Kan de Pioneer DJM-800 lang aan blijven staan (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 24-11-2009 21:22
Beste DJ's,

Ik heb een Pioneer DJM-800 DJ mixer, Mijn computer geluid heb ik daarop aangesloten, En dus staat?de mixer en de computer?elke dag de hele dag aan. Kan dat geen kwaat met de mixer?

What do you think about Kan de Pioneer DJM-800 lang aan blijven staan ??

Vote :   

Saskia    posted on 24-11-2009 21:23
kwaat? met een t :P?
Joep    posted on 24-11-2009 21:30
Kun je hem dan niet gewoon uit de computer trekken als je denkt dat hij er te lang in zit?Cool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Nood    posted on 24-11-2009 21:35
Ik denk dat temperatuur niet echt gezond is voor elektronica. Te koud is niet goed, maar te warm ook niet.
Als je hem elke dag zeer lang gebruikt zorg dan op zijn minst voor een goede ventilatie. Ik denk wel dat je moet rekenen op snellere slijtage van je mengpaneel
Estacy    posted on 24-11-2009 21:50
daar moet ie gewoon tegenkunnen... als ie na een paar maanden toch kapot gaat (?) kun je gewoon lekker een nieuwe vragen (als je nog garantie hebt) want wat doe je verkeerd? je zet hem aanCool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Seca    posted on 24-11-2009 22:03
@ extacy, toch vermijd je dit best denk ik.
Het is niet gezond dat hij de hele dag aanstaat, elke dag opnieuw.
Winston    posted on 24-11-2009 22:12
Ik las ooit van hi-fi experts dat je je apparatuur het beste nooit uit maakt. Meeste apparatuur gaat nl. stuk bij het aan/uitmaken.

Zorg dat de ruimte gewoon koel is om de mixer op gelijke temperatuur te houden en een surge protector en geen vuiltje aan de lucht.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 24-11-2009 22:34
kan? inderdaad geen kwaad. En wat Winston en Estasy al zeiden. Zorg er wel voor dat die z`n koeling krijg dan is er niks aan de hand.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJADMIN    posted on 24-11-2009 23:09
Of gewoon de stroomkabel er uit halen ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Winston    posted on 24-11-2009 23:17
Kan dan lekker sparken. Cool

Trouwens audiofielen beweren dat het geluid het beste klinkt als alle apparatuur lekker warm is.

Tic Toc
Flexii    posted on 24-11-2009 23:45
Als je hem iedere dag, de hele dag gebruikt, zal dat de levensduur niet ten goede komen. Maar uren achter elkaar kunnen de apparaten gewoon aan, als ze een festival meedraaien staan ze ook uren lang aan en worden dan intensief gebruikt, mits inderdaad de koeling goed is.

Als er festivals zijn die buiten zijn of in feestenten dan blijven movinghead, Amps en dj apparatuur meestal snachts aanstaan omdat dat beter is voor de apparatuur omdat ze dan op temparatuur blijven als ze afkoelen worden ze vochtig.
DonBasco    posted on 25-11-2009 10:46
Weet niet hoeveel het scheelt voor deze discussie, maar wil nog wel toevoegen dat de DJM800 eigenlijk gewoon een computer is en dus niet te vergelijken is met "ouderwetse"?analoge mixers.
Het duurt ook een paar seconden voordat ie is opgestart.
vh    posted on 25-11-2009 10:58
Poster: DonBasco
Weet niet hoeveel het scheelt voor deze discussie, maar wil nog wel toevoegen dat de DJM800 eigenlijk gewoon een computer is en dus niet te vergelijken is met "ouderwetse"?analoge mixers.
Het duurt ook een paar seconden voordat ie is opgestart.

Het verschil is met een pc en djm800 dat er in een pc interne koeling zit en in een djm niet.
Ook is omdat het een paar seconden duurt dat de djm is opgestart is door de effectengedeelte en het midi gedeelte van de djm. Maar de hele dag aanlaten liggen is nooit goed voor elke electronische componenten.
Dus gewoon op een koele en zekers een droge plaats zetten die goeie ventilatie heeft.
RiX    posted on 25-11-2009 11:04
Waarom heb je in hemels naam je pc standaard op je DJM aangesloten? Die kan je toch direct in je stereoset prikken? Of heb je echt de EQ van de DJM nodig?
BigSign    posted on 25-11-2009 13:28
@RiX: Ja, Ik vind het zowiezo veel beter om de geluiden van mijn pc te kunnen veranderen zoals met effectjes van de DJM800..
RiX    posted on 25-11-2009 14:02
Aha, dat deed ik ook met mijn eerste mixer, maar hij ging wel minder lang mee daardoor...
Dolivieira    posted on 25-11-2009 19:44
Wat zitten er hier weer een paar mensen onzin te verkondigen. Ik heb mijn PC ook op mijn DJM aangesloten en hij staat ook vaak lang aan. En RiX mijn djm staat ook op een versterker aangesloten. Dat bedoelde BigSign Profesionele mengtafels kan je gewoon lang aan laten staan. In een club staat die ook wel soms meer dan 8 uur aan. Daar moeten ze tegemn kunnen. Onzin
User edit by Dolivieira on 25-11-2009 @ 21:01:48 (1%)
MaximDJ    posted on 25-11-2009 20:15
Poster: Winston
Kan dan lekker sparken. Cool

Trouwens audiofielen beweren dat het geluid het beste klinkt als alle apparatuur lekker warm is.

Haha, net als een motor :p Die loopt ook beter wanneer hij warm is Winking my eye
Overigens, als een DJM 800 lang aanstaat kan dat absoluut geen kwaad!?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
-Richard-    posted on 25-11-2009 21:59
Om daar even op in te haken; ik leek afgelopen weekend te merken dan na enige uren draaien de gains van mijn mixer (Reloop RMX-40 DSP) iets verder open kon zetten voor dezelfde output dan wanneer ze iets minder ver open staan en de mixer 'koud' is. Zomaar een gedachte of kan dit zo zijn?

En back on topic;
Het lijkt mij dat een mixer van dit kaliber, zo'n DJM-800, dit zeker wel moet kunnen hebben!
Wel geloof ik dat ?lk elektrisch apparaat uiteraard iets slijt wanneer het aanstaat, dus wellicht iets meer als ie altijd aanstaan, dan wanneer dit zelden is bijvoorbeeld.

Elk apparaat slijt bij gebruik, maar ik denk dat dit wel ingecalculeerd is bij 't ontwerpen van een brol techniek als de 800, en deze dus meer dan genoeg draai-uurtjes zal hebben.
RiX    posted on 25-11-2009 22:04
Ben het met djdoliviera eens, maar als je een pc aan je 800 hebt hangen... ik heb de computer eigelijk 24/7 aanstaan. Dat zou dus ook nonstop voor de 800 gelden. Dan maakt je mixer aardig wat uurtjes p/wk... Vroeg me dus af of dat wel noodzakelijk is. Hoop dat ik niemand heb beledigd met mijn directe vraagstelling?
Boyd    posted on 25-11-2009 22:10
Niet zo zeer dat een mixer kapot gaat van het aanstaan. Meer slijtage door het moeten schakelen(transisitors), en mechanische slijtage(EQ, Faders etc). Als hij niet te warm word, en niet vol met stof zit kan het niet zo veel kwaad.
Dolivieira    posted on 25-11-2009 22:10
Poster: RiX
Ben het met djdoliviera eens, maar als je een pc aan je 800 hebt hangen... ik heb de computer eigelijk 24/7 aanstaan. Dat zou dus ook nonstop voor de 800 gelden. Dan maakt je mixer aardig wat uurtjes p/wk... Vroeg me dus af of dat wel noodzakelijk is. Hoop dat ik niemand heb beledigd met mijn directe vraagstelling?

Als je geen muziek aan het maken ben, of muziek of video aan het kijken/luisteren ben. Of niet aan het geamen ben. (Kortom alles waar je computer geluid produceert). Hoeft die Mixer ook niet aan.
Bouncy    posted on 25-11-2009 22:26
Jullie moesten eens weten hoe lang dat alles aan staat op klussen, sommige DJM's bij Rentall hebben misschien 5 uurtjes rust per dag.. Het woord uitzetten kennen ze ook niet bij grote verhuur bedrijven... daar zetten we een keer alles aan en 's avonds is het voor het grootste gedeelte stekkers lostrekken (behalve dan lichttafels e.d die netjes moeten worden afgesloten... maar die zijn vaak al uit voordat iemand de kans krijgt iets los te trekken...)
Winston    posted on 25-11-2009 22:48
Een oude schoolvriend die een relatie had met een studio, vertelde me ooit dat ze apparatuur aan/uitmaken bij de hoofdschakelaar van het gebouw.

Alle apparaatjes 1 voor 1 aan en uitmaken zou teveel kostbare studiotijd kosten.

Ik heb thuis ook een surgeprotector / UPS waarvan in de handleiding staat dat je het als schakelaar mag gebruiken voor apparatuur dat erop is aangesloten.

En aanstaan is inderdaad nog niet gebruiken. Als je niet aan de knopjes en faders komt wordt het niet gebruikt en slijt er niks. Terwijl het aan/uit knopje wel slijt als je aan/uitmaakt. Maar het gebruikt wel stroom. Qua kosten/milieu wil je dat misschien niet dat je apparatuur aanblijft.
Tic Toc
Roalin    posted on 25-11-2009 23:07
Poster: Bouncy
Jullie moesten eens weten hoe lang dat alles aan staat op klussen, sommige DJM's bij Rentall hebben misschien 5 uurtjes rust per dag.. Het woord uitzetten kennen ze ook niet bij grote verhuur bedrijven... daar zetten we een keer alles aan en 's avonds is het voor het grootste gedeelte stekkers lostrekken (behalve dan lichttafels e.d die netjes moeten worden afgesloten... maar die zijn vaak al uit voordat iemand de kans krijgt iets los te trekken...)

Nou, laten we zeggen dat ze 10 uur max in een weekend gebruikt worden. Dat is dan (nog steeds) 10 uur per week. Maar ik gebruik mijn computer toch echt wel meer dan 10 uur per week, ik ga zeker richting de 25 uur. En dat is toch 2,5 keer zo lang...

Daar komt bij: bij een verhuurbedrijf wordt er van die dingen verwacht dat ze niet langer dan 2 jaar meegaan, maar een particulier zou hem toch wel graag wat langer willen gebruiken.

Dus wie gebruikt hem nou meer?
GD    posted on 25-11-2009 23:53
Verhuur apparatuur daar wordt mee gesleept en dat wordt intensief gebruikt. Dat zorgt voor die 2 jaar. Gewoon aan staan doet niet zoveel. Als jij de hele dag met de faders gaat heen en weren, omdat je dat leuk vind, dan heb je pas een probleem.
User edit by GD on 25-11-2009 @ 23:54:48 (1%)

67 Users online: 47 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 10.802
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.217.554