Poster: Meks
Stel dat Richie Hawtin daarmee beatmatcht dan is hij voor mij geen echte dj.
Poster: qntr0l
Dit ben ik deels met je eens. Aan de ene kant vindt ik mensen die virtual dj'en met de sync-knop, ook geen echte DJ. Echter, zijn er ook genoeg mensen die het beatmatchen onder de knie hebben, maar voor het digitale draaien kiezen omdat deze manier, zoals ook Adri?n het al zei, nieuwe perspectieven biedt. Zoals ook hierboven al vermeldt, als je eens naar bijvoorbeeld Richie Hawtin kijkt, krijg ik toch wel veel respect voor de digitale DJ.
Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken, is dat er verschil zit tussen een "digitale DJ" en een "digitale DJ". Aan de ene kant heb je de?"Richie Hawtin Digitale DJ's", aan de andere kant de "ik-draai-op-mijn-computer-met-virtual-dj-en-de-syncknop-is-mijn-beste-vriend-en-nog-heb-ik-mijn-platen-vaak-niet-gelijk-maar-ik-noem-mezelf-toch-DJ-DJ's" (die is lastig). Ik vindt het jammer dat deze laatste groep?mensen zichzelf zo snel DJ noemen, terwijl anderen het wel kunnen en er echt voor bikkelen. Voor bijvoorbeeld Richie Hawtin heb ik heel veel respect, voor die gozertjes met virtual-DJ op hun ouwe laptop totaal niet.
@ dacuba:
Tjagdan vind ik dat echt een zeer slecht voorbeeld voor opkomende?Digitale dj's en vind dit echt zeer jammer.
Net alsof hij gewoon nog draait om geld te verdienen. Ok er komt?meer dan alleen beatmatchen bij te kijken ,maar vind het beatmatchen via gehoor nu 1 van de dingen waar ik als dj echt trots op ben.
Tis net alsof?ze binnen hier en een paar jaar?iets uitvinden om automatisch te kunnen perfect scratchen zo als echte hiphop dj's. Want echt goed scratchen is ook iets om trots op te zijn.
Ik weet dat er al hulpmiddelen zijn via een EFX, maar het is nog altijd een effect en een?andere manier van scratchen.??Geen automatische knop
Tjagdan vind ik dat echt een zeer slecht voorbeeld voor opkomende?Digitale dj's en vind dit echt zeer jammer.
Net alsof hij gewoon nog draait om geld te verdienen.?
Poster: dacuba
En nu wordt het helemaal hypocriet. Als elke digitale DJ zou draaien als Richie zouden direct alle vooroordelen de wereld uitzijn omdat hij tenminste alles uit het digitale vermogen haalt. Het zijn net de mensen die ?nkel syncen en voor de rest geen klop doen die de reputatie om zeep halen. Denk nog eens na over mijn zin in het vet.
En om 't geld, nee daar geloof ik niets van (als primair doel). Denk eraan dat hij zeer intensief met NI bezig is alsook zijn carriere / platenlabel. Zijn muziekstijl vind ik persoonlijk niets waard maargoed, het gaat over de persoon RH.
Poster: djdolivieira
Dat staat als een paal noven water, Roger.
Poster: Tekhead
en dan denkt iedereen dat ze dj zijn
Poster: Tekhead
Excuseer ??
Vergeet niet dat Ritchie hawtin ook nog een aka heeft nl Plastikman (de bekendste aka) en dat als RH niet zo veel van digitale muziek en informatica kende was er voor vele dj's geen toekomst als dj zou zijn, want 't is hij die de grondlegger is voor diverse muziekprogramma's.
Poster: Adrien1989
Dat is weer het andere uiterste. Maar vier deck mixen is gewoon leuk?
.
Poster: Adrien1989
?Kan je niet matchen, dan kom je nergens.
Kheb eff wat research over Richie Hawtin.
Kvind het wel zot wat hij idd kan.?Is Software dan al zo betroubaar deze dagen? Je moet dan toch een zeer goede pc hebben zodat die niet cracht?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Traktor, maar als ik daarmee beatmacht aan de hand van key's op mijn toetsenbord dan zit ik bij het Cue'n er altijd een meter naast. En het nauwkeurig pitchen met key toeten lukt ook maar half. Per keer ik op een key duw dan gaat die pitch 0,4 omhoog.
Ik heb wel versie 3.3.2.060
Btw er zijn toch ook dj's die het zonder kunnen bv: James zabiela en Rick Parkinson.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.