FL-studio: Geen geluid van microfoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 18-11-2009 17:02
Ik ben al een tijdje bezig met proberen om geluid op te nemen in FL studio van mijn microfoon...
Dit lukt me dus nietCoolAls ik in de mixer kijk bij 'In', dan is het enige wat ik kan selecteren '(none)',
Ik heb al geprobeerd om het eens via m'n Hercules Dj Console MP3 te doen,dit met het resultaat dat ik het geluid wel hoor door de speakers, maar FL geeft niks...
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Ter info:
Ik gebruik FL studio 7, en dit op Vista?(mocht je dit hoeven te weten)??

What do you think about FL-studio: Geen geluid van microfoon ??

Vote :   

Illusion    posted on 19-11-2009 11:41
Waarom wil je opnemen in FL? Je kan net zo goed via een programma als 'Audacity', of 'Mp3mymp3'. Vervolgens importeer je deze vocal in je FL Folder. Meestal is dit dan: C:\program files\imageline\flstudio7\data\patches\samples

Je kan je vocals dan in samples zetten. Dan maak je een map aan in Samples, en stop je ze daarin. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Cool

Heb je trouwens een studio mixer? Vista geeft nogal wel eens problemen als je een studio mixer aansluit. (als het een usb mixer is).

Hoe heb je je microfoon nu aangesloten? Via je hercules dj console? of gewoon rechtstreeks via de computer?

Je kan trouwens opnemen in een programmatje in FL genaamd Edison. Dit is een edit programma waar je vocals kunt opnemen en bewerken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 19-11-2009 @ 11:42:09 (22%)
Bouncy    posted on 19-11-2009 11:57
beetje omslachtig Illusion
Illusion    posted on 19-11-2009 12:46
Nee, valt best mee. Gewoon samples opnemen, en in die map stoppen. Easy toch. Staat omslachtig uitgelegd misschien. Ik vind het ideaal. Heb je gewoon een vocal waar je alles mooi mee kan doen en bewerken en cutten, i.p.v. opnemen in edison. En je hebt geen gezeur met dat je microfoon niet werkt in FL.

Ik kom tenminste met een oplossing Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bouncy    posted on 19-11-2009 13:26
Ik ken FL studio verder niet (en ik zal me ook verwijderen uit deze discussie Happy, laughing ), maar mij lijkt het fijn als je zoveel mogelijk in je DAW kan doen en niet iedere keer tools nodig hebt...
Renzis    posted on 19-11-2009 13:34
Wat illusion zegt over audacity en edison. Audacity werkt handig en is zo gebeurt. Edison kan je het binnen FL zelf opnemen, helemaal een eitje.

Als je van je mic geen geluid binnenkrijgt moet je maar eens naar je audioinstellingen kijken binnen FL (doe eens F10 drukken). Als daar alles goed staat, kan het ook zijn dat je line-in van je pc daar de instellingen niet goed staan. Loop die dingen eens na, dan zou je het moeten kunnen oplossen
BboyV    posted on 19-11-2009 20:12
Poster: Illusion
Waarom wil je opnemen in FL? Je kan net zo goed via een programma als 'Audacity', of 'Mp3mymp3'. Vervolgens importeer je deze vocal in je FL Folder. Meestal is dit dan: C:\program files\imageline\flstudio7\data\patches\samples

Je kan je vocals dan in samples zetten. Dan maak je een map aan in Samples, en stop je ze daarin. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Cool

Heb je trouwens een studio mixer? Vista geeft nogal wel eens problemen als je een studio mixer aansluit. (als het een usb mixer is).

Hoe heb je je microfoon nu aangesloten? Via je hercules dj console? of gewoon rechtstreeks via de computer?

Je kan trouwens opnemen in een programmatje in FL genaamd Edison. Dit is een edit programma waar je vocals kunt opnemen en bewerken.

>Ik zou Vocoder willen gebruiken, maar werkt dit dan ook met vooraf opgenomen vocals, hier heb ik namelijk niks over gelezen...of erover gekeken :P

>Studio Mixer? neej, gewoon mijn dj console rmx van Hercules...denk niet dat die als studiomixer kan beschouwt worden ofwel?

>Nu heb ik de microfoon via mijn console aangesloten, want die is nu mijn primaire geluidskaart ofzo.
Ik krijg wel geluid van mijn microfoon, maar in FL zie ik niks gebeuren, als ik dan opneem is het ook 'stil'...

>Edison hm, zal ik es proberen, zit nu op andere pc en kan er pas volgede week weer op...
Toch beddankt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.722 days.
 Post CommentThat would be 190.7 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

104 Users online: 81 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 6.563
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.670.105