Wie gebruikt er nog MD / Minidisc  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 15-12-2009 13:02
Sony MDTijdens een opruim bui kwam ik nog stapels MD's tegen....

Ik heb het zelf jaren lang gebruikt totdat je makkelijk met je computer kunt opnemen. Lang was de MD de enige manier die (betaalbaar) je de mogelijkheid gaf om een digitale opname te maken van je setje. Met MD kun je knippen, editten zoals je dat nu met de computer zou kunnen doen.

Zijn er nog meer mensen die MD gebruiken ?

Zo ja, waarvoor.... zo nee, waarom niet.... of denken mensen : "What the hell is a MD?"
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-12-2009 13:03 (24%)

What do you think about Wie gebruikt er nog MD / Minidisc ??

Vote :   

remixer    posted on 16-12-2009 23:37
Ik heb hier nog een Sony MDS DRE1?pro MD speler/recorder staan die ik zo af en toe nog eens gebruik om mijn oudere 12inches te mixen, want ik nam vroeger mijn nieuwe 12 inches eerst op voor ik ze ging draaien, zodat als de plaat oversloeg (vanwege een kras) dan had ik altijd nog een kopie en was tevens ook nog eens makkelijk mee te nemen,
User edit by remixer on 16-12-2009 @ 23:43:35 (18%)
Roalin    posted on 17-12-2009 18:01
Ik heb gister nog een soort floppy gezien met Windows 1.0.1! Da's dan zo'n grote floppy met 300/400 kb geheugen! :p
Dat was zelfs een samenwerkingsverband tussen Philips en Microsoft.

Dit was gewoon even wat onnuttige info tussendoor..

MD heb ik nooit gebruikt, maar zoals ik hier jullie reacties lees, vind ik het wel jammer dat het redelijk geflopt is. Leek me toch best wel een mooi medium.
Didier82    posted on 18-12-2009 08:26
"Vroeger" draaide ik zelfs met MD-spelers, want toen waren shockproof cdspelers nog onbetaalbaar. De cdspelers van die tijd waren zelfs niet volledig shockproof (CDJ-500s en DENON 2000 ofzo), maar 30 seconden ofzo. Pas toen ik was overgestapt op CDJ100s, heb ik de MD-spelers thuisgelaten.

Momenteel gebruik ik nog 2 md-spelers in artiestenrackjes. Ik verbaas me er nog steeds over hoelang die oude huis-tuin-keuken mdspelers meegaan. Echt een degelijk product!

Op zich waren die MD's nog niet zo slecht, want ik had toen alleen nummers naar de MD gekopieerd?die ook?potentieel gedraaid zouden kunnen worden. Tegenwoordig sleur ik cd's mee, waarvan ik al weet dat er max. 2 nummers op staan die ik wel eens zou kunnen draaien. (ben allround DJ)
Kenai    posted on 18-12-2009 23:43
Bij 3FM zag ik in de studio nog 4 Denon MD-spelers staan. Menig radio station gebruikt ze nog als jingle machine denk ik. Alhoewel de meeste mischien ook al mp3 based jingle computers hebben draaien.
Lead    posted on 10-10-2010 11:09
Is er iemand die ik nog blij maak met een stapel MD's ?

Ik ben aan het opruimen en kwam nog een stuk of 20 schijven tegen, 70% ervan is gevuld met muziek/mixen. Ik gebruik mijn MD speler vrijwel niet meer en wil deze opruimen, maar weggooien vind ik een beetje zonde...

Wie gebruikt er dus nog MD en heeft iets aan die schijven ?

Als we er qua transport uit komen ben ik al blij, weggooien is toch zonde Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 11-10-2010 10:11
mijn pa gebruikt die dingen nog steeds voor zijn radioshow op Mi-amigo en als snelstart voor korte nummers bij de volleybal (zaalspeaker).
hebben hier 2 van die Denons staan en 2 sony prof md spelers.

als je er vanaf wilt wil ik wel een trein tripje maken volgende week hoor, denk dat ik me pa er wel heel erg blij mee maak!

heb ze zelf ook een tijdje gebruikt voor het opnemen van mixen.
gewoon een sony Hi-Fi setje gekocht en daar zat een md speler bij, rete handig!

zou dan wel na dinsdag het beste uitkomen sinds ik het weekend in london zit Happy, laughing

(ps, MD's kennen we, maar heeft er iemand nog DAT ?, heb hier nog een hele stapel DAT tapes liggen en een Prof. sony DAT recorder)
Yorick    posted on 11-10-2010 12:11
Ik werk er nog regelmatig mee, heb er altijd een paar mee met orkestbanden voor zangers. En voor opnamen's te maken tijdens evenementen.
Lead    posted on 11-10-2010 12:40
DAT tapes heb ik ook nog wel liggen, maar die heb ik een hele tijd geleden als een keer overgezet.

De tapes die ik nu nog heb bewaar ik eigenlijk uit nostalgische waarden Thumbs Up
Let the BASS be louder
DJKIWI    posted on 11-10-2010 15:28
Zoals ik al eerder in dit topic beschreef gebruik ik ze nog met enige regelmaat.
Ben nog op zoek naar een Sony 19' - 1 HE model voor in mijn rekje!
Victor    posted on 11-10-2010 21:22
Ik heb nog een hele stapel DAT-tapes vol met muziek en een Tascam DA-30 MK2 om ze af te spelen.

Ik heb ook nog een Denon DN-M1050R minidisk speler. Mooi ding: 19 inch, pitch control, pc-toetsenbord en extra geheugen voor hotstart (de eerste 20 tracks kan je direct laten spelen door een hotstart toets op het toetsenbord in te drukken). Een stervensduur ding destijds (nieuw gekocht). Maar ik doe er weinig mee. Als ik iemand er een lol mee kan doen voor een vriendenprijs...
Flexii    posted on 11-10-2010 22:22
Als Geluidstechnicus merk ik dat vooral veel carnavalsgroepen nog altijd hun muziek opnemen op md, ik heb altijd voor de zekerheid een md speler bij me bij carnavals avonden, want er is er altijd wel ene bij die met een md komt aanzetten.
DJ_OB    posted on 11-10-2010 22:36
Ik gebruikte ze vooral voor op de fiets. Zoals al genoemd waren de mp3 spelers er pas net en hadden dus amper geheugen en cd-spelers paste niet echt makkelijk in me tas. Heb ze helemaal in het begin ook nog wel gebruikt om gewoon van de radio e.d. dingen op te nemen. Ze vervangden daar de ouderwetse cassettes voor mij. Als ben ik ze vrij snel gewoon digitaal via de pc gaan gebruiken netminidisc player noemde ze dat volgens mij
Lead    posted on 12-10-2010 12:06
Wie mij per PM zijn adres stuurt zal ik proberen blij te maken met wat MD's. Aangezien. Er muziek op staat vind ik het zonde ze zo weg te mikken en hoop ze nog een mooie finale rustplaats te kunne geven.
Let the BASS be louder
willindian    posted on 15-03-2011 17:57
Ik gebruik nog steeds MD's. Ik gebruik ze om mijn orkestbanden er op te nemen en af te spelen.
Ik ben in het bezit van 2 Sony en 1 Kenwood Minidiskrecorder/player. Daarnaast heb ik ook nog een Sony Minidiskspeler travelversion. Ik kan ze wel gebruiken als je er niets meer mee doet.

Ik verneem het wel van je.

Met vriendelijke groet,

Will Claase
Will J.M. Claase
willindian    posted on 15-03-2011 20:39
Ik ben op zoek naar een nog goed werkende 19inch minidiskspeler/recorder tegen een redelijke prijs.
Wie kan mij daaraan helpen??

Will? Claase
Will J.M. Claase
BennoRevelli    posted on 15-03-2011 21:07
Poster: willindian
Ik ben op zoek naar een nog goed werkende 19inch minidiskspeler/recorder tegen een redelijke prijs.
Wie kan mij daaraan helpen??

Will? Claase

Op marktplaats zijn er nog zat van dit soort spelers te vinden,
Ook zou je op een wat lokalere schaal kunnen gaan zoeken,

Als je echt niks kan vinden kun je me eens een bericht via het forum sturen, dan zal ik eens voor je kijken

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

239 Users online: 160 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 21.948
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.140.914