Probleempje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jesseke7    posted on 21-11-2009 16:43
Ik heb een probleem met het mixen van muziek !
Mijn mixen zijn bijna altijd slecht en ik krijg de bassen niet 100% gelijk daardoor is de mix slecht !
Ik draai vooral Elektrohouse , Jump en Hardstyle !
Kan iemand mij helpen ?
Voeg mij toe op msn : Jesse_psj@hotmail.com
Thx op voorhand.

What do you think about Probleempje ??

Vote :   

niiicola    posted on 21-11-2009 16:44
Ik denk dat je gewoon meer moet oefenen!
Gewoon.
main    posted on 21-11-2009 16:53
dit is geen probleem,of trouwens: eigenlijk wel.
iedereen denkt tegenwoordig dat je 'even dj' kunt zijn.
je moet hiervoor oefenen en zweten! dus ik zeg: ga iets anders proberen.
T_G    posted on 21-11-2009 16:55
gewoon oefenen hard ploeteren en je muziek kennen anders blijf je nog steeds k*t mixen
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
jesseke7    posted on 21-11-2009 16:56
Poster: main
dit is geen probleem,of trouwens: eigenlijk wel.

Ik heb al 2 jaar een mengpaneel en ik ben sinds 6 maanden terug begonnen en elke week minimaal 5 x 1 uur geoefent !
En er is al heel wat veranderd maar ik heb bijna nooit perfecte mixen !
MaximDJ    posted on 21-11-2009 16:56

Inderdaad. Iedereen denkt altijd zo eventjes DJ te zijn. Wanneer je een beetje kunt beatmixen, en dat vereist zeer inspannende moeite en veel tijd, heb je nog maar het topje van de ijsberg!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
RiX    posted on 21-11-2009 16:56
Oefen met 2 dezelfde tracks. Probeer die gelijk te krijgen door:
1. de kicks gelijk te leggen. Focus op 1e beat van 4
2. de clap/snare gelijk te leggen (zeker bij hardstlyle). Focus op 2e en 4e beat van 4

En het kost tijd... ben al jaren bezig en had het ook niet 123 onder de knie.
User edit by RiX on 21-11-2009 @ 17:21:44 (28%)
main    posted on 21-11-2009 17:05
@jesseke:

alleen een mengpaneel? dat betekend dus dat je het met een programma op de computer doet (lijkt me) hier kun je dus niet zelf beatmatchen (lijkt me) maar je hebt hier gewoon een knopje voor.

dus bedoel je dat je op de pc de beats niet gelijk kan krijgen? of beatmatch je op n andere manier?
jesseke7    posted on 21-11-2009 17:36
@jesseke:

alleen een mengpaneel? dat betekend dus dat je het met een programma op de computer doet (lijkt me) hier kun je dus niet zelf beatmatchen (lijkt me) maar je hebt hier gewoon een knopje voor.

dus bedoel je dat je op de pc de beats niet gelijk kan krijgen? of beatmatch je op n andere manier?

nee ik heb een mengpaneel van stage-line 2 cd spelers van stage line en sinds september een reloop rmp 3 erbij !
main    posted on 21-11-2009 17:38
dan moet je dus heel goed oefenen met beatmatchen, en anders is dj zijn misschien niks voor jou.. heb je wel een goed ritme gevoel? want dat is een 'key-part' om te beatmatchen eigenlijk
Milo    posted on 21-11-2009 17:38
Hey,

Ik kan je vertellen Heel veel oefenen ik draai nu 1,5 jaar echt met beatmatchen etc. en ik begin het nu pas zo te mixen dat ik er tevreden over kan zijn en mijn mixtapes zijn lang niet altijd helemaal perfect.

DJ's is niet iets wat je in 6 maanden helemaal kan zonder fouten te maken, die droom is er misschien voor vele maar dit is gelukkig niet zo anders is er namelijk niks meer aan.

Dus wat je eigenlijk moet doen is nog een tijdje zo doorgaan en neem jezelf op zodat je je fouten kunt horen en aan de hand van die fouten tips vragen.

Gr,
Milo
User edit by Milo on 21-11-2009 @ 17:39:12 (1%)
Dolivieira    posted on 21-11-2009 18:19
het is namelijk een feit dat niet iedereen het kan leren. maar oefenen baat kunst. lukt het na een jaar of anderhalf nog niet. Zoek een andere hobby. Hard gezegd maar de waarheid is hard.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 21-11-2009 18:26
idd, je kunt heel veel leren maar zonder aanleg lukt t nooit..
en dan komt er ook nog bij dat dit een van de duurdere hobby's is (die soms wel lucratief kan uitpakken)
dp_    posted on 21-11-2009 18:29
Kijk ook eens op www.djtutor.com ! Hier verteld een ervaren dj alle basics op een goede eenvoudige manier. Helaas wel Engelstalig. Verwacht ook niet dat dit meteen lukt. De techniek snappen en de techniek in praktijk invoeren is een groot verschil dus oefenen, oefenen! Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.772 days.
 Post CommentThat would be 192.4 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 85 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 6.085
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.476