Flightcase voor BCD3000, tips
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DionNL    posted on 09-12-2009 16:46
Ik ben de trotse eigenaar van een Behringer BCD3000 USB DJ-Controller Smile
Tesamen met mijn trouwe?laptop en USB-HardDisk trekken we er met z'n viertjes regelmatig op uit om in het zuiden van het land menig publiek te entertainen.Maar mijn controllertje voelt zich niet zo veilig in de tas waar hij?mee vervoerd word en heeft mij dan ook gevraagd om een mooie flightcase voor hem te maken.

Het idee is dus om de controller in een koffertje te bouwen, de aansluitingen van de controller naar de achterzijde van het koffertje te verlengen. Een soort slide-and-lock systeem te bedenken zodat ik de USB-Drive makkelijk in de koffer kan invoeren als een soort cartridge en daarmee direct is aangesloten op een aparte USB uitgang aan de achterzijde van de koffer. Maar de voeding voor zowel de controller als de drive zitten al in de koffer dus ik gebruik slechts 1 powercord om zowel de controller als de drive van voeding te voorzien.

Via een serie RCA-aansluitingen en een 2-tal USB aansluitingen kan ik dan de koffer aansluiten op mijn laptop en een mixer/versterker.

Ide?en over hoe dit te realiseren/ontwerpen/bouwen, zijn altijd welkom.
Maar ik ben eerder geinsterreseerd in wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken.

Ik zat zelf te denken aan MDF materiaal, licht-gewicht hout en metalen hoek-profieltjes om de koffer te maken.
Spullen die ik bij een Praxis of Karwei voor zachte prijsjes kan kopen.
Is dat een goed idee? Of moet ik gaan kijken voor steviger/zwaarder hout?

What do you think about Flightcase voor BCD3000, tips ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 09-12-2009 16:50
Een externe HD met voeding zou ik niet eens durven meenemen naar gigs.
De beste manier zou zijn maybe een kant en klare flightcase verbouwen?
dj2dj.nl
Bouncy    posted on 09-12-2009 16:53
Begin eens met de maten van alles opnemen en de boel uit te tekenen...
MaximDJ    posted on 09-12-2009 17:30
MDF is inderdaad wel goed voor deze toepassing. Wel zwart verfen h?Winking my eye
Ik zou sowieso wel ijzeren hoeken en randen erop maken. Deze zijn niet al te duur.?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
LLCoolP    posted on 09-12-2009 18:11
Ik heb hem tot nu toe (al zo'n 2jaar) in een laptoptas zitten Cool, maar indien?iemand iets goed vindt of wet hoor ik het ook graagCool
Join the party and become famous!
LLCoolP    posted on 09-12-2009 18:11
Oeps! Dubbelgepost
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 09-12-2009 @ 18:11:28 (92%)
Mathiz    posted on 09-12-2009 18:12
misschien betontriplex gebruiken is echt wel onbreekbaar!! MDF is zeer absorberende waardoor je ook zowisoo al uitgebreid moet gaan schilderen !
User edit by Mathiz on 09-12-2009 @ 18:13:47 (100%)
DonBasco    posted on 09-12-2009 22:18
Ik zou ook een kant en klare verbouwen.
Er zijn bij de webshops genoeg goedkope flightcases van Prodjuser of DAP.
Die zijn prima voor jouw doeleind.

This is an old Topic

No new postings for 5.752 days.
 Post CommentThat would be 191.7 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

167 Users online: 84 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 100.921
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.447.699