Ik ben de trotse eigenaar van een Behringer BCD3000 USB DJ-Controller

Tesamen met mijn trouwe?laptop en USB-HardDisk trekken we er met z'n viertjes regelmatig op uit om in het zuiden van het land menig publiek te entertainen.Maar mijn controllertje voelt zich niet zo veilig in de tas waar hij?mee vervoerd word en heeft mij dan ook gevraagd om een mooie flightcase voor hem te maken.
Het idee is dus om de controller in een koffertje te bouwen, de aansluitingen van de controller naar de achterzijde van het koffertje te verlengen. Een soort slide-and-lock systeem te bedenken zodat ik de USB-Drive makkelijk in de koffer kan invoeren als een soort cartridge en daarmee direct is aangesloten op een aparte USB uitgang aan de achterzijde van de koffer. Maar de voeding voor zowel de controller als de drive zitten al in de koffer dus ik gebruik slechts 1 powercord om zowel de controller als de drive van voeding te voorzien.
Via een serie RCA-aansluitingen en een 2-tal USB aansluitingen kan ik dan de koffer aansluiten op mijn laptop en een mixer/versterker.
Ide?en over hoe dit te realiseren/ontwerpen/bouwen, zijn altijd welkom.
Maar ik ben eerder geinsterreseerd in wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken.
Ik zat zelf te denken aan MDF materiaal, licht-gewicht hout en metalen hoek-profieltjes om de koffer te maken.
Spullen die ik bij een Praxis of Karwei voor zachte prijsjes kan kopen.
Is dat een goed idee? Of moet ik gaan kijken voor steviger/zwaarder hout?