Technics SL 1200/1210 Is Dead (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 01-12-2009 23:04
http://www.inthemix.com.au/news/intl/45075/Technics_is_dead

Zijn ze echt gestopt of is dit maar een fabeltje?
Want de laatste jaren waren er nogal veel rumoeren over dat ze zouden stoppen met het maken van deze wereldbekende draaitafels.
User edit by Seca on 01-12-2009 @ 23:07:40 (100%)

What do you think about Technics SL 1200/1210 Is Dead ??

Vote :   

Boyd    posted on 02-12-2009 21:57
Poster: Seca

Meer waard? Hebben we het dan over 10? ofzo?
Je denkt toch niet dat ze ineens 100? per stuk gaan stijgen zeker?
Er zijn er zoveel van gemaakt, en er worden er nog zoveel verocht, zo zal dit nog een heel lange tijd blijven.

Ik denk dat de vraag naar tafeltjes die zo goed als nieuw en er nog gelikt uitzien wel zal stijgen!
Dolivieira    posted on 03-12-2009 08:46
Poster: Seca

Meer waard? Hebben we het dan over 10? ofzo?
Je denkt toch niet dat ze ineens 100? per stuk gaan stijgen zeker?
Er zijn er zoveel van gemaakt, en er worden er nog zoveel verocht, zo zal dit nog een heel lange tijd blijven.

Als ze zeldzaam gaan worden wel. Op een gegeven moment worden het collector items.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Illusion    posted on 03-12-2009 11:03
Poster: Convert
Ik ben zeer benieuwd, want ben altijd Technics fan geweest *Heeft ook net paar maanden technics haha *. Maar denk dat ik er op gegeven moment toch aan moet geloven en dat ik dus overstap op de CDJ's. Dit had ik zeker niet gedacht had altijd nog gehoopt met vinyl te draaien, maarja de kosten zijn zo hoog. Unhappy

In 2004 wist iedereen al dat Vinyl aan het uitsterven was. Eerder al wel, met de opkomst van de cd.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tek-zotic    posted on 03-12-2009 11:51
Poster: Illusion

In 2004 wist iedereen al dat Vinyl aan het uitsterven was. Eerder al wel, met de opkomst van de cd.

dat is ook niet waar he, want vinyl heeft het imo nog altijd gewonnen van CD, CD begon pas op te komen met digitaal he.
Dolivieira    posted on 03-12-2009 11:57
Poster: tek-zotic

dat is ook niet waar he, want vinyl heeft het imo nog altijd gewonnen van CD, CD begon pas op te komen met digitaal he.

Daar ben ik het wel met je eens Tek-zotic. CD zelf is ook op de terug weg. Kijk maar naar de laatste spelers die op de mark zijn gebracht van diverse merken. Is de CD nog maar een bijzaak. En er zullen altijd draaitefels en vinyl blijven. Omdat het toch warmer klinkt.
Mixt-Ape    posted on 03-12-2009 12:14
Niet enkel daarom, het gevoel! Vinyl heeft een ziel, iets wat nooit nagemaakt zal kunnen worden door ??n of ander klein digitaal schijfje...
Dolivieira    posted on 03-12-2009 15:11
Toch is het wel nagemaakt dat gevoel.
Tekhead    posted on 03-12-2009 21:37
Poster: djdolivieira
Toch is het wel nagemaakt dat gevoel.

Het gevoel, een vinyl schijfje onder je vingers ja, redelijk goed nagebootst door Denon, Numark met z'n CDX en HDX, en natuurlijk the vinyl kings van Technics, maar zeker niet door Pioneer en hun lookalike's.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 03-12-2009 21:53
Maar zelfs al is het goed nagemaakt, toch blijft het nog steeds nagemaakt! Ik vind het gewoon een zalig gevoel als ik weet dat er niks van electronica-snufjes aan te pas komt. Dat is tenslotte wat een echte draaitafel is: een motor die de platter doet draaien, en een analoge pitch slider...
Hierdoor voel je je gewoon zoveel "dichter" bij de muziek (kan het gevoel niet uitleggen, het is gewoon een gevoel van puur genot en liefde voor de muziek, en de vinyl). Geen enkel ander apparaat geeft mij dat gevoel!
Daarmee is geen enkel digitaal stuk apparatuur, hoe goed nagemaakt dan ook, te vergelijken!
Seca    posted on 03-12-2009 22:01
@ Mixt-Ape ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen.
De Nostalgie van de platen, dat gevoel is heerlijk.
Vroeger heb ik een CDJ 800 MKII van Pioneer gehad, was eigenlijk toch niet echt iets voor mij. Ik heb hier eventjes mee gedraait, en het sloeg me eerlijk gezegd toch wat tegen. Ik heb hier een tijdje mee staan draaien een beetje tegen mijn zin, omdat ik mijn technics ernaast zag staan. Puur omdat ik dacht: Het zal wel beter gaan, het is gewoon omdat ik cd-spelers nog niet gewoon ben. Na een paar maanden heb ik dan toch gezegd: Deze?cd-speler?gaat de deur uit.
User edit by Seca on 03-12-2009 @ 22:06:22 (43%)
Dolivieira    posted on 03-12-2009 22:03
Poster: Tekhead

Het gevoel, een vinyl schijfje onder je vingers ja, redelijk goed nagebootst door Denon, Numark met z'n CDX en HDX, en natuurlijk the vinyl kings van Technics, maar zeker niet door Pioneer en hun lookalike's.

Toch krijg het idee dat jij een antipatie tegen pioneer heeft.

Poster: Mixt-Ape
Maar zelfs al is het goed nagemaakt, toch blijft het nog steeds nagemaakt! Ik vind het gewoon een zalig gevoel als ik weet dat er niks van electronica-snufjes aan te pas komt. Dat is tenslotte wat een echte draaitafel is: een motor die de platter doet draaien, en een analoge pitch slider...
Hierdoor voel je je gewoon zoveel "dichter" bij de muziek (kan het gevoel niet uitleggen, het is gewoon een gevoel van puur genot en liefde voor de muziek, en de vinyl). Geen enkel ander apparaat geeft mij dat gevoel!
Daarmee is geen enkel digitaal stuk apparatuur, hoe goed nagemaakt dan ook, te vergelijken!

Dat gevoel ken ik maar alles heeft zijn sharme. ?En toch zijn de meningen verdeelt. Als scratch kampioenen zeggen dat er digitaal spullen zijn die het zelfde kunnen of iedere geval meer. Wie zijn wij dan.
User edit by Dolivieira on 03-12-2009 @ 22:11:32 (100%)
Seca    posted on 03-12-2009 22:09

?

Volgens mij heeft Tekhead niet echt iets tegen Pioneer, maar ik vind wel dat hij gelijk heeft: pioneer heeft zo een sterke marketing, dat iedereen gewoon meegaat ( dat ze met hun ogen dicht een aankoop doen, zo zie ik dat tenminste ) en dan heb ik het vooral over de DJM 800. De CDJ 800, CDJ 1000 etc. zijn volgens mijn mening echt wel goede cd-spelers, maar dat mag ook wel voor dat geld. Maar hieraan heb ik dan toch weer mijn twijfels: Zullen deze lang meegaan? Bv. Zoals Denon?

Maarja, deze discussie is al zoveel gevoerd.. :p
User edit by Seca on 03-12-2009 @ 22:10:18 (13%)
Dolivieira    posted on 03-12-2009 22:17
Ik vind het gewoen fijn werken, helaas.?Ik heb?op zoveel cd spelers gedraait er is voor mij geen betere en om deze discussie af te sluiten. Dan doet pioneer toch iets zodanig goed dat andere merken niet doen.? als je het goed vind of niet. ?Maar dit is een topic over de TechnicsSL12XXs en niet over cd spelers. Dus laten we het hier weer over Technics hebben. Ontopic dus
User edit by Dolivieira on 03-12-2009 @ 22:18:43 (6%)
Tekhead    posted on 03-12-2009 22:46

Dat zie je verkeerd Dennis, heb ook een EFX-5OO in gebruik, heb ook lang gebruik gemaakt van de SE 500 HP van Pioneer, heb een autoradio van Pioneer, dus zeg nou niet dat ik antipathie tegenover hen heb. Ik ben gewoon kritisch, maar dat ben ik voor alle merken, maar voor Pioneer wat meer als voor andere grote, sterke, en gekende merken, en daar is een heel goede reden voor, en die heb ik al dikwijls vernoemd, hun prijzenpolitiek die ze hanteren, ze overprijzen alles onaanvaardbaar hoog, als ze de pretentie hebben om zulke prijsverschillen te hanteren t.o. bvb Denon, moet daar wel iets tegenover staan, iets dat dat verschil rechtvaardigd, en dat vind ik niet bij Pioneer. Ik bekijk een BMW ook veel kritischer dan bvb een Ford, normaal toch, gezien het prijskaartje van een BMW.

User edit by Tekhead on 03-12-2009 @ 22:48:26 (1%)
Dolivieira    posted on 03-12-2009 23:01
Poster: Tekhead

Dat zie je verkeerd Dennis, heb ook een EFX-5OO in gebruik, heb ook lang gebruik gemaakt van de SE 500 HP van Pioneer, heb een autoradio van Pioneer, dus zeg nou niet dat ik antipathie tegenover hen heb. Ik ben gewoon kritisch, maar dat ben ik voor alle merken, maar voor Pioneer wat meer als voor andere grote, sterke, en gekende merken, en daar is een heel goede reden voor, en die heb ik al dikwijls vernoemd, hun prijzenpolitiek die ze hanteren, ze overprijzen alles onaanvaardbaar hoog, als ze de pretentie hebben om zulke prijsverschillen te hanteren t.o. bvb Denon, moet daar wel iets tegenover staan, iets dat dat verschil rechtvaardigd, en dat vind ik niet bij Pioneer. Ik bekijk een BMW ook veel kritischer dan bvb een Ford, normaal toch, gezien het prijskaartje van een BMW.

Daar geef ik je ook gelijk mee dat de prijzen bij pioneer el aan de hoge kant zijn. Maar je doet er niks tegen om dat ze toch wel verkopen, een beetje jammer is dat. Hier zijn er ook een paar die gelijk kopen. die hebben de CDJ2000 al besteld. ik wil ze ook graag hebben. maar ik wacht nog. Prijs moet gaan zakken let maar op. Halverwege volgend jaar moet de prijs gaan zakken.
Seca    posted on 03-12-2010 13:02
Ik denk dat het binnekort officiel word gemaakt dat technics gaat stoppen met hun 1200/1210's series.
Ik hoor het overal, van kenissen, shops, via de radio, ..
Tekhead    posted on 03-12-2010 13:06
Jammer maar helaas is dat ook zo.
timmy90    posted on 03-12-2010 13:16
ja en ik heb er kunnen kopen tegen een z???r mooie prijs, 380/stuk, maar heb er 1 tje door verkocht...

en nu zoek ik nog een 1210 nieuw...

maar wel aan een mooie prijs...
Dav3    posted on 03-12-2010 13:18
Ik heb er 1 van 1 jaar jong te koop, zie verkoop topic Winking my eye
www.everybeat.nl
timmy90    posted on 03-12-2010 13:30
reactie in topic!

thanx man
Dav3    posted on 03-12-2010 13:55
Happy, laughing
www.everybeat.nl
Estacy    posted on 03-12-2010 18:04
dit is al langer bekent. De verkoop van draaitafels is in de afgelopen 10 jaar met maar liefst 80(!!!) procent gedaald. dat niet alleen, de leveranciers van Technics zijn er niet meer. ik bedoel , zo'n om en nabij 30 jaar is toch lang.

RIP Technics, want het is toch echt de grootvader aller DJ gear.

waarom gebruiken we bijv. 8% pitch range? omdat 8 japans is voor geluk. en dus werdt dat op de technics ingevoerd. En waarom is de pitch naar beneden sneller, en niet langzamer? omdat ze dat bij Technics bedacht hebben.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Masterboy    posted on 03-12-2010 19:27
Poster: Estacy
En waarom is de pitch naar beneden sneller, en niet langzamer? omdat ze dat bij Technics bedacht hebben.

Wat ik nooit bij Technics heb begrepen is waarom de pitch bij de SL-P1200 (Technics DJ cd speler uit 1986) net andersom werkte dan bij de SL-1200 draaitafel.
Bij de CD speler SL-P1200 verhoogde de pitch als je de fader naar achteren schoof en verlaagde de pitch als je de fader naar je toe schoof.

Tekhead    posted on 03-12-2010 19:35
Poster: Estacy
dit is al langer bekent. De verkoop van draaitafels is in de afgelopen 10 jaar met maar liefst 80(!!!) procent gedaald. dat niet alleen, de leveranciers van Technics zijn er niet meer. ik bedoel , zo'n om en nabij 30 jaar is toch lang.

RIP Technics, want het is toch echt de grootvader aller DJ gear.

waarom gebruiken we bijv. 8% pitch range? omdat 8 japans is voor geluk. en dus werdt dat op de technics ingevoerd. En waarom is de pitch naar beneden sneller, en niet langzamer? omdat ze dat bij Technics bedacht hebben.

knap estacy, dat klopt helemaal
Estacy    posted on 03-12-2010 19:35
tis ook wel logischer eigenlijk... maar dat zoals ie nu is heet iets te maken met hoe de platter draait meen ik.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

220 Users online: 135 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 72.255
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.292