Poster: Illusion
Waarom wil je opnemen in FL? Je kan net zo goed via een programma als 'Audacity', of 'Mp3mymp3'. Vervolgens importeer je deze vocal in je FL Folder. Meestal is dit dan: C:\program files\imageline\flstudio7\data\patches\samples
Je kan je vocals dan in samples zetten. Dan maak je een map aan in Samples, en stop je ze daarin. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Heb je trouwens een studio mixer? Vista geeft nogal wel eens problemen als je een studio mixer aansluit. (als het een usb mixer is).
Hoe heb je je microfoon nu aangesloten? Via je hercules dj console? of gewoon rechtstreeks via de computer?
Je kan trouwens opnemen in een programmatje in FL genaamd Edison. Dit is een edit programma waar je vocals kunt opnemen en bewerken.
>Ik zou Vocoder willen gebruiken, maar werkt dit dan ook met vooraf opgenomen vocals, hier heb ik namelijk niks over gelezen...of erover gekeken :P
>Studio Mixer? neej, gewoon mijn dj console rmx van Hercules...denk niet dat die als studiomixer kan beschouwt worden ofwel?
>Nu heb ik de microfoon via mijn console aangesloten, want die is nu mijn primaire geluidskaart ofzo.
Ik krijg wel geluid van mijn microfoon, maar in FL zie ik niks gebeuren, als ik dan opneem is het ook 'stil'...
>Edison hm, zal ik es proberen, zit nu op andere pc en kan er pas volgede week weer op...
Toch beddankt