Ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 13-12-2009 21:23
hi mensen,

ik heb een nummer gemaakt met ableton maar hoe kan je die in mp3 overzetten
heb hem wel opgeslagen maar als ik hem opent dan komt hij in ableton
hoe sla je het op wie kan me helpen

greets Maikel

p.s sorry voor eventuele typefouten.

What do you think about Ableton ??

Vote :   

Stephanie    posted on 13-12-2009 21:33
Export audio/video
Staat bijna onder "save as" in het file menu. Kan je bijna niet over het hoofd zien?Cool
jannickv    posted on 13-12-2009 22:18
Poster: Stephanie
Export audio/video

Staat bijna onder "save as" in het file menu. Kan je bijna niet over het hoofd zien?Cool

dat staat er bij mij toch ook echt niet??Cool

wat ik doe Winking my eye
1. render to disc. dan heb je wav.
2 wav openen in audacity en exporteren als mp3...

als er een andere manier is hoor ik het graag?
User edit by jannickv on 13-12-2009 @ 22:19:03 (1%)
HouseContainer    posted on 13-12-2009 22:36
Sinds versie 8 heet dat Render to disk en volgens mij daarvoor werd het export genoemd.
jannickv    posted on 13-12-2009 23:10
ok? das duidelijk...
En ableton heeft NOOIT Mp3 ondersteund (als export) lees ik overal.
mr-mfh    posted on 14-12-2009 00:01
nu snap ik het helemaal niet Cool?hoe doen andere het dan ??
jannickv    posted on 14-12-2009 10:16
zoals ik dus al zei...
Poster: jannickv
1. render to disc. dan heb je wav.
2 wav openen in audacity en exporteren als mp3...

mr-mfh    posted on 14-12-2009 20:33
waar staat render to disc.
??
LilQuint    posted on 14-12-2009 20:34
Ik heb Ableton Live 8 voor produceren.

Bij mij staat er nog steeds : Export Audio/Video
mr-mfh    posted on 14-12-2009 21:02
ja dat heb ik ook en hij slaat op als wav open ik hem dan hoor ik 1 tik en dan is het afgelopen ?
Stagiar    posted on 14-12-2009 21:55
Poster: mr-mfh
ja dat heb ik ook en hij slaat op als wav open ik hem dan hoor ik 1 tik en dan is het afgelopen ?

Ga eerst maar eens fijn de manual lezen. Winking my eye
Snoey    posted on 14-12-2009 22:21
Poster: mr-mfh

Ga naar je arrangement view, sleep over het stuk dat je wil exporteren. Als je het goed doet, word dat geel. Doe dan export en dan moet het goed zijn. Zo niet? Even naar de winkel gaan waar je het gekocht hebt, daar willen ze je vast wel het een en ander uitleggen.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Stefjuuh    posted on 15-12-2009 10:35
Poster: Snoey

Ga naar je arrangement view, sleep over het stuk dat je wil exporteren. Als je het goed doet, word dat geel. Doe dan export en dan moet het goed zijn. Zo niet? Even naar de winkel gaan waar je het gekocht hebt, daar willen ze je vast wel het een en ander uitleggen.?

Moet ik je dan ook alles nog vertellen over ableton?:P

Zodra je een stukje geselecteerd hebt, exporteerd hij enkel en alleen dat stukje. Dit geeft hij ook aan onderin het export venstertje. Je hoeft niet je volledige track te selecteren, je kan ook even klikken in je arrangement op een leeg stuk, zodat je eventuele geselecteerde stukjes de-selecteerd. Live kijkt in dat geval tot waar er audio/midi/clips loopt, en exporteerd het tot daar (en is wel zo slim om eventuele reverbs op het eind ook mee te nemen in de export)
Cyspoz    posted on 15-12-2009 11:35
Poster: Stefjuuh
Zodra je een stukje geselecteerd hebt, exporteerd hij enkel en alleen dat stukje. Dit geeft hij ook aan onderin het export venstertje. Je hoeft niet je volledige track te selecteren, je kan ook even klikken in je arrangement op een leeg stuk, zodat je eventuele geselecteerde stukjes de-selecteerd. Live kijkt in dat geval tot waar er audio/midi/clips loopt, en exporteerd het tot daar (en is wel zo slim om eventuele reverbs op het eind ook mee te nemen in de export)

Dat is niet altijd zo geweest. Vroeger moest je dat zelf doen, sinds ik zelf versie 8 gebruik hoeft dat inderdaad niet.
In mijn vorige comment had ik het over versie 7 maar dat kan wel eens versie 5 of 6 zijn geweest. Want ik heb 7 overgeslagen.
Snoey    posted on 15-12-2009 11:43
Ik werk nog met 7, heb pas sinds kort FL volledig aan de kant gegooid.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Stefjuuh    posted on 15-12-2009 13:41
Poster: Cyspoz

Dat is niet altijd zo geweest. Vroeger moest je dat zelf doen, sinds ik zelf versie 8 gebruik hoeft dat inderdaad niet.
In mijn vorige comment had ik het over versie 7 maar dat kan wel eens versie 5 of 6 zijn geweest. Want ik heb 7 overgeslagen.

In 7 was dit ook al zo, ik weet niet beterWinking my eye
Stagiar    posted on 17-12-2009 16:23
Poster: Snoey

Bazenopmerking :')

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

233 Users online: 185 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 21.110
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.655

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use