Oren zuivermaken (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 16-12-2009 00:07
Onder het welgekende motto:
Oren heb je maar 1 paar van.. en ook verder in de trend van Gehoorbescherming.

Hoe maken jullie je oren zuiver:

Wattenstaafje, speciale vloeistof, ...?Laten jullie ook maandelijks/jaarlijks je oren zuiver spuiten bij een dokter?

Dan vooral voor de mensen die in-ears gebruiken en ook gehoorbescherming, hoe maken jullie je oren zuiver voor je deze in je oren stopt?

Misschien dat we hier allemaal wel wat aan hebben, want oren.. je hebt er maar 2 voor je heel leven!

Let me hear it!!
dj2dj.nl

What do you think about Oren zuivermaken ??

Vote :   

nils7    posted on 16-12-2009 00:20
Poster: Dj_Fantasy

Laten jullie ook maandelijks/jaarlijks je oren zuiver spuiten bij een dokter?

Heb gehoord dat dat pijnlijk is?Cool, mietje dat ik er ben hahaha?Cool

Durf het niet zo aan om dat te doen en dezelfde week ook meteen volle bak in een club... iets zegt mij dat dat ook weer niet goed is om je oren zo "kaal" in 1x aan zoveel mogelijk dB blootstellen (maar dat zijn onderbuikgevoelens).

Overigens, hier in NL dan, heb je gewoon zo een doe-het-zelf spray voor in je oren en dan komt het er ook uit (denk ik, althans volgens de animatie in de reclame?Cool)

Ik gebruik zelf gewoon een wattenstaafje, en dat met bijpassend dansje "wattenstaafje, wattenstaafje"?Cool??(hint voor de film Hitch)
User edit by nils7 on 16-12-2009 @ 00:20:56 (1%)
Snoey    posted on 16-12-2009 00:46
Heb 1 keer me oren laten uitspuiten, gebruikte natte propjes wc papier als oordoppen om mee te slapen, kon me andere niet vinden en der waren races op het cerquit.?

Doet geen zeer, maar het voelt niet prettig. Dat schuim wat ze in je oor spuiten voor het aanmeten voor de gehoorbescherming doet meer zeer.

Moet wel zeggen, dat je na het spuiten, veel beter hoort. Als of je een blinde laat zien.

Met me oordoppen gaat het vuil er vanzelf uit als ik me oordoppen uit me oor trek. En vroeger likte me kat het uit me oren!!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 16-12-2009 03:35
ik doe het weleens Voorzichtig met een watte staafje..

als je gedraaid heb, en de dag later dit even doen.. sta je versteld hoeveel troep eruit komt..

ik wil nog wel me oren uit laten spuiten, en idd dat spul wat ze in je oren spuiten om oordopjes op maat te maken, voelt niet fijn.. ik werd lijkbleek en had het heel warm en de neiging om weg tevallen..

zat er al paar dagen aan te denken.. maar even afspraak maken met de doktorHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 16-12-2009 05:07
ik vond het wel een lekker gevoel hoor. dat je oren schoon spuiten. en idd je hoorde de dingen vele malen beter.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dacuba    posted on 16-12-2009 06:48
Ik spring gewoon in 't zwembad!

.. mama noemde het altijd 'wattestaafjes', bij gebrek aan een betere naam gebruik ik dus wattestaafjes.
ccc    posted on 16-12-2009 08:56
Hoeveel kost dat oren uitspuiten dan?

Als ik ze al schoonmaak is het onder de douche. Ik heb altijd begrepen dat je oor juist een beetje oorsmeer moet hebben. Dus wattenstaafjes of iets dergelijks gebruik ik nooit.
Bouncy    posted on 16-12-2009 09:42
Ik laat zelf om het halfjaar mn oren uitspuiten, de eerste keer dat ik het deed stond ik toch wel even te kijken van de grote hoeveelheid troep dat er uit kwam! Daarna hoorde ik echt ineens veel meer (kleine) dingen, bijvoorbeeld dat de stof van mijn jas kraakt enzo.

Oordoppen aanmeten is idd een beetje vervelend gevoel, maar t weegt niet op tegenover de nadelen die het heeft als je ze niet laat aanmeten...
ccc    posted on 16-12-2009 09:58
Iemand enig idee hoe het zit met een piep in de oren?
Als ik ze laat uitspuiten wordt de piep dan meer of minder?
mr-mfh    posted on 16-12-2009 10:05
ik maak ze gewoon schoon met wattestaafjes en met water goed schoonmaken werkt ook altijd goed Winking my eye
Bouncy    posted on 16-12-2009 10:50
Poster: ccc
Iemand enig idee hoe het zit met een piep in de oren?

Als ik ze laat uitspuiten wordt de piep dan meer of minder?

Die piep komt uit je binnenoor (ofzo (het slakkenhuis)) daar kan die spuit niet bij komen omdat er nog een vlies tussen zit (het trommelvlies), dus het lijkt me sterk dat het minder erg word.
bambamstudio    posted on 16-12-2009 11:05
Ik?laat iedere 2 maanden mijn oren uitspuiten. (2 dagen van te voren ff met zonnebloem olie druppelen). Even over die piep:
Dit?wordt veroorzaak door overstimulatie van de haarcellen. Deze haarcellen blijven signalen door geven aan de gehoorzenuw. Dit gaat meestal langzaam weg, maar na regelmatige bloodstelling aan te hard geluid ?zullen deze haarcellen afbreken en dit levert permanente gehoorschade op.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 16-12-2009 @ 11:08:33 (17%)
Dj_Fantasy    posted on 16-12-2009 12:05
Ik heb gehoord dat je met wattestaafjes ook juist het vuil naar binnen duwt.. Dus dat je niet al het vuil eruit krijgt.
Hier kan ik wel ergens inkomen. Net zoals in-ear oordoppen eigenlijk al je oorsmeer tot tegen je trommelvlies duwt.
dj2dj.nl
Stagiar    posted on 16-12-2009 12:15
Ik heb gehoord dat je met wattestaafjes ook juist het vuil naar binnen duwt.. Dus dat je niet al het vuil eruit krijgt.
Hier kan ik wel ergens inkomen. Net zoals in-ear oordoppen eigenlijk al je oorsmeer tot tegen je trommelvlies duwt.

Ervaringsdeskundige, op vakantie in Spanje. 4 dagen rondgelopen met een verstopt oor aangezien ik 't in spanje niet helemaal vertrouwde Winking my eye.

Ik laat m'n oren uitspuiten als ik merk dat het verstopt raakt, even de huisarts bellen en meestal kan ik diezelfde dag nog terecht. 3 minuten en klaar is kees Happy, laughing
Dj_Fantasy    posted on 16-12-2009 12:17
2x in Tunesie heb ik meegemaakt dat ik een zware ooronsteking had. Door de terugvlucht naar Belgie was het toen eens zo erg geworden omdat ik nogal vaak problemen heb bij het landen.
Resultaat, maand lang drupjes in mn oren en je echt K*T voele!
dj2dj.nl
Snoey    posted on 16-12-2009 12:38

Dat wordt vergoed door je zieken kosten verzekeraar. En soms rekenen artsen er niks voor, zoals bij mij toen. Ik kwam net voor de lunch pauze, en het was binnen een paar minuten gedaan. (Ik had dezelfde dag auditie voor de Rock Academie), dus was een spoedgevalletje.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Nood    posted on 16-12-2009 15:48
Je mag je oren ook niet teveel uitkuisen met wattenstaafjes ed heb ik gehoord, zo raak je gevoeliger aan oorontstekingen. je oren hebben idd een beetje oorsmeer nodig.
main    posted on 16-12-2009 16:12
ik druppel meestal een paar dagen achter elkaar (eens in de maand) met zonnebloem olie, daarna onder de douche water erin en dan komt er vanzelf wel wat uit (anders even met je nagel wat helpen)
Winston    posted on 16-12-2009 22:51
Ik ben een viespeuk, doe helemaal niks. Alleen oppervlakkig bij de ingang tijdens het baden. Volgens moderne inzichten is dat het best, want het oorgang onderhoud zichzelf dan het beste.

Moest wel eens een keer spuiten en het was echt schrikken van wat je daarna allemaal kan horen.
Tic Toc
nils7    posted on 17-12-2009 01:01
2x in Tunesie heb ik meegemaakt dat ik een zware ooronsteking had. Door de terugvlucht naar Belgie was het toen eens zo erg geworden omdat ik nogal vaak problemen heb bij het landen.

Jij moet eens op duikles... dan leren ze je precies wat te doen met die druk op je oren Winking my eye
jannickv    posted on 17-12-2009 04:08
Poster: nils7
Jij moet eens op duikles... dan leren ze je precies wat te doen met die druk op je oren Winking my eye

ik heb een diepzeeduik diploma maar daar ben je niks mee als je met een oorontsteking op de vlieger moet geloof me!
Tomazos    posted on 17-12-2009 05:16
ik vlieg regelmatig..

soms is het pijnlijker als de andere keer..

ik ga dan gewoon een kauwgompje eten,
soms is het zo dat je de pijn wel uit kan schreeuwen..

kwestie van hoe er gevlogen wordHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stefjuuh    posted on 17-12-2009 07:06
Slikken slikken slikken mijn vriendWinking my eye

Waarom? Had je beter op moeten letten bij biologie..
Woudtje    posted on 17-12-2009 09:40

Als ik ze al schoonmaak is het onder de douche. Ik heb altijd begrepen dat je oor juist een beetje oorsmeer moet hebben. Dus wattenstaafjes of iets dergelijks gebruik ik nooit.

Bij je huisarts niks. Je moet wel een paar dagen voor dat je heen gaat gaan druppelen met van die speciale druppeltjes. Of, wat goedkoper is olijfolie!! Het vuil weekt dan los en als ze je oren uitspuiten is het zo voor elkaar. Ik ben al een paar keer vetrokken bij de huisarts zonder dat ze het uit mijn oren hebben weten te krijgen. Na een paar dagen olijfolie te hebben gedruppeld was het er zo uit?Cool.
ccc    posted on 17-12-2009 09:54
Is het niet mogelijk om met de doucheslag op men oor te zetten. Die pompt ook een redelijk harde straal.
Dj_Fantasy    posted on 17-12-2009 12:53
Poster: nils7

Ik heb ook zitten slikken tijdens het dalen. Het hangt er juist vanaf onder welke hoek de piloot daalt.
Daarom dat ik op sommige momenten er niets last van had, en op andere dat ik het uitschreeuwde.
dj2dj.nl

111 Users online: 29 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 39.622
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.848.081