Wie gebruikt er nog MD / Minidisc  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 15-12-2009 13:02
Sony MDTijdens een opruim bui kwam ik nog stapels MD's tegen....

Ik heb het zelf jaren lang gebruikt totdat je makkelijk met je computer kunt opnemen. Lang was de MD de enige manier die (betaalbaar) je de mogelijkheid gaf om een digitale opname te maken van je setje. Met MD kun je knippen, editten zoals je dat nu met de computer zou kunnen doen.

Zijn er nog meer mensen die MD gebruiken ?

Zo ja, waarvoor.... zo nee, waarom niet.... of denken mensen : "What the hell is a MD?"
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-12-2009 13:03 (24%)

What do you think about Wie gebruikt er nog MD / Minidisc ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 15-12-2009 13:07
Ik heb het zelf ook nog lang gebruikt. Heb het ook nog allemaal liggen. Nu neem ik eigenlijk altijd op in Traktor, daarvoor met Audacity. Met de computer zijn toch minder handelingen dan met MD + het scheelt weer een apparaat. Zeker in Traktor vind ik erg praktisch.
Stephanie    posted on 15-12-2009 13:11
Ik heb ze heel veel gebruikt bij de radio!

De minidisc was in de radio wereld de opvolger van de Sonifex cart-spelers (de spelers waar de jingles van afgespeeld werden). Het 'oneindige' stukje tape wat hierin zat liep nog wel eens vast of brak op precies de verkeerde momenten. Vooral omdat er ook nog wel eens ruw mee omgesprongen werd. Daarnaast waren ze redelijk groot waardoor je vaak een enorm rek van carts naast je had staan waarvan natuurlijk altijd net degene die je zocht zoek was.

De MD was echt een uitkomst, meerdere jingles op een schijfje, snel zoeken en direct scherp!

Heb hier nog een 'oude' sony md speler staan van het type wat we in Hilversum gebruikten.....met m'n oude jingles. Heerlijk voor de nostalgie momenten!
User edit by Stephanie on 15-12-2009 @ 13:11:36 (1%)
Bartjens    posted on 15-12-2009 13:54
Haha, ik gebruik ze nog elke week op de lokale radio hier en ik heb thuis ook nog een speler/recorder staan. Al m'n jingles staan er op, nog geen zin gehad om ze om te zetten naar digitaal Cool?en zolang het niet nodig is zal dit ook niet gebeuren.
www.djbrowbeat.com
Cyspoz    posted on 15-12-2009 13:55
"Tape acts" worden volgens mij nog steeds vollop met MD's gedaan. Ik weet niet of er geluidstechnici zijn die dit kunnen bevestigen.
Lead    posted on 15-12-2009 13:58
Yep, er is een hele tijd geweest dat Tape artiesten beter MD act genoemd konden worden. Tegenwoordig gebeurt er heel veel van CD, net zo gemakkelijk op te nemen tegenwoordig natuurlijk.
Let the BASS be louder
Ilja    posted on 15-12-2009 14:19
Ik gebruik Hi-MD ( dus ik kan heel makkelijk mijn opgenomen set naat computer Transferen ).?
Wil ook niet daar iets anders overstappen want ben tevreden over kwaliteit en batterij duur van de speler/recorder.??

Deze heb ik.?? Werkt helemaal te gek.

Cyspoz    posted on 15-12-2009 14:33
Poster: Lead
Yep, er is een hele tijd geweest dat Tape artiesten beter MD act genoemd konden worden. Tegenwoordig gebeurt er heel veel van CD, net zo gemakkelijk op te nemen tegenwoordig natuurlijk.

En voor de geluidtechnicus goedkoper. Een pro 19" CD speler is veel goedkoper dan een pro 19" MD speler.
RelaxGoNuts    posted on 15-12-2009 15:04
Prima oplossing voor op de fiets.
Want waar kon je een jas vinden waar je Discman in kon.. Winking my eye

Nu af en toe nog in gebruik voor muziek die nog niet digitaal staat.
Kevinova    posted on 15-12-2009 15:07
Mijn lerares geluidstechniek/FOH zweert nog altijd bij de MD dus bij mij op school gebruik ik ze elk project wel. Tenzij je een lager cijfer wilt. Gezien Cd's Krassen kunnen bevatten, lensen vuil kunnen raken, nogsteeds niet al te betrouwbaar zijn met direct instarten als je op de play knop drukt bij de goedkopere cd-spelers.
En laptops is storingskans op geluid heel hoog ivm beeld-voeding. Tenzij je mac gebruikt.
User edit by Kevinova on 15-12-2009 @ 15:07:51 (2%)
Adrien1989    posted on 15-12-2009 15:30
Poster: RelaxGoNuts
Prima oplossing voor op de fiets.
Want waar kon je een jas vinden waar je Discman in kon.. Winking my eye

Nu af en toe nog in gebruik voor muziek die nog niet digitaal staat.

Deed ik vroegah ook, voordat er telefoons kwamen met mp3 spelers Tongue.?
MoXeGy    posted on 15-12-2009 15:40
ik heb hier thuis nog 2 md spelers liggen, deze gebruikt ik vroeger om op te nemen.
Xtremer    posted on 15-12-2009 16:30
Mijn vader en oom doen er nog vrij veel mee. In onze vorige auto hadden we een MD speler zitten dus vandaar. Mijn oom nam er altijd mixes mee op van de radio.

Tegenwoordig doen we alles op onze telefoons via bluetooth of USB sticks. De CD's gebruiken we niet eens meer zowatCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tomazos    posted on 15-12-2009 16:37
ik snap eigelijk ook niet waarom de MD geflopt is vergeleken met de cd..

volgens mij is een MD handiger dan een cd..
cd komt vol met krassen enzo..

ik ging weleens met de kermis mee op reis.. die gebruikte wel allemaal MD spelers voor hun mixtapes..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
mrwhoopie    posted on 15-12-2009 17:12
Al ik PA doe word de MD nog wekelijks gebruikt heel veel artiesten werken met MD,MD is eigenlijk beter dan cd,maar cd is dan weer universeler.
TheHunter    posted on 15-12-2009 17:19
Ik kom nog maandelijks artiesten tegen waarvoor het bedrijf waar ik werk geluid doet, bijna alle (orkest)band artiesten gebruiken nog MD's.
Er komen alleen wel steeds meer artiesten die gewoon een USB'tje meenemen, persoonlijk vind ik dit wel handiger, kan in je PC, CDJ etc...
Dyno    posted on 15-12-2009 18:46
Ik heb ook nog een MD speler/recorder thuis staan.
En ook een portable walkman voor MiniDiscs waarmee je ook kan opnemen.

Maar ik gebruik ze eigenlijk nooit meer, omdat ik alles direct op de pc opneem en edit.
Eigenlijk best zonde, want het was/is best wel een goed medium en eigenlijk inderdaad beter dan cd.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 15-12-2009 @ 18:46:42 (10%)
ken007    posted on 15-12-2009 20:45
heel soms nog eens :p en met carnaval in aalst ook in de wagen :p
MaximDJ    posted on 15-12-2009 20:49
Ik heb altijd een MD recorder gehad om artiesten live op te nemen. Heb nog heeel veel van die dingen liggen. Tja, eigenlijk raar dat ze niet de CD vervangen hebben. Verder eigenlijk nooit gebruikt.
Nu nemen we gelijk op op de PC.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
feestbeest    posted on 15-12-2009 21:09
Volgens mij weet ik niet wat je bedoeld of toch wel?
Ik heb kleine mini cdtjes waar ik me live set op brand(van eventueel een Djcontest)
Alleen deze werken helaas niet met slot in spelers..
Maar volgens mij is dit iets anders?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Dolivieira    posted on 15-12-2009 21:13
Idd, Lead heb het ook nog gebruikt, was alweer in de vergetenheid bij mij. Tegenwoordig heb ik een SDcard recorder voor op locatie anders gewoon met me PC opnemen. daarvoor had je DAT ken jij ook wel Lead.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 15-12-2009 @ 21:17:21 (26%)
ken007    posted on 15-12-2009 21:28
sony heeft goed geprobeerd maar heeft de CD of SACD of wat dan ook niet kunnen overnemen he :p
DJKIWI    posted on 16-12-2009 18:17
Ik heb nog een stuk of 5 van die spelers thuis staan.
Deze werden vooral gebruikt met tape-artiesten en voor jingles en dat soort dingen.
Sinds een aantal weken heb ik 2 Denon sd-spelers in een 19" rekje zitten, deze werken nagenoeg hetzelfde.
Bootstrap    posted on 16-12-2009 19:41
Ik heb destijds, toen mijn discman het begeven had, gekozen voor een mp3 speler voor op de fiets inplaats van een MD-speler. Voor die toepassing was een mp3 speler ook handiger. Ik was bij mij op school de eerste met een mp3 speler en hij had, hou je vast, wel 32mb geheugen! Dat kon wel worden verhoogt door er een sd kaart bij te prikken van maximaal 64mb CoolEn je raadt het nooit, hij doet het nog steeds!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
janek    posted on 16-12-2009 21:09
Ik gebruik nog steeds MD om mijn mixes op te nemen
De kwaliteit is immens vergeleken met de MP3 recorders
Ik heb hem wel digitaal met mijn Computer verbonden ( Optiese Kabel)
als ik 2 uurs mixe maak send ik hem via de MD recorder door naar de Computer (AD-DA)
tot nu toe altijd een goede kwaliteit en ik zal hem zeker nog lang gebruiken
Ik heb een Pioneer MJ-D508 en een Sony MDS-JE510

Jan
Dyno    posted on 16-12-2009 21:57
Poster: janek
Sony MDS-JE510

Die heb ik ook.

En mijn MD walkman is de MZ-R30
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

223 Users online: 165 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 21.879
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.140.845