaar bied onderdag aan de sergant van de gardiaciviel.. (of hoe je het ook schrijft)..
was ideaal. dus ook nooit geen gezeik met politie als ik vertelde dat ik voor die discotheek werkte..
(collega van mij rookte jointje achter het stuur.. werden aangehouden door politie, allemaal zak lantaarns schijnen in de auto.... wij vertelde netjes dat we daar werkte.. toen was het letterlijk van: oh oh, rij maar door.. en toen stapte hun in en reden weg, dit werkte alleen in die politie regio.. buiten die regio niet)
voor de zekerheid.. zoek dit even uit als je in het buitenland gaat werke
Poster:?Sound-Division
Wel leuk om te lezen over sommige mensen dat ze er dan de beveiliging bij halen.
Die zullen zonder reden echt niet die gast van Buma/Stemra eruit zetten haha. Das dus echt onzin!
Poster: Sound-Division
Wel leuk om te lezen over sommige mensen dat ze er dan de beveiliging bij halen.
Die zullen zonder reden echt niet die gast van Buma/Stemra eruit zetten haha. Das dus echt onzin!
Poster: Tomazos
alleen die organisatie die is slim.. die gaat die discotheken langs of ze het wel hebben in de zomer periode (drukste periode daar), dus daarom,
Poster: dacuba
Van iemand met jouw ervaring had ik deze uitspraak niet verwacht. Het is toch algemeen geweten dat de zomerperiode net het minst druk is ivm festivalseizoen. Of interpreteer ik je zin verkeerd?
Poster: Sound-Division
Poster: matezo
haha nee dat zou ik ook wel willen ,echt al vaak vermeld geweest zoek het even op.
Poster: lek3ct
juist daarom, is dat wel betrouwbaar??
EDIT: Ik bekijk het internet als een plaats van bedrog en leugens (niet als er een bron vermeld staat).
Op de sabam site heb ik niks gevonden, net als google!
EDIT2: kheb het al!
Mag ik als DJ met kopie?n draaien?Dit kan, maar hiervoor dient u wel een DJ-licentie aan te vragen. Deze licentie geeft u namelijk de toestemming om kopies te vervaardigen van uw legaal verworven collectie (cd, vinyl, legale download, enz.) en met deze kopie?n uw DJ-activiteiten te verrichten.?
De belangrijkste voorwaarden zijn onder meer dat u in het bezit dient te zijn van de originele geluidsdragers en/of legale downloads en dat enkel de DJ waarvan de naam vermeld staat op de licentie, met deze kopie?n mag draaien. Deze licentie gaat gepaard met een jaarlijks forfaitair bedrag van 251 ? + 6% BTW.?
Voor meer info kunt u terecht bij: Jozua.Laga@sabam.be of tel. 02/286.82.91.?
Mag ik ze weigeren?
Als dj heb je het recht om de wet om de privacy in te roepen, en dus niet zonder bevelschrift je priv? spullen (platenkoffer, laptop,..) te laten onderzoeken.
Wel kunnen ze vriendelijk verzoeken om zelf enkele platen / mapjes in je pc te tonen. Dat moet niet, maar dat doe je dan best wel om uit de problemen te blijven.
Poster: ceesietopc
Dat ik geen DJ ben betekent niet dat het hele wereldje me niet interesseert. Ik vind het enorm interessant, en heb best wat verstand van zaken. Een forum als dit vind ik leerzaam, leuk en gezellig. En ik durf ondertussen best over mezelf te zeggen dat ik weet waar ik het over heb. Ik mag dan zelf niet draaien, maar als het gaat om de techniek er achter of het organiseren van een feest kan ik zeker meepraten.
Poster: Bouncy
Feestje op een basisschool, kwam zo'n gast, best netjes gekleed ineens de booth in gestampt, dus eerste wat ik dee was m'n macbook op zwart zetten, m'n cd map dicht en een nummer van Rene Kuppens inmixenZegt ie: Ja, ik ben van de BUMA! Dus ik: En? Hij: Als je 2 keer turbo zegt, vlieg ik in brand?Mag ik jouw muziekcollectie even zien? Ik: Euh, zie je niet dat ik druk ben? Hij: Dat maakt niet uit. En hij ging in m'n macbook prutsen! Nja, m'n oom zag dat en hij heeft die gast toen bij kop en kont gepakt en naar buiten gedragen... nooit meer iets van gehoord!