Sins een aantal maanden ben ik bezig met het legaal downloaden van muziek. En dit namelijk via I tunes. Wat ik wilde vraagen is: Hoe zit da nu met die muziek licentie? Met andere woorden hoe kan ik zien dat ik er voor betaald heb?
Telkens als ik download wordt er daar dan een ook een file gedownload die met de licentie? Of is het gewoon het aankoop bewijs dat ik telkens via mail opgestuurd krijg? Het lijkt mij absurt om al die mails af te drukken en telkens mee te sleuren in een aparte map. Iemand een id???
Ik geloof jullie wel over die 250 euro. Het is alleen zo dat je die ook moet betalen als je draait vanaf de originele geluidsdrager, conform achterkant cdhoes of voorwaarde downloadsite.
idd,ik ben ook bij SABAM geweest en zelfs om een cd in het openbaar te draaien moet je die 250 euro betalen,ze hebben dat dan doorgetrokken naar de legale downloads omdat het voor hun te moeilijk en te veel werk is om te gaan checken of je jouw cd's geript hebt,legaal of illegaal gedownload.Ik draai heel frequent al 14 jaar en ben al een paar x gecontroleerd geweest,meestal was het op feesten waar gewoon een offerte naar meerder dj's was gestuurd.Toen ik begon met BPM studio was er een slimme mijnheer die beweerde dat ik met illegaal gedownde muziek draaide,ze zijn dan bij mijn thuis komen kijken naar de cd's die ik had staan en ze hebben een paar uur wat tracks gecontroleerd,en ik heb er verder niets meer van gehoord.
Ja dat is zo. Maar dat heb niks te maken met de muziek die?jij bij je heb.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
This is an old Topic
No new postings for 5.676 days. Post CommentThat would be 189.2 months or a whopping 15.6 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.