Notebook kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yogum    posted on 14-12-2009 12:15
sinds kort zoek ik een nieuwe notebook. Omdat ik niet veel kaas gegeten heb van al die processoren (vroeger nog wel, toen was het naar mijn mening gewoon meer Ghz is beter, maar dat gaat nu niet meer op), en het aanbod gigantisch is, vraag ik jullie om hulp.

Weten jullie dus een geschikte notebook voor mij? Hebben jullie aanbevelingen of ervaringen? Ook tips zouden erg prettig zijn, want het is zo'n groot aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

De specificaties die ik er graag in zou willen hebben:

Processor vergelijkend aan Intel Core 2 Duo T9600 (of beter natuurlijk?) met 4.00 Gb Ram.
Goede grafische kaart.
Windows 7
Numpad
CD/DVD brander (bluray hoeft niet)
Liefst relatief goede audio speakers.
Moet een beetje mee te nemen zijn, maar ik ga er waarschijnlijk niet elke dag mee slepen.

Wat ik er mee wil:
Notebook voor studie, maar ook om te gamen. Daarom ook een goede grafische kaart. Een echte game laptop kost natuurlijk een stuk meer, maar ik wil, zover het kan, wel de nieuwste games kunnen spelen (al dan niet op hoogste graphics).?

Wat ik er voor over heb:
800 a 900 euro.

What do you think about Notebook kopen ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 14-12-2009 12:21
Degene die ik gebruik is een HP Elitebook 8730W. Die voldoet aan je eisen, maar ligt bijlange na niet in je budget. Ik twijfel of je er wel komt met 900 euro...
qntr0l    posted on 14-12-2009 12:36
Misschien moet je qua merk eens naar een Acer kijken. Wel goed spul tegen lage prijs.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de?
Acer Aspire 8735G-664G100MN
Leuke (wel grote) notebook met wel goede specs.?
BarryVendel    posted on 14-12-2009 13:38
Ik kan je niet adviseren welke notebook je precies moet nemen, ook voor mij is het aanbod te groot geworden. Wat ik wel weet:
Als je een numpad wilt, dan moet je zoiezo een 17" laptop nemen. Volgens mij hebben de laptops van kleiner formaat geen numpad, ik heb hetzelfde probleem met mijn 15" laptop. Ik heb daarom een usb-numpad erbij gekocht, dat kost iets van ?15,- dus dat is te overzien.

Qua grootte denk ik dat een 15" laptop wel een goed formaat is. Omdat het scherm van een 13" wat klein is en een 17" gewoon groot en zwaar is.

Audio-speakers op een laptop, dat is volgens mij niet zo'n succes, ik denk dat je er dan beter een setje naast kunt kopen. (EDIT: het ligt er natuurlijk aan wat je voor geluidkwaliteit wilt hebben!)

Weet je trouwens zeker dat je aan Windows 7 wilt beginnen? dat besturingsprogramma vreet volgens mij flink wat geheugen, dat gaat alleen maar van je game prestaties e.d. af.

Ik heb verder niet heel veel ervaring met laptops, het enige wat ik daaraan (fysiek) verandert heb is een werkgeheugen-module geplaatst. Ik heb meer ervaringen met computers, ik heb er al een paar zelf in elkaar gezet.

Tot zover even wat ik erover weet/denk te weten.

Succes met je keuze.
User edit by BarryVendel on 14-12-2009 @ 13:41:10 (7%)
TimmyV    posted on 14-12-2009 16:15
Dit is misschien wat voor jou: Asus?G60VX-JX147V

Is een betaalbare gaming laptop met goede specificaties.

De prijs ligt tussen de 900 en 1100 euro.

Iets meer dan jou budget, maar dan heb je wel een degelijke notebook die zeker een tijdje meegaat met de huidige games.

Er zit een GTX260 in. Behoorlijk sterke grafische kaart voor een notebook.
Het enige mindere aan deze notebook is de resolutie. Vrij laag voor een 16'' scherm.

Specs:

Display: 16", WXGA Resolutie 1366x768Processor: Mobile Intel Core 2 Duo P7450 Dual-Core (2.13GHz)Bussnelheid: 1066MHzL2 cache: 3MBChipset: Intel PM45Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR2 SODIMMVideokaart: NVIDIA GeForce GTX260 1GB GDDR3 VRAMHarddisk: 500GB SATA 5400rpmOptische drive: DVD-/+RW Dual-Layer, BD-ROMModem: 56kLAN: 1000MbitWLAN: 802.11 a/b/g/nBluetooth 2.01x Expresscard, VGA-out, Microfoon-in4x USB2.01x Firewire1x HDMI1x eSATA8-in-1 Cardreader2.0 Megapixel Webcam6-Cells BatterijMicrosoft Windows 7 Home Premium 64-bitsAfmetingen: 375x265x34.3-40.6mmGewicht: 3.3kg

Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 14-12-2009 @ 16:16:49 (11%)
lek3ct    posted on 14-12-2009 16:41
Poster: TimmyV
Dit is misschien wat voor jou: Asus?G60VX-JX147V

Is een betaalbare gaming laptop met goede specificaties.

De prijs ligt tussen de 900 en 1100 euro.

Iets meer dan jou budget, maar dan heb je wel een degelijke notebook die zeker een tijdje meegaat met de huidige games.

Er zit een GTX260 in. Behoorlijk sterke grafische kaart voor een notebook.

Het enige mindere aan deze notebook is de resolutie. Vrij laag voor een 16'' scherm.

Specs:

Display: 16", WXGA Resolutie 1366x768Processor: Mobile Intel Core 2 Duo P7450 Dual-Core (2.13GHz)Bussnelheid: 1066MHzL2 cache: 3MBChipset: Intel PM45Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR2 SODIMMVideokaart: NVIDIA GeForce GTX260 1GB GDDR3 VRAMHarddisk: 500GB SATA 5400rpmOptische drive: DVD-/+RW Dual-Layer, BD-ROMModem: 56kLAN: 1000MbitWLAN: 802.11 a/b/g/nBluetooth 2.01x Expresscard, VGA-out, Microfoon-in4x USB2.01x Firewire1x HDMI1x eSATA8-in-1 Cardreader2.0 Megapixel Webcam6-Cells BatterijMicrosoft Windows 7 Home Premium 64-bitsAfmetingen: 375x265x34.3-40.6mmGewicht: 3.3kg

die is wel raak hoor ?
blu-rayplayer, 260 gtx, 4gb ram (wel DDR2->'verouderd' voor sommigen) vind je normaal in de 1400-1800? klasse
Collin    posted on 14-12-2009 17:30
Op dit moment is er ook een kwalicatief goede notebook van Asus

Asus N61 : bij veel Media Markt winkels staat deze notebook?

T6600 processor Intel Core2 Duo 2,2 GHz

4096 MB DDR3 werkgeheugen , 500 GB HDD

Nvidia GeForce GT130 videokaart 1024 MB

DVD-brander DL, Cardreader, Webcam

16'' inch beeldscherm ( nieuw type schermen , ook LED )

Windows 7 Home Premium 64 Bits

749 euro is de adviesprijs
User edit by Collin on 14-12-2009 @ 19:10:09 (7%)
Snoey    posted on 14-12-2009 17:33
Poster: qntr0l
Misschien moet je qua merk eens naar een Acer kijken. Wel goed spul tegen lage prijs.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de?

Acer Aspire 8735G-664G100MN

Leuke (wel grote) notebook met wel goede specs.?

Acer is wel aan te raden, dit is me 2e en me pa heeft er ook 1. Die van mij heeft het zwaar, staat dagelijks aan, gaat mee naar school en gaat soms mee naar werk. Ik game erop, produceer ermee en download er vol op mee. Ze hebben me nog nooit in de steek gelaten, al is de batterij van me nieuwste zo goed als naar kloten, die is binnen 5 minuten leeg.?

Naar mijn mening zijn het degelijke laptops voor een leuke prijs.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ccc    posted on 14-12-2009 20:55
Poster: BarryVendel
Weet je trouwens zeker dat je aan Windows 7 wilt beginnen? dat besturingsprogramma vreet volgens mij flink wat geheugen, dat gaat alleen maar van je game prestaties e.d. af.

Ik had vista op men laptop, dat was niet snel. Nu 7 geinstalleerd en men laptop is een stuk sneller.
Illusion    posted on 15-12-2009 00:07
Vista was helemaal niks, en de grootste flop die Windows heeft uitgebrackt op Windows Millennium na.
Win. 7, is de vista lookalike, maar toch heel anders, sneller, beter, betrouwbaarder.. en vet.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Prozei    posted on 15-12-2009 00:30
Poster: Illusion
Vista was helemaal niks, en de grootste flop die Windows heeft uitgebrackt op Windows Millennium na.

Win. 7, is de vista lookalike, maar toch heel anders, sneller, beter, betrouwbaarder.. en vet.

verschil tussen vista en windows 7 is bijna niks.

is gewoon vista in een nieuw jasje.

dat vista geflopt is niet de schuld van microsoft
maar van de hardware fabrikanten die geen zin hadden nieuwe drivers te schrijven voor oude hardware.

die dachten allemaal als iets niet werkt koopt men wel nieuw.

nu hebben al die fabrikanten hun drivers geschreven voor vista en werken deze ook op win 7.
en is windows 7 helemaal top.
als je een notebook koopt ga dan voor asus deze zijn erg betrouwbaar.
N61VN-JX072X van Asus is een leuke notebook.

en kijk ook even in de tweakers.net pricewatch.
daar vindt je de goedkoopste winkels?
je kan dmv filters opzoek gaan naar een notebook die aan jou eisen voldoet.
Mod edit by Prozei on 15-12-2009 00:44 (41%)
JJenzz    posted on 15-12-2009 15:36
Ik zou je de Macbook 13" halen.
Vriend van me heeft deze en hij gebruikt deze om te gamen en het is ongeloofelijk wat dat ding aankan zegt ie, heeft nu 4 shooters & 3 race games erop en het werkt snel en graphics zijn hoog.

Nadeel is natuurlijk wel het 13" scherm
yogum    posted on 28-12-2009 14:01
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik voor de Asus N61 ga, ziet er goed uit (ook qua specs) en is niet te duur. Zit nog wel een beetje te twijfelen, maar denk toch wel dat dit de beste keus is. Ik laat het nog wel weten hoe hij is als ik hem echt heb.
Bootstrap    posted on 28-12-2009 18:15
Poster: JJenzz
Ik zou je de Macbook 13" halen.
Vriend van me heeft deze en hij gebruikt deze om te gamen en het is ongeloofelijk wat dat ding aankan zegt ie, heeft nu 4 shooters & 3 race games erop en het werkt snel en graphics zijn hoog.

Nadeel is natuurlijk wel het 13" scherm

MacBook om te gamen? Serieus? Dat is echt het laatste waar ik een Mac voor zou kopen eerlijk gezegd..
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Xtremer    posted on 28-12-2009 18:23
Poster: Bootstrap
MacBook om te gamen? Serieus? Dat is echt het laatste waar ik een Mac voor zou kopen eerlijk gezegd..

Maar het werkt wel onwijs goed! Wij doen altijd Call Of Duty 4 MW1 op school tegen de hele klas en ik zit met nog 3 anders altijd op een MacBook. Echt super vet en geen last van schokjes. Moet je wel vertellen dat ik de 15" 2,66 GHz heb met die grafische processor en grafische kaart (dubbel power).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Woudtje    posted on 28-12-2009 23:05
Poster: Bootstrap

Voor gamen hebben ze een PS3 en Xbox uitgevonden denk.
Tekhead    posted on 28-12-2009 23:42
Poster: Woudtje

Of de Wii, maar idd, een macbook heeft daar geen problemen mee, maar met wat heeft een macbook wel problemen. ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Woudtje    posted on 28-12-2009 23:45
Poster: Tekhead
Poster: Woudtje

Of de Wii, maar idd, een macbook heeft daar geen problemen mee, maar met wat heeft een macbook wel problemen. ?

Vroeger werden er eigenlijk bijna nooit game ontwikkeld voor de mac. waarom? omdat weinig mensen een mac hadden. Nu is dat behoorlijk aan't veranderen.

Tekhead    posted on 28-12-2009 23:51
omdat het de enige betrouwbare is, heb die windows prullen allang weggekieperd hoor, werd daar gewoon gek van.
`
Once you've tried a Mac, you never go back !!
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 28-12-2009 @ 23:52:49 (44%)
Vassilli    posted on 29-12-2009 00:29
Ben ik helemaal met je eens! Mac werkt gewooon veel en veel fijner..
Sebasz    posted on 29-12-2009 01:24
Alleen de wat grotere laptops hebben een numpad. Die beginnen vanaf 17" vaak.
Persoonlijk vind ik dat aan de te grote kant voor een laptop, maar als je dat geen probleem vindt kun je kijken naar de Dell Studio 17 laptop.

Indien je voor iets meer kwaliteit wil gaan (en een iets hoger budget hebt) is de Dell Studio XPS 16 misschien iets voor jou. Beschikt niet over een numpad, maar is in de standaard configuratie al rete snel.

Ik ben alleen bang dat je voor 900 niet zomaar een laptop vindt met jouw eisen. Voornamelijk komt dat door de processor. Als je een normale (ook een goede, heb hem zelf ook) processor erbij neemt zoals de P8600 dan komt de prijs wel rond de 900 euro.

Tegenwoordig kun je bij Dell ook de Core i7 CPU's kiezen voor je laptop, maar daar weet ik niet wat de prijzen van zijn. Moet je zelf maar even kijken.

De Dell Studio XPS 16 of de Dell Studio 17 moet je even naar googlen dus Cool

Succes ermee!

PS: [Knip] ga eens weg uit dit topic Cool. Hij komt met specificaties aanzetten en hij noemt niet voor niets windows 7 Cool
Poster:?Xtremer

Maar het werkt wel onwijs goed! Wij doen altijd Call Of Duty 4 MW1 op school tegen de hele klas en ik zit met nog 3 anders altijd op een MacBook. Echt super vet en geen last van schokjes. Moet je wel vertellen dat ik de 15" 2,66 GHz heb met die grafische processor en grafische kaart (dubbel power).

Op de laagste settings misschien ja. De 13" macbook is qua grafische prestaties een beetje om te huilen like in games of 3d werk?Cool
Alert : Taalgebruik + Dubbelpost
Mod edit by Jorrit on 12-01-2010 14:58 (48%)
Helixon    posted on 12-01-2010 00:41
Poster: Prozei
Poster: Illusion

verschil tussen vista en windows 7 is bijna niks.

is gewoon vista in een nieuw jasje.

dat vista geflopt is niet de schuld van microsoft

maar van de hardware fabrikanten die geen zin hadden nieuwe drivers te schrijven voor oude hardware.

die dachten allemaal als iets niet werkt koopt men wel nieuw.

nu hebben al die fabrikanten hun drivers geschreven voor vista en werken deze ook op win 7.

wat je hier zegt is niet hele maal correct Windows 7 draait op het driver en dll systeem van Windows XP en win XP heeft het basis systeem van Windows NT. Windows 7 heeft een verbeterd uiterlik t.o.v Vista. Window 7 heeft daar dus de graphische elementen van. Zoals ik altijd zeg Windows 7 is wat Windows Vista had moeten worden.
Niet lullig bedoelt maar even jezelf wat beter informeren.

Verstuurd vanaf mijn iPod
en is windows 7 helemaal top.

als je een notebook koopt ga dan voor asus deze zijn erg betrouwbaar.

N61VN-JX072X van Asus is een leuke notebook.

en kijk ook even in de tweakers.net pricewatch.

daar vindt je de goedkoopste winkels?

je kan dmv filters opzoek gaan naar een notebook die aan jou eisen voldoet.

soundcollector    posted on 12-01-2010 14:57
Poster: Sebasz

Op de laagste settings misschien ja. De 13" macbook is qua grafische prestaties een beetje om te huilen like in games of 3d werk Cool

Is ook zo... Daar zit die 9400m grafische kaart in... Als je dan toch een macbook koopt, koop dan gewoon een 15 inch, als je wil gamen, heb je twee grafische kaarten...
Ik game ook op men macbook (borderlands, fallout 3, modern warfare 2) etc... Werkt goed, maar je moet de settings ook niet te hoog zetten, dan krijgt die het moeilijk.
Een laptop kopen om te gamen is eigenlijk een beetje nutteloos, je kan wel games spelen, maar je zal er nooit zo veel plezier bij hebben als een ps3 ofzo...
Die asus die collin in begin van dit topic aanhaald is echt geweldig... Zeker voor die prijs.
Als ik jou was, zou ik me niet te lang bedenken. Dat is echt een machine voor die prijs.
Ik heb een macbook, maar gebruik em heel veel voor photoshop en grafische toepassingen, anders zou ik er nooit een gekocht hebben --> reden: Veel te duur, nog altijd, ondanks de prijsverminderingen van voor de zomer
Cyspoz    posted on 12-01-2010 15:10
Poster: Snoey
Misschien moet je qua merk eens naar een Acer kijken.Naar mijn mening zijn het degelijke laptops voor een leuke prijs.

Acer is bagger, vooral de voeding gaat zeer snel kapot. En daarvoor hoef je het ding niet eens te gebruiken of verplaatsen.
Asus, Toshiba, Sony, Apple zijn de merken die redelijk zijn.

Prijs prestatie is bij Acer wel erg goed, dus de verleiding om een product van hun te kopen is vaak groot. Zorg wel voor goede garantie dan.

This is an old Topic

No new postings for 5.718 days.
 Post CommentThat would be 190.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 123 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 6.810
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.588