Dj gear importeren uit amerika (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dunky    posted on 09-12-2009 18:17
Ik vond dus in mijn zoektoch naar een goedkope dns1200 deze ebay link: **************************************************
Omgerekent een complete set voor 780 euro ongeveer incl verzending naar nederland, het is een geautoriseerde dealer dus alle garantie etc is geldig. Maar hoe zit het met de stroomvoorziening? Kwestie van andere voeding/voedingkabel of is het hele binnewerk er niet op gebouwd om op nederlandse stopcontacten te functioneren? De spullen zijn trouwens allemaal nieuw niet 2e hands. Opzich het proberen wel waard scheelt volgens mij een dikke 400 euro met bax-shop (en dat is de goedkoopste met de cd-spelers).

Het is tevens mijn aller eerste hardware, tot nu toe is het bij illegale virtual dj software gebleven.

Ik hoop dat die link zo mag blijven staan want ebay is naar mijn weten niet echt een webshop? Meer marktplaats achtig concept.
User edit by dunky on 10-12-2009 @ 11:52:09 (46%)

What do you think about Dj gear importeren uit amerika ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 09-12-2009 18:36
er bestaan converters, die plaats je tussen je gear en je stopcontact zodat je stroom omgezet wordt
Tomazos    posted on 09-12-2009 18:39
mensen gebruik de Focking zoek funktie!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
MaximDJ    posted on 09-12-2009 18:44
@Tomazos, het is een nieuwe member, niet gelijk zo "DJR" achtig reageren ja!
Er bestaan zeker converters daarvoor, maar misschien kan je een electronica zaak vragen om hem om te bouwen naar het nederlandse stroomsysteem. Je hebt dan toch ?400 bespaard!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
dunky    posted on 09-12-2009 18:55
oke bedankt, ik zal de volgende keer de focking zoekfunctie gebruiken.
Tomazos    posted on 09-12-2009 18:59
Poster: dunky
oke bedankt, ik zal de volgende keer de focking zoekfunctie gebruiken.

sorry, zie nu pas dat je nieuw bent..
maar in 1 week is zo'n vraag in 3 nieuwe topics gesteld..

terwijl er een HEEEEEL topic is met voor en nadelen op een rijHappy, laughing

even zoeken op gear importeren oid
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
DjVictorF    posted on 09-12-2009 19:05
Die 400 euro is er zo weer af als er iets mis is en je moet het terug sturen! En aangezien er een kans is dat er iets kapot gaat (vanwege de lange rit) zou ik het niet doen. Had het eerst zelf ook overwogen, blij dat ik het toch niet heb gedaan!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Fritz-Events    posted on 09-12-2009 19:22
Ik persoonlijk zou het afraden. Het scheelt veel geld, dat begrijp ik. Maar mocht er iets zijn, dan zijn er weinig dealers in Nederland die je willen helpen met je probleem, aangezien je het niet bij een Denon dealer hebt gekocht (wat Bax trouwens ook niet is...)

Dus dan zul je het op moeten sturen en dan ben je het waarschijnlijk vrij lang kwijt. Als je de spullen alleen thuis gebruikt, is dat nog niet zo'n probleem. Als je de spullen ook af en toe ergens mee naar toe neemt, is dat probleem al groter.
martelaty    posted on 09-12-2009 21:10
is het niet zo dat eigenlijk alle nieuwe dj apparatuur kan schakelen tussen 110 v en 220 v ? dus dan zou het alleen een kwestie zijn van verloop van de amerikaanse stekker naar een europeese.. of zie ik dit verkeerd?
Ilja    posted on 09-12-2009 21:13
Volgens mij niet bij alle apparatuur. ? ? Omvormer van 15 euro kopen en klaar ben je.
dunky    posted on 09-12-2009 23:51
thanks voor alle info, ik ga nog eens even een weekje twijfelen en dan zie ik wel wat ik ga doen!
Tekhead    posted on 10-12-2009 01:47
gewoon transfo er tussen plaatsen, nederlandse stekker erop en klaar.
Sommige electronica uit de US hebben schakelaar (zoals in EU) voor switchen tussen 110 en 220, andere alleen 110V, en dan moet je zelf stroomomvormer kopen en plaatsen, anders gewoon switch gebruiken
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Robjer    posted on 10-12-2009 20:15
Je kunt prima in US kopen hoor. houd er wel rekening mee dat de kans bestaat dat je nog douane geld 6.7% en 19% BTW moet betalen.
sonik    posted on 10-12-2009 20:55
En aangezien dit 'n behoorlijk groot pakket is, is die kans heel erg groot.
Ilja    posted on 10-12-2009 21:52
Vraag de verkoper om een vactuur van 20 EUR te maken, dan kan douane hoog en laag gaan springen maar ze krijgen geen rooie cent.
Sjoewe    posted on 10-12-2009 22:36
Ja, en dat is fraude. Als de douane twijfel krijgt en bij meneer de verkoper de boeken opeist heeft hij een gigantisch probleem en een torenhoge boete. Echt een topadvies Ilja, aansporen tot fraude.Cool
Seca    posted on 10-12-2009 23:11
Dat is inderdaad fraude.

Offtopic:
Maar wat als je 2dehands aankopen doet in het buitenland, dan hoef je dit toch niet aan te geven door de douane denk ik?
User edit by Seca on 10-12-2009 @ 23:11:55 (8%)
Ilja    posted on 10-12-2009 23:25
Ehm nee fraude kun je het niet noemen, want de verkoper mag zelf beslissen voor wat voor bedrag hij zijn spul verkoopt. Daar heeft Douane niets over te zeggen.
User edit by Ilja on 10-12-2009 @ 23:26:00 (1%)
Flaged
walteur    posted on 10-12-2009 23:28
Poster: Ilja
Ehm nee fraude kun je het niet noemen, want de verkoper mag zelf beslissen voor wat voor bedrag hij zijn spul verkoopt. Daar heeft Douane niets over te zeggen.

Spullen zoals Pioneer en zelfs?Nike moeten toch aan een minimumprijs verkocht worden?
Ilja    posted on 10-12-2009 23:31
Mits de verkoop voor commerciele doeleinden is bestemd ( dus een partij PIO's CDJ dat bijvoorbeeld voor Bax-shop is bestemd ). Maar ?als er maar om een product en op de invoice staat duidelijk vermeld 2de hands dan is de douane machteloos. ? ( Thank god )
User edit by Ilja on 10-12-2009 @ 23:32:27 (2%)
Flaged
Lead    posted on 10-12-2009 23:59
Gear voor de Amerikaanse markt kan anders zijn dan die voor de Europese markt. In veel gevallen is deze zeker anders. Gear voor de europese markt moet verplicht voorzien zijn van een CE keuring om het te mogen gebruiken. Gear voor de amerikaanse markt heeft deze keuring niet. Gebruik je je spullen buitenshuis en komt er brand door kortsluiting en de verzekering komt erachter kun je een probleem hebben.

Garantie kun je meestal niet claimen, hoeven importeurs zelfs niet eens te voldoen.

Voeding is anders, amerika werkt op 110V en europa op 220V.

Als alles goed gaat en heel blijft is het de moeite waard. Als er iets mis gaat kost het meer geld dan het oplevert. Ik zou het gewoon hier kopen zodat je achteraf geen gezeik hebt mocht er iets zijn.

Een lager bedrag vermelden op een invoerbewijs als dat het waard is is fraude, je vult zo'n document namelijk 'naar waarheid' in (zie kleine letters op het formulier).
Let the BASS be louder
Lomme_    posted on 11-12-2009 19:35
Moest je toevallig iemand kennen die regelmatig naar Amerika gaat, is dat natuurlijk handiger. Met een omvormer kan je gewoon de apparaten gebruiken. Zelf zou ik het er niet voor over hebben, gewoon bij een shop in de buurt kopen Winking my eye
Hardshort    posted on 11-12-2009 20:24
ik zou het risico niet nemen, het is rommelig, geen garantie, geen zekerheid of het product wel echt is wat je er van verwacht (zie de eerdere info over de CE keuring). Uiteindelijk kost het vaak meer geld dan het oplevert.
Gewoon lekker in nl/be kopen en je hebt tenminste een goeie garantie / verzekering.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Ilja    posted on 11-12-2009 20:43
Koop via Ebay en je zult geen problemen hebben. ( kijk gewoon naar de rating van verkoper ) ?En heb gewoon garantie op mijn USA CDJ-400 ( tot ergens in 2010 )
Victor    posted on 11-12-2009 22:48
Maar dan zal je wel moeten betalen voor verzending heen en terug van je speler naar de VS. Behalve dat dat duur is duurt het ook langer. Bovendien vraag ik me af of je echt garantie hebt als je de speler hebt gebruikt in een land met een andere netspanning (al is het met een omvormer).
sonik    posted on 11-12-2009 22:53
Poster: Ilja
Vraag de verkoper om een vactuur van 20 EUR te maken, dan kan douane hoog en laag gaan springen maar ze krijgen geen rooie cent.

Dat doet 'n verkoper dus NOOIT. Het enige wat ze kunnen doen is 'n lagere waarde van het product?op het invoerbewijs?
zetten(Fraude) , zodat je ?onder de omzetbelasting uit kan komen. Het risico blijft voor de koper.

En als er bij de douane 'n pakket binnenkomt met 'n flinke omvang als deze( 2 cd-spelers + mixer) en de waarde is maar ?20, zullen ze de koper om 'n betalingsbewijs vragen. En aangezien je niet kunt bewijzen dat je er ?20 voor
hebt betaald, zul je invoerrechten + omzetbelasting moeten betalen.

User edit by sonik on 11-12-2009 @ 23:05:39 (5%)

151 Users online: 89 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 101.826
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.448.604