[P] K Lect - dubstep
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 18-11-2009 20:00
Produced by
K Lect

Production Name
dubstep??

Check it out

mijn eerste poging om iets in de buurt van dubstep te krijgen.

brand maar los!

oja nog even een paar dingen over comments:
dit is een POGING TOT het maken van dubstep en ik maakte dit IN EEN KWARTIER omdat ik t alleen even wou PROBEREN.
ik ga hier (waarschijnlijk) NIET mee verder.
de enige tips die ik wil krijgen gaan over HOE DUBSTEP TE MAKEN (dus geen dingen van: meer opvulgeluidjes e.d.)
en deze track is waarschijnlijk niet goed gemasterd (soundgoodizer en softclipper, luxx tutorial)

nadat je?bovenstaand stukje?gelezen hebt mag je van mij helemaal los in het comment gedeelteWinking my eye

What do you think about [P] K Lect - dubstep ??

Vote :   

Intricate    posted on 18-11-2009 20:24
Door?de cursieve tekst als commentaar geef je mensen ook weinig ruimte los te branden, met name de toevoeging "(dus geen dingen van: meer opvulgeluidjes e.d.)", deze comments zijn juist nodig wil je het meer als dubstep laten klinken.

Ben geen producer, maar wel liefhebber van en?vind dit niet eens in de buurt komen van dubstep.
Ik mis de drive, diepe sub en?een?vies rauw randje en mag naar mijn mening wat sneller qua tempo.
De snare komt naar mijn mening ook te vaak voor in je pattern, probeer na 2x basskick de snare te droppen, misschien dat dit al helpt.

Als je dubstep wil leren maken raad ik je aan bij dubstep.nl forum aan te melden, daar zitten?genoeg mensen die bereidt zijn je te helpen.

Succes
User edit by Intricate on 18-11-2009 @ 20:27:09 (11%)
main    posted on 18-11-2009 20:26
dankje! zal is gauw een kijkje nemen op dat forumWinking my eye
trustt    posted on 18-11-2009 20:43
vergelijk het met andere dubstep tracks.. luister welke elementen daarin zitten. btw ik vind eigenlijk dat het forum hier bezaaid wordt?met tracks.
dikwijls wordt er bij geplaatst?'snel gemaakt', blablabla. Maak een track nu eens gewoon af en plaats het dan hier. Iedereen kan een beat maken op 15 minuten en dat hier plaatsen, om vervolgens hulp te krijgen door andere leden en te vragen welke dingen je nog moet toevoegen.

2de punt; volgens mij weet jij geen ene knetter af van 'wat' mastering is. ik kan het zelf ook totaaaaaal?niet (doet er nu niet toe)?maar weet wel?wat het ongeveer inhoudt. Je zegt dikwijls nadat je een track hebt gepost 'ik heb het niet goed gemastered' etc... Je track is gewoon NIET gemastered.. je mastered een track ook niet op 1-2-3, je mastered een track ook niet door zomaar eventjes 2 plugins op je masterkanaal te?plaatsen. Masteren kan niet iedereen, niet iedereen heeft er de juiste kennis van, materiaal voor,... wat jij bedoelt is dus gewoon de 'mix'.

dus: ik vind je tracks goed, maar maak eens wat deftig af i.p.v. die onafgewerkte 'probeersels'
main    posted on 18-11-2009 20:54
antwoord op 1e punt: lees eventjes het bovenste stukje, dit is GEEN nummer. dit is even dubstep uitproberen.

antwoord op 2e punt: waarom zou ik t een mix noemen? ik ben geen mongool en ik weet dat maar 20man in nederland kan masteren bla bla bla (daarmee bedoel ik dat dat klopt maar dat ik ziek word van al dat gezeik aan mn kop met: je mastert niet)

ik heb genoeg afgewerkte projecten alleen deel ik die niet omdat ik daar geen advies/reply op nodig heb of moet.
dit is puur even het plezier vfan dubstep uitproberen delen met mijn mede-mens.

gelieve geen bullshit. ik doe wel weer een topicreport omdat ik weet dat er weer allemaal mensen gaan zeiken op me....
ik word er altijd zo moe van als mensen niet gewoon de start post/productie lezen...
VinceCortez    posted on 19-11-2009 09:58
Helemaal mee eens?"main" , je bent gewoon lekker aan t spelen met muziek en dat is een goede zaak !
Gewoon lekker zelf je eigen stijl zien te ontdekken en daarop doorbreiien Happy, laughing
Dan kom je er wel . . ...

ga zo door . . . .grtz Vince Cortez
tek-zotic    posted on 19-11-2009 10:21
ik zou zeggen luister nog een keertje naar dubstep, het hoofdingedi?nt zit er nog niet in namelijk de wobble, ik vind dit dus nog helemaal niet in de buurt komen van dubstep. verder begint die synth serieus te vervelen na een tijdje. zitten ook wel paar bruikbare sounds in
dus verdiep je een beetje meer in deze muziek en dan kan er mss nog iets uitkomen
Bootstrap    posted on 19-11-2009 12:34
Veel dubstep heeft geen wobble hoor tek-zotic. Eigenlijk alleen de mainstream commerciele dubstep. Ik vind het grappig klinken main, maar meer ook niet.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 19-11-2009 13:42
kijk eindelijk goeie comments, alvast bedankt mannen!
zal is even wat onderzoek doen naar die 'wobble' (dubstep pas net echt ontdekt dus dit moet ik even opzoeken)
en ik moet zeggen dat ik dit genre leuker vind om te maken dan altijd maar minimal/house e.d.
ga me zeker even verdiepen hierinWinking my eye

ben er trouwens al even mee verder gegaan, eventjes wat meer details e.d. en natuurlijk onregelmatige bass (wat moeilijk is om goed/mooi te doen, doe je dus ook niet zo 1,2,3.)

ben iniedergeval weer even zoet met mijn 'dubstep-fl-studio' bezighedenCool

@vince: ben nog druk bezig met mn eigen style vinden zie ik, ook al dacht ik eerst dat dat minimal was..
Melle    posted on 24-11-2009 22:52
Gozer, als je geen kritiek wil, drop je stuff dan niet. Het lijkt me vrij normaal dat mensen kritiek of hun mening geven op tracks, dat doet iedereen.
En ik vind eigenlijk dat je hier geen uitprobeersels kan posten waar je 15 minuten aan hebt gewerkt, werk er minstens zolang aan tot dat het een klein leuk projectje is. Ga er maar niet van uit dat veel mensen zitten te wachten op een track die binnen 15 minuten in elkaar is gezet.
VinceCortez    posted on 04-12-2009 18:24
@vince: ben nog druk bezig met mn eigen style vinden zie ik, ook al dacht ik eerst dat dat minimal was..

Komt goed kerel ! je genre vind je vanzelf , alhoewel ik zelf ook nog steeds tussen de club/house/techno zit , en er is niks mis mee als je van alles wat probeert te maken !
Zo ontwikkel je je skills en kom je steeds verder !

Mocht je hulp of advies nodig hebben help ik je graag maat !

suc6 met producen en lekker proberen !

gr. vince cortez
VinceCortez    posted on 05-12-2009 12:52
Poster: Melle
Gozer, als je geen kritiek wil, drop je stuff dan niet. Het lijkt me vrij normaal dat mensen kritiek of hun mening geven op tracks, dat doet iedereen.
En ik vind eigenlijk dat je hier geen uitprobeersels kan posten waar je 15 minuten aan hebt gewerkt, werk er minstens zolang aan tot dat het een klein leuk projectje is. Ga er maar niet van uit dat veel mensen zitten te wachten op een track die binnen 15 minuten in elkaar is gezet.

Ehm , FOUT ! Melle !
Jij bent van de jonge generatie maar bijv. in de jaren 90 (toen jij nog met lego speelde) is SPEEDY J. met PULLOVER binnen 15 minuutjes?gemaakt maat!
"Melle" Moet zeggen dat jij ook nog veel moet oefenen , qua muziek lijkt me dit nummer van jou ook binnen half uurtje in elkaar gezet.
Hoe kun je nou iemand afkraken als je zelf ook bagger hier upload ?
Het enige wat "main" vraagt is meningen en hulp van anderen producers.
Daar is niks mis mee vriend !

Zo help je m niet Melle !
User edit by VinceCortez on 05-12-2009 @ 13:00:49 (18%)

This is an old Topic

No new postings for 5.771 days.
 Post CommentThat would be 192.4 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

267 Users online: 86 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 42.555
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.449.189