Poster: Bouncy
Nee, vind ik ook niet kunnnen... bij mijn klussen is het gewoon verboden. Heel soms zet ik alleen m'n set weg als klus zegmaar, maar dannog, geen mensen die onder invloed zijn achter de knoppen... (je weet maar nooit.. ik zit vaak nogal op het randje qua vermogens... dus rode lampjes zijn dan echt ongezond.. en ik gebruik geen limiter..)
1 keer gehad dat ik wel een limiter heb gebruikt trouwens.. grootste lol!
DJ had eigen Gear meegenomen en ik moest geluid wegzetten... Mja, ik ken die DJ's van tegenwoordig... KIJHARD in het rood enzo. Dus ik had er een dateq limiter tussen gezet, dat ding limit boven de 0dB gewoon een beetje, maar zodra je bij de +10 in de buurt komt, trekt ie het signaal gelijk -20dB naar beneden en moet je eerst met je signaal terug naar de 0dB voordat ie het weer loslaat...
DJ had belooft om in het groen te blijven, ik had die avond een andere klus (daarom ook die limiter), word ik halverwege opgebeld: HEEE g*dv*rt*ringlijster... Dus ik heel rustig: watiser? die DJ: Ja, je set is uitgevallen... Dus ik: heb je in het rood lopen draaien. Hij: ja, want anders ging het te hard.. Ik: ja, dat was niet de afspraak, zet hem maar weer zachter, onder de 0dB!... (en het enige wat ik toen nog hoorde was pompend geluid en dat ie ophing...
tsja...
Wij hebben
?altijd overal limiters en compressors opstaan omdat dj's toch altijd harder willen, muzikanten ook en zangers menen dat ze in microfoons moeten schreeuwen.
Poster: Snoey
Als je nou dure spullen moet gaan sjouwen, opbouwen en afbouwen, die 100en euro's kosten, ja dan kan ik me voorstellen dat je nuchter blijft.
Met een kleine drive-in zit je hier inderdaad al aan, als ik werk dan praten we toch meestal wel over opbouwen en afbouwen van spullen die paar 1000 euro kosten als er al niet nog n '0' achter moet