Midi keyboard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rolandje0    posted on 29-11-2009 15:20
Ik hoop dat ik de topic in het juiste forum zet!
Ik produceer nu al een tijdje met fl studio/ableton live, ik mag voor de feestdagen een keyboard uitzoeken met 50-100.
zelf had ik al de m audio serie op het oog, maar met hoeveel toetsen kan ik volstaan? en is het handig werken op een keyboard te nemen met extra fader/draaiknoppen(denken aan gebruiksgemak)

What do you think about Midi keyboard ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 29-11-2009 15:25
Extra knoppen zijn wel erg handig, dan kan je bepaalde functies in een synth gewoon met midi-keyboard besturen, anders moet je alsnog de hele tijd aan de muis zitten.
Alleen onder 100 heb je niet echt veel goede kwaliteit midi-keyboards met extra pots, misschien kan je zelf wat bijleggen?
In principe zijn 25 toetsen genoeg, maar het werkt natuurlijk veel fijner met meer toetsen.
User edit by JollyJunkie on 29-11-2009 @ 15:27:50 (33%)
martijno    posted on 29-11-2009 15:27
Die 49 toets van M-Audio is volgens mij goed genoeg. Zal misschien heel iets bij sommige webshops boven de ?100,- kunnen zitten. De extra knoppen; Dat ligt eraan of waar je je keyboard voor wil gebruiken. Is het alleen om melodietjes te spelen, dan is dat natuurlijk overbodig. Cool
Rolandje0    posted on 29-11-2009 15:39
Ik denk idd dat de extra knoppen niet heel erg van toepassing zijn, wil toch vooral de melodietjes doen.

@martijno had deze ook al in gedacht ?109 bij de bekende webshop in goes !
_Arne_    posted on 29-11-2009 15:47
De extra knoppen zijn inderdaad overbodig wanneer je enkel melodietjes wilt spelen. De toetsen hangt da weer af van wat soort melodietjes je wilt inspelen. Als je geavanceerde muziekstukken wilt spelen raad ik je toch aan om 49 toetsen te nemen. Als je de bass, de lead afzonderlijk wilt opnemen zijn 25 toetsen genoeg!
Rolandje0    posted on 29-11-2009 16:33
Ik doe toch vooral veel in de trance achtige sfeer qua producing, zou ik dan volstaan met 25? Mijn gevoel zegt dat 49 beter gaat werken...
Renzis    posted on 29-11-2009 16:38
Het is ook maar waar je het voor gebruikt hea, ga je hele piano stukken met 2 handen spelen, of een paar simpele accorden. In het laatste geval heb je aan 25 genoeg, als het goed zit er een octave verhoger of verlager op dus heb je niet meer nodig.

Ik heb zelf een wat oudere roland. Werkt prima, ook handig is letten op eentje waarbij de toetsen druksensitief (ik weet weer nieuw woord) zijn.
_Arne_    posted on 30-11-2009 15:54
Poster: Renzis
Ik heb zelf een wat oudere roland. Werkt prima, ook handig is letten op eentje waarbij de toetsen druksensitief (ik weet weer nieuw woord) zijn.

Dat vind ik dan op zich weer minder. Omdat men in de elektronische stijlen (trance,electro,...) hier geen gebruikt van maakt. Plus dit moet je al goed onder de knie hebben vooraleer je een mooi effect krijgt.
LilQuint    posted on 30-11-2009 18:35
Behringer UMX 49

This is an old Topic

No new postings for 5.761 days.
 Post CommentThat would be 192 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 124 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 6.629
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.407