Poster: JorritDenkt gij dat ik dan nog niks heb gedaan. Aan de info op wikipedia heb ik helaas niet veel. Ik zal zeggen dat ik een leerling Humane Wetenschappen ben en het vooral gaat over de House in de sociologie. Bijvoorbeeld of het iets met geloof heeft te maken, liefde of wat dan ook. Iets waardoor de fans van bijvoorbeeld Acid house een samenhorigsheidsgevoel krijgen. Het gaat over subculturen.
KLIK. Waarom moeten wij eigenlijk jou huiswerk doen??
Poster: Lead
Ik ben het niet met Jannick eens wat betreft de oorsprong (uitgevonden in Chcago klopt wel). De House muziek vind duidelijk een oorsprong ook in Nederland, Nederlands is gedurende de opmars van de electronische muziek behoorlijk invloedrij geweest ( en is Nederland nog steeds).
In ieder geval heeft Parkzicht de grond geplaveit voor de hardere muziek stijlen. Begonnen met Rob (& Ludie) , Dark Raver en Stanton. Rob nam eens een TR-909 mee naar Parkzicht? en toen hij live ging jammen stond de hele tent op zijn kop.
Dat heeft vervolg gekregen en is steeds harder geworden.
Geloof & Muziek : In? de jaren 90 waren er partijen die meende dat er in de gabber muziek boodschappen van de duivel zaten (check nummertje van Neophyte: Dominee Dimitri), maar dat is nooit bewezen
Poster: LeadOk hier heb ik wat aan. Verder had ik ook iets gelezen van een partij "Naar House" die met een busje door nederland reizen om mensen daar via het geloof van de house muziek te halen.
Geloof & Muziek : In? de jaren 90 waren er partijen die meende dat er in de gabber muziek boodschappen van de duivel zaten (check nummertje van Neophyte: Dominee Dimitri), maar dat is nooit bewezen
Poster: TheMole
Ok hier heb ik wat aan. Verder had ik ook iets gelezen van een partij "Naar House" die met een busje door nederland reizen om mensen daar via het geloof van de house muziek te halen.
Poster: Leaddie tot NU dag nog steeds lekker tracks maken & remixen:D
?zie ik de Pet Shop Boys
Poster: ruben-b
stanford & le que - history of house original mix wordt het ook wel beetje uitgelegd
Poster: RiXAh merci zoiets is erg handig om te weten waar bepaalde stijlen zijn uit voort gegroeid. Thanks
Dit blijft nog steeds een leuke site. Wellicht heeft de TS er iets aan.
LINKJE
Poster: Lead
Ik ben het niet met Jannick eens wat betreft de oorsprong (uitgevonden in Chcago klopt wel). De House muziek vind duidelijk een oorsprong ook in Nederland, Nederlands is gedurende de opmars van de electronische muziek behoorlijk invloedrij geweest ( en is Nederland nog steeds).
Poster: TheMole
Hallo,
Ik moet voor school een project over muziek maken en ik moest een project over House (vooral Hardcore & Acid house) maken. Nu is mijn vraag of iemand mij over het ontstaan van house kan uitleggen. Ik bedoel dus :
?- Hoe en waar is het ontstaan.(Waarom)
??
- House op sociologisch vlak.
?
?- Hoe is het geeevolueerd tot op de dag van vandaag.
Poster: MaximDJ
Oeh, we mogen trots zijn