Kan de Pioneer DJM-800 lang aan blijven staan (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 24-11-2009 21:22
Beste DJ's,

Ik heb een Pioneer DJM-800 DJ mixer, Mijn computer geluid heb ik daarop aangesloten, En dus staat?de mixer en de computer?elke dag de hele dag aan. Kan dat geen kwaat met de mixer?

What do you think about Kan de Pioneer DJM-800 lang aan blijven staan ??

Vote :   

Flexii    posted on 26-11-2009 00:00
Om een lange discussie kort te maken

Of het nu een Samsung flatscreen tv is, je Pioneer?DJM800, Je Acer laptop, Je computer noem maar op. Als je ze 24/7 aan hebt staan, dan zullen ze allemaal niet heel lang mee gaan, er zal naar verloop van niet al te lange tijd iets doorbranden of slijten. (en dan hebben we het niet over aan en uit knopjes)
Cyspoz    posted on 26-11-2009 01:17
Poster: Flexii
Om een lange discussie kort te maken

Of het nu een Samsung flatscreen tv is, je Pioneer?DJM800, Je Acer laptop, Je computer noem maar op. Als je ze 24/7 aan hebt staan, dan zullen ze allemaal niet heel lang mee gaan, er zal naar verloop van niet al te lange tijd iets doorbranden of slijten. (en dan hebben we het niet over aan en uit knopjes)

Om een lange discussie maar eerst eens goed te voeren:

Een flatscreen TV kun je niet vergelijken met een DJM-800. Een flatscreen TV heeft onderdelen zoals backlight (led modellen uitgezonderd) die slechts een x aantal branduren heeft. De licht opbrengst neemt af na verloop van tijd en uiteindelijk zullen de lampen niet meer werken.

Elektronica componenten zoals in de DJM-800 die kennen maar ??n vorm van slijtage en dat is het warm en koud worden. Daarbij krimpt alles en zet alles uit, hoe minder vaak dat gebeurd hoe beter. Met andere woorden, langer aan laten staan is voor dit soort apparatuur vaak beter. Daarnaast heb je tijdens het inschakelen altijd een moment van inschakel spanning met eventueel spikes waar fijne elektronica ook niet erg happig op is.

Poster: Winston
Ik las ooit van hi-fi experts dat je je apparatuur het beste nooit uit maakt. Meeste apparatuur gaat nl. stuk bij het aan/uitmaken.

Wat Winston dus aangaf klopt ook wel, bij in en uit schakelen krijg je afwijkende spanningen en krimp/uitzet krachten. Op dat moment is veel elektronica dus het meest kwetsbare.

Je hebt wel een aantal onderdelen dat vaak wat levensduur betreft?beperkt zijn, waaronder elco's. Tegenwoordig heb je echter speciale elco's die niet meer kunnen lekken en veel langer mee gaan. Ik weet niet welke in de DJM-800 zijn gebruikt maar vermoedelijk is daar niet op bezuinigd. Deze zullen vooral bij de voeding zitten.

Als je de computer op je mixer hebt aangesloten is het vaak belangrijker om te controleren of je voeding van de pc op een geaard stopcontact zit. Je zal niet de eerste zijn die een spanningverschil van meer dan 45 volt tussen zijn PC kast en mixer heeft staan. Die stroom zal dan dus via de audio kabels van je pc via je mixer proberen weg te stromen. Lijkt me vrij duidelijk dat dit niet goed is voor de fijne elektronica in je mixer.
Tomazos    posted on 26-11-2009 01:22
ik zou echter wel een 'kap' erover zetten vooral bij je faders e.d, en mischien als hij rechtop staat een theedoek bijv erbovenop leggen, voor het stof dat dan niet je Audio puggen inkan,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ccc    posted on 26-11-2009 11:45
De mensen die zeggen dat iets zeggen dat langaanstaan slecht is, waar baseren jullie dat op?

Er wordt wel geroepen dat het zo slecht is, maar is het ook echt zo? Ik weet het niet.

Ik weet wel dat de computers, beeldschermen, plasma schermen andere eletronica die ik 24/7?n 356 dagen per jaar aan heb staan nog steeds allemaal draaien. En de systemen die ik wel altijd netjes uitschakel zijn vaker kapot gegaan of gecrashd. Dit baseer ik dan op mijn ervaring van de afgelopen 3 jaar.

Misschien toch dat iedereen hier boven die wat beweert eerst eens gaat uitzoeken of het daadwerkelijk zo is wat zij beweren, inplaats van denken dat het zo is.
BigSign    posted on 27-11-2009 23:52
Wat er ook allemaal gezegt hier word is allemaal menings verschil.
Ik verwacht graag hierover?een reactie van Lead.
Ik zit te twijfelen om mijn PC geluid op mijn versterker aan te sluiten zodat ik niet constant mijn DJM-800 aan hoef te houden. Want ik wil sowieso mijn PC geluid aangesloten hebben op die speakers die ik nu heb, Want het kan gewoon niet beter voor mijn doen!. Ik heb laatst van die PC speakertjes gehad, maar dat vind ik echt 10x niks!. Maar als ik nou dus me geluid van me PC op me versterker aan sluit, Is het wel weer vervelend want dan moet ik helemaal achter me kast lopen om de volume af en toe te verstellen. Maar even om het er bij te zeggen, Mijn DJM staat?maximaal zo'n?12 uur per dag aan. Is dit schadelijk of niet? Ik twijfel nu of ik hem wel of niet op mijn versterker moet aansluiten.. Cool?Ik ben echt als de dood dat er iets stuk gaat aan mijn dure mixer!.
T_G    posted on 28-11-2009 00:13
ik heb um ook redelijk lang aan staan iedere dag heb ook het PC geluid erin maar merk geen mankementen tot nu toe.

Maar het zal vast op een gegeven moment ermee ophouden.
Anyway ik heb in al die tijd nog 0x last gehad
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Dolivieira    posted on 29-11-2009 09:34
Daarom zeg ik. Ik heb 9 jaar een DJM600 gehad, Altijd mijn PC er op aangesloten gehad. En hij doet het nog. Want ik draai er 2 keer per maand op. Want hij staat bij een van mijn residenties. ikan echt geen kwaad bij normaal gebruik.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.643 days.
 Post CommentThat would be 188.1 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

170 Users online: 32 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 13.107
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.686.059