Sampler/effecten bak (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 09-12-2009 18:49
Ik wil iets aanschaffen, maar weet niet goed hoe het heet,

ik draai vaak continu met 3 cd spelers.. soms staat er een 4e en heb ik een cd met samples erop..
sirenes, een bom dat soort dingen..

maar vaak staat die 4e cd speler er ook niet..

nu draaide ik in 2007 met een apparaat (kaoss pad kp2)
maar weet niet of dat voor mij ideaal is..

hier stonden toen paar effecten in, zoals sirenes, die ik met het spiegeltje van Laag naar Hooge toon kon besturen..
Dit kon ik met een cdj 1000 mooi doen met de Wide pitch band en een loop/sample die continu doorgaat

dat is ideaal op een bepaalde klimax..

maar..

ik wil bijv ook kleine stukjes vocals e.d kunnen afspelen,
zonder dat glaasje aan te raken..

dus..
waar moet ik naar zoeken?
zo'n kaos ding.. of is er een ander apparaat dat voor mijn gebruik handig is?

want ik zie in onderstaand filmpje, dat die gast maar beschikking heeft over 4 samples (a,b,c,d).. of zijn dit er wel meer??
KLIK

(en dan nog een hele kleine vraag.. wat gebeurd er als ik dat ding via Midi aansluit op een djm 800?)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-12-2009 @ 18:53:53 (15%)

What do you think about Sampler/effecten bak ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 21-01-2010 12:22
Hoeveelheid effect kan je op een kaosspad ook gewoon regelen. Bij een EFX kan het inderdaad ook. Dry wet op je mixer kan ook, maar net wat je fijn vind. Ik heb de dry/wet op de mixer altijd volop op wet staan, ik heb een send/return knop per kanaal en als ik dan naar een fx wil sturen druk ik op de send knop boven mijn fader en dan komt het effect erin. Met dat bpm heb ik nooit problemen gehad. Welke kaosspad heb je exact?
Boyd    posted on 21-01-2010 12:24
Was het niet zo dat je korte loops in een soundbite pro kon laden? Dan is dat een veel handigere oplossing in combinatie met een kp, ipv een hele roland sampler mee te slepen.
Pedroz    posted on 21-01-2010 12:24
ik heb de kp3

Ik heb zo geen knop op mijn xone Cool
wanneer ik de knop volledig naar wet draai, komt er niets door, als ik geen effect geselecteerd heb.

Als dit bij een efx wel het geval is, ben ik vandaag nog naar de winkel, want ik ben wat ontmoedigd!

EDIT: dit is ook geen oplossing, omdat bij het sturen van meerdere signalen naar een effector, er een gaar signaal gecreeerd word!
User edit by Pedroz on 21-01-2010 @ 12:26:35 (53%)
Adrien1989    posted on 21-01-2010 12:29
Poster: BoydGrift
Was het niet zo dat je korte loops in een soundbite pro kon laden? Dan is dat een veel handigere oplossing in combinatie met een kp, ipv een hele roland sampler mee te slepen.

Zo'n Roland sp is maar een klein apparaatje.?

@Wouter:
Als je je knop naar wet draait komt er inderdaad niets door, omdat je eigenlijk zegt dat je alleen het effect wilt horen, als er wel wat door zou komen zou dat vreemd zijn Tongue. Wanneer je hem halverwege zet heb je een 50/50% mix.?
User edit by Adrien1989 on 21-01-2010 @ 12:29:35 (2%)
Pedroz    posted on 21-01-2010 12:32
dat is correct, ik vind het vreemd dat ik zo een problemen heb met die bpm counter....

Ik zou toch eens willen gaan draaien met een efx, kijken of die counter beter werkt
Adrien1989    posted on 21-01-2010 12:36
Vind BPM bij efx zelf mooier werken, maar de effecten zijn naar mijn mening middels wat afgezaagd. Zelf ga ik weer over op kp(3). Maar ik ga hem gebruiken in MIDI sync met mijn andere gear, dus ik heb het hele gezeur ook niet Happy, laughing.
mrmagix    posted on 05-10-2010 20:48
Sorry voor het ophalen van een oud topic maar het zit wel in dezelfde genre van vraag + anders gaan jullie zeuren dat ik de search moet gebruiken Happy, laughing Ik heb dezelfde vraag als Tomazos. Ik heb nu een Synq smx-3 en die heeft een kleine sampler bank. H??l leuk want dan heb je niet een extra cd-speler nodig voor je 'are you ready?' en 'put your hands up's' af te spelen. Het spijtige is dat die maar 5 knoppen per 'bank' heeft en ze ook zeer klein zijn + traag van reageren... Wat ik zoek is dus een een heel simpel toestelletje met (liefst) een intern geheugen waarop ik op elke toets een sample of accapela kan zetten. Een toestel dat ik kan instellen met bijvoorbeeld 1 druk is afspelen tot einde van de sample en sample afspelen tot knop niet meer is ingedrukt. Ik ben volledig nieuw in externe apparatuur zoals samplers en effecten dinges so please, help me met een goede uitleg :D. Ik had zelf al eens gekeken en kwam uit op een korg NanoPad... Waarschijnlijk kan je dit helemaal niet daarvoor gebruiken (ofwel?) maar dat is wel het systeem dat ik wil. Simpel toestel, grote knoppen voor snel te drukken, per knop een geluid/sample/accepella... Als heeft deze dacht ik geen intern geheugen of ben ik mis? Oh ja budget: As low as possible :D 't is een gewoon experiment dus als het wat duur is ga ik het al niet doen Happy, laughing Toch al h??l vriendelijk bedankt!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
T-to-the-J    posted on 05-10-2010 21:10
Die nano pad moet je via je computer aansturen, ik denk niet dat dat is wat je wilt?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
mrmagix    posted on 05-10-2010 21:26
Als het echt moet... vind het leuker om via sd card te werken of intern geheugen... Ik denk toch dat dat moet bestaan h?? Als het nu via pc moet, dan is het zo h?. 'k heb altijd men macbook pro bij als ik erop uit trek dus dat zou geen probleem zijn eventueel. Wat dan wel een vraag is: Wat gaat het mij dan nog eens kosten aan programma's?
T-to-the-J    posted on 05-10-2010 21:37
Tsja, je kan ableton gebruiken, fl studio, traktor zelfs ook maar dan heb je wel een externe soundcard nodig..
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
mrmagix    posted on 05-10-2010 22:13
ah voila, wat wilt zeggen dat ik dan meer geld ga moeten uitgeven aan programma's waar ik dan 1/100ste maar van ga gebruiken Happy, laughing. Dat moet toch bestaan? Zelfs op de iPad bestaat zoiets. De applicatie van daft punk e.d.... link --> http://www.youtube.com/watch?v=X8LmwshOxwA (kan nog niet aan m'n editor aan dus linken is moeilijk, excuses hiervoor) Gewoon een sampler processor met knoppen waar een geluidje achter zit :p. Er moet toch IETS bestaan dat zoiets doet en ook enkel zoiets doet... De nanoPad kan je aansturen via midi dus als er nu eventueel programma's bestaan die enkel en alleen dienen voor sample's, vocal's, e.d. af te spelen kan ik dat wel gebruiken... Maar bon... Niemand raad ?
Sandr    posted on 06-10-2010 08:10
Volgens mij moet dit gewoon kunnen met:

Roland SP-404SX sampler ? 350,-

of de

Roland SP-555 sampler ? 679,-

En ander zit je al snel software matig te werken vrees ik. Al kan je met traktor LE en een simpele midicontroller ook al een hoop en dat kost je niet zoveel als een van de boven genoemde samplers...
Play that funky music white boy....
TH3llC    posted on 06-10-2010 10:14
korg kaoss pad 3, maar dan heb jewel maar 4 samplels.. ja kan natuurlijk andere inladen maar dat duurt dan weel eventjes, en je hebt nog een hele hoop effecten, heb deze zelf gehad en was er wel over te spreken.
of de nieuwe koassilator, weet niet precies wat dit dingetje anders doet maar zal wel als sampler gebruikt kunne worden vermoed ik?
mrmagix    posted on 06-10-2010 11:25
Dus als ik een NanoPAd zou kopen en ik koop er een versie van Traktor bij, zou ik traktor kunnen gebruiken om sample's op mijn Pad vast te zetten? Dat ik vanaf mijn Pad eigenlijk traktor aanstuur enkel en alleen voor de sample's te starten... Heb totaal geen verstand van Traktor dus ik zou niet weten of dat nu juist is ... Die Roland is dus wat ik bedoel Happy, laughing enkel de veel bijkomende functies moet ik niet hebben maar voor de rest is het exact wat ik bedoelde Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.450 days.
 Post CommentThat would be 181.7 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 69 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 67.569
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.542