Probeer bij het starten van je opname eerst een paar korte opnamens van tevoren te maken zodat je je gain e.d goed ingesteld hebt, daarna start je de opname en DAN pas je eerste track. Wat er nu gebeurd is dat day 'n nite niet aan het begin begint EN dat je na 5 seconden ineens de boel zachter gaat zetten. Even op letten dus!
Dan gaat het bij de eerste overgang al een beetje fout, niet erg verder, ik maak dit soort fouten ook nog wel eens (ja... mag ik? :P) gewoon zo snel mogelijk zorgen dat je schuif naar beneden staat en niet door laten spelen! (maar dat truukje heb je snel genoeg door)
Verder, probeer wat meer met je EQ te spelen, en doe er niet zo voorzichtig mee, je mag ze best helemaal dichtdraaien hoor! Probeer eens een nieuw nummer in te mixen (starten op de eerste beat na de break bijvoorbeeld) en dan draai je bij het nieuwe nummer het laag helemaal dicht, tel tot 16 of 32 en dan draai je het laag open en bij het andere nummer het laag dicht (je kent het denk ik wel) maar waar ik op doel is, probeer je laag te doseren, want sommige stukken hebben helemaal geen laag, en andere juist veel te veel!
Het beatmixen gaat echt lekker, je trekt ze mooi gelijk met elkaar, maar nu word het echt tijd om aan je timing te gaan werken (zoals Stephanie al zegt) luister de nummers eerst totdat je ze kan dromen. Misschien een idee om een soort tracklist voor jezelf te maken en dan te kijken waar je het beste het volgende nummer kan instarten? (ik doe het ook!(k zal wel moeten))