Hoe lang doe jij met je DJM-800 faders (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 28-11-2009 23:24
Heb je een Pioneer DJM-800? En heb je wel is je faders vervangen? Vertel hier hoe lang jij met je faders deed.
User edit by BigSign on 28-11-2009 @ 23:25:11 (3%)

What do you think about Hoe lang doe jij met je DJM-800 faders ??

Vote :   

Tekhead    posted on 29-11-2009 04:55
wat is dit voor een vraag ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 29-11-2009 09:24
Bigsign @ Die gaan best wel lang mee. Vooral bij normaal gebruik. Wel zullen ze naar een jaar of 2 soepeler gaan maar dat is normaal.

Edit : en kan ook geen kwaad.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-11-2009 @ 09:25:45 (23%)
Mforge    posted on 29-11-2009 10:25
mag het ook wat anders zijn? die van mij is 2 jaar oud :
2 x keer nieuwe knoppen er op gezet wegens overmatig slijtage van het rubber.
(zijn trouwens weer aan het slijten, bij veelvuldig gebruik worden de knoppen helemaal rond)?

En al een keer nieuwe potmeters erin van de gain, omdat als je aan?de gain draaide ze kraken, wat overigens ook al weer terug aan het komen is..

ik had nooit me Xone92 weg moeten doen voor een 800...het blijft pioneer kwaliteit, en die is wat mixers betreft nog steeds niet het beste..ik had mijn 92 nog langer dan dat ik nu de 800 heb, en die heeft nog nooit van dit soort problemen gehad.
Mixt-Ape    posted on 29-11-2009 10:39
Poster: Mforge

ik had nooit me Xone92 weg moeten doen voor een 800...het blijft pioneer kwaliteit, en die is wat mixers betreft nog steeds niet het beste..ik had mijn 92 nog langer dan dat ik nu de 800 heb, en die heeft nog nooit van dit soort problemen gehad.

Doe hem dan gewoon terug weg voor een 92!
Tekhead    posted on 29-11-2009 12:14
(zijn trouwens weer aan het slijten, bij veelvuldig gebruik worden de knoppen helemaal rond)?

En al een keer nieuwe potmeters erin van de gain, omdat als je aan?de gain draaide ze kraken, wat overigens ook al weer terug aan het komen is..

hahaha,.... 2 jaar, en vertel me nu maar eens waarom die Pio's dan zo veel geld moeten kosten ?? Heb er geen probleem mee dat een mixer veel geld kost, maar dan moet de kwaliteit er wel naar zijn.
Dolivieira    posted on 29-11-2009 13:30

Ja maar dit is niet de popmeter zelf. Maar je hebt wel gelijk. Dit probleem heb je trouwens ook bij de nieuwere Dateqs. Je kan ook bij pioneer harde knoppen bestellen dan ben je van dat probleem af. ?
User edit by Dolivieira on 29-11-2009 @ 14:25:03 (11%)
Dolivieira    posted on 29-11-2009 14:24
Poster: Tekhead

hahaha,.... 2 jaar, en vertel me nu maar eens waarom die Pio's dan zo veel geld moeten kosten ?? Heb er geen probleem mee dat een mixer veel geld kost, maar dan moet de kwaliteit er wel naar zijn.

Na dat heb niks met de kwaliteit van de mengtafel te maken, Roger.

mrwhoopie    posted on 29-11-2009 15:22

Ik heb ook een Xone 92 en wou ik een djm800 de verkoper van de shop zijn eerste reactie was:
Meen je dat?
ik: Euhm ja.
Verkoper:weet je,hier is een djm800,bevalt hij brneg je het geld,vind je het niets breng je hem terug.
ik :Confused?ok
Een week later stond de djm800 terug in de shop,het geluid wat daar uitkomt alleen al......en dan het gevoel van de faders....
De xone blijft,beste mixer ooit gemaakt.
mrwhoopie    posted on 29-11-2009 15:23
Poster: djdolivieira

Met wat dan??
de kleur van de verf?

JollyJunkie    posted on 29-11-2009 15:30
Nee met het merk Pioneer, de promotie, het feit dat het de club-standaard is.
User edit by JollyJunkie on 29-11-2009 @ 15:30:17 (26%)
Dolivieira    posted on 29-11-2009 15:38
Poster: mrwhoopie

Met wat dan??

de kleur van de verf?

Dateq heeft ook rubbere knoppen worden ook rond en ook een A&H gaat een een keer kapot geloof mij numaar. Het ligt er aan wat jij het fijnste vind werken. Ik weet dat pioneer niet de beste is maar ik vind hem het fijnste werken. Respecteer mijn mening repecteer de jouwe.
User edit by Dolivieira on 29-11-2009 @ 15:40:02 (23%)
Adrien1989    posted on 29-11-2009 15:42
Dateq knoppen zijn al rond?Cool. Maar ze worden niet een soort van vercracked rond. Enige wat wel eens wil gebeuren is dat na heel veel jaar en heel veel gerag het centerpoint van de knoppen wat minder gevoelig wordt.
Dolivieira    posted on 29-11-2009 15:46
Adrien1989 @??Ik heb vroeger ook een Styx en een lpm7.3 gehad en een vriend van mij heeft een XTC met de zeldfde gian en EQ knopppen ze worden echt rond aan de bovenkant.??

Maar nu dacht ik dat die topic starter het over faders had en niet over knoppen en popmeters. ?
User edit by Dolivieira on 29-11-2009 @ 15:48:59 (56%)
Adrien1989    posted on 29-11-2009 15:48
Nog nooit last van gehad en ik heb veel Dateqs gezien. Misschien minder hard in knijpen whewhe Tongue.
Dolivieira    posted on 29-11-2009 15:49
Knopen kosten ook niet zo veel.
Adrien1989    posted on 29-11-2009 15:51
Die sturen ze bij Dateq wel ff op?Cool
T_G    posted on 29-11-2009 15:53
ik heb nergens last van in die 1,5 jaar dat ik um heb
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
mentheman88    posted on 29-11-2009 17:09
Ik heb mijn djm-800 3.5 jaar, ik scratch vrijwel dagelijks. verf onder de crossfader is helemaal weg, maar nooit fader hoeven vervangen.? Het plastic "knopje" van de fader is wel eens er af gevlogen, maar als je deze terug drukt met een klein stukje keukenrol er tussen wil hij echt niet meer los:p

Niets mis met de faders dus.
Tekhead    posted on 29-11-2009 17:28
Poster: djdolivieira

Met wat dan wel ? Met de Naam Pioneer ? Een naam die eigenlijk ook al uit de lucht gegrepen is, want in wat zijn ze Pionier geweest ? In het aanrekenen en kunnen verkopen van huiskamer kwaliteit voor topkwaliteit, en er zijn nog gekken die daar intrappen ook. O ja in nog iets zijn ze pionier,..... Te hoge prijzen.
Komaan zeg, +/- 1500,00 euro voor een mixer die het nog geen 5 jaar intensief gebruik volhoud zonder allerlei onderdelen te moeten vervangen hebben.

Dat je een stukje bijbetaald voor de naam is niks mis mee, integendeel, maar daar krijg je ook wwat voor terug, en dat kan ik jammer genoeg niet vinden bij Pionier. En het princiepe van , 't is duur, dan zal het wel goed zijn, daar trap ik, en gelukkig vele anderen ook niet in.

User edit by Tekhead on 29-11-2009 @ 19:17:13 (23%)
Tekhead    posted on 29-11-2009 19:21
Poster: mrwhoopie

Ik heb ook een Xone 92 en wou ik een djm800 de verkoper van de shop zijn eerste reactie was:

Meen je dat?

ik: Euhm ja.

Verkoper:weet je,hier is een djm800,bevalt hij brneg je het geld,vind je het niets breng je hem terug.

ik :Confused?ok

Een week later stond de djm800 terug in de shop,het geluid wat daar uitkomt alleen al......en dan het gevoel van de faders....

De xone blijft,beste mixer ooit gemaakt.

Na de Rodec, is al meermaals bewezen, dit is in de verhuur de enige mixer waar ze goed geld hebben aan verdiend en nog verdienen.
mrwhoopie    posted on 29-11-2009 20:13
De Rodec is idd "de beste" en puur belgisch,maar laten we wel eerlijk zijn de Rodec is gewoon een goede mixer,niks mis mee natuurlijk,maar de dj's eisen nu wel iets meer,niet dat de filters van de Xone zo baanbrekend zijn maar toch.
Nu heeft Rodec natuurlijk oook (eindelijk) nieuwe mixers,maar deze heb ik nog niet gebruikt.
Verder wil ik alleen nog even toevoegen dat Pioneer geen slecht merk is,ze hebben nheel goed gerief,dan denk ik aan hun plasmas,dit zijn echt de beste schermen die er nu zijn,en de cdj's natuurlijk,ik ken geen enkele cd-speler die mij in extreme momenten zo goed bijsstond als een Pioneer,hun mixers vind ik precies alsof ze bij Pioneer zoiets hadden van kom we gaan gauw een mixer maken,de afwerking is niet super en het gevoel dus ook niet,maar.....ze hebben die effecten wel de wereld ingeholpen en dat is voor heel veel dj's toch wel het tofste.
Ik gebruik geen effecten en heb daarom liever een goedklinkende en degelijke mixer,en vooral bij dat eerste punt moet pioneer het toch laten afweten.
ArCee    posted on 29-11-2009 21:35
Mijn (van origine nog duitse) oude Behringer is nog nooiut iets aan vervangen en deze word al zeker 10 jaar elke dag gebruikt. Geen faders, geen knoippen, en niets binnenin heeft het nog opgegeven. Kijk, dan is een mixer zijn geld waard, ongeacht het merk.
Dat Pioneer geen baanbrekende mixers maken weten we. Dat ze krediet crises qua prijzen, voor zichzelf, proberen op te lossen ook Cool
Ik weet dat dit forum zowat draait op Piofielen, maar er is zoveel meer goeds te koop, maar ja, de "Big Boys" willen Pioneer, dus wij willen ook Pioneer.
Als mijn Beheringer uiteindelijk de geest geeft, wantb niks gaat eeuwig mee, dan zal ik in eerste instantie NIET op zoek gaan naar Pioneer Cool?dankzij hun belachelijke prijzen.
Boyd    posted on 29-11-2009 22:25
Ik wil hier niet te negatief doen, maar ik krijg het idee van de topicstarter: Help ik heb een dure mixer gekocht, en ik ben bang dat ie kapot gaat?

Om antwoord te geven: Met mijn 2 jaar oude DJM400 heb ik nog geen problemen gehad wat betreft de faders. Er schijnen faders van hetzelfde type in te zitten. Zolang je niet gaat raggen, en ze tegen het eind van de faderbaan aansmijt. WD40 en drank lusten ze ook niet. Dus goed afdekking en ik zou me zo 1,2,3. geen zorgen maken. Mochten ze wel verslijten heb je voor ?100,- een setje nieuw gemonteerd.

Mocht je nog steeds niet gerustgesteld zijn:

Je hebt 2 cdj's en een djm. Wissel de cdj's af en toe van kanaal. Dus cdj1 eerst op fader een dan op fader twee. En cdj2 op fader 3 en fader 4.

Zo zorg je dat de een niet harder achteruit gaat dan de ander.
User edit by Boyd on 29-11-2009 @ 22:26:51 (46%)
Tekhead    posted on 30-11-2009 03:51
tsjonge jonge, wat een gedoe
RiX    posted on 30-11-2009 06:20
idd Cool zou zo weer m'n bed opzoeken...

TS wil gewoon weten, net als in vorig topic, of aanschaf van djm-800 geen miskoop is. Hij is banggemaakt dat het toch niet helemaal goed spul is, omdat hij hem bijna nonstop aan heeft staan thuis (met pc erop aangsloten).

De faders kunnen lang mee, zeker van de 800. Daar betaal je ook voor.

Maar ook ik ben niet gecharmeerd van de Pioneer mixers. De effecten zijn leuk, maar de feel ik niet mijn ding. Daarom heb ik ooit een tweedehands Ecler op de kop getikt en dat zijn pas lekkere faders en potmeters. Maar ja, smaken verschillen!

78 Users online: 54 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 10.471
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.217.223