4 label vragen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 16-11-2009 11:56
dames,

na even wat te zoeken naar labels op djr ben ik wat nuttige informatie tegengekomen maar ik heb nog steeds wat vragen:

1. wat zijn (beginner) minimal/house labels? (ik heb er namelijk geen kunnen vinden)

2. hoe goed moet je nummer zijn voordat je eigenlijk bij een label een demo kunt opsturen (qua mastering en effecten e.d.)
?
3. in hoeverre zou je je moeten onderscheiden qua style om ook echt interessant te zijn voor een label (ruim begrip)

4. hoe benader je een platen label? (gewoon een demo opsturen?)

ik heb al rond gekeken dus ik ken het hele 'buma-verhaal' e.d. maar op bovenstaande vragen heb ik nog geen goed antwoord gevonden.

K lect,

User edit by main on 16-11-2009 @ 18:31:10 (64%)

What do you think about 4 label vragen. ??

Vote :   

BboyV    posted on 16-11-2009 12:15
hm zal dit topic eens in de gaten moetn houden, lijkt me intressantHappy, laughingop vraag 4:volgens mij best eens een mailtje sturen(of eens bellenCool), of via via proberen in contact te raken met iemand van dat label.

Over die opmaak:
had er ook last mee, en nog steeds...
User edit by BboyV on 16-11-2009 @ 12:16:46 (27%)
main    posted on 16-11-2009 13:36
leek mij ook wel interessant, ook voor andere mensen! hmm bellen is volgens mij wel een goed idee, dan toon je meteen een hoop inzet namelijkHappy, laughing
djeem    posted on 16-11-2009 13:39
1. Blanc Noir Recordings is een nog nieuw label waar ik binnenkort ook wat uitbreng.
2. Hoe goed het moet zijn tja dat is moeilijk te antwoorden, denk je dat je zelf goed genoeg bent lijkt me eerst relevant en je kan het altijd proberen Cool3. Als het goed klinkt, het hoeft niet speciaal uniek te zijn, het liefst wel lijkt me. Het label moet er gewoon verkoop in zien.4. Gewoon een mailtje sturen of over hyves een krabbeltje was bij mij genoeg.Ik hoop dat dit beetje duidelijk genoeg is?
main    posted on 16-11-2009 13:43
dankje djeem! dit helpt me al een flink eind opweg, heeft datblanc noir recordings hyves?want dan ga ik daar eens een kijkje nemen:D
dp_    posted on 16-11-2009 14:25
Overigens zou ik pas echt naar een label stappen als jij zelf echt tevreden bent ?n je ook van andere te horen krijgt dat ze je nummers graag uitgebracht zien worden. Smile
djeem    posted on 16-11-2009 15:33
Poster: dp_
Overigens zou ik pas echt naar een label stappen als jij zelf echt tevreden bent ?n je ook van andere te horen krijgt dat ze je nummers graag uitgebracht zien worden. Smile

ja klopt 2 of 3 mensen wouden mijn nummer draaien, dus ik dacht ik probeer het gewoon.
Roov    posted on 16-11-2009 15:42
Ik heb een tijdje geleden gesproken met Carlos Barbosa, eigenaar van B-Bass. Hij gaf mij een paar tips : als je een demo opstuurt moet je er echt tevreden mee zijn, als je al twijfels hebt, niet opsturen. B-Bass krijgt dagelijks 100de mailtjes en als ze weer een DJ naam zien die ze al eens hebben gecheckt en het niks was slaan ze je gewoon over. Zorg dus dat je redelijk zeker bent van je zaak, want 1 keer een slecht nummer opsturen en ze plaatsen je meestal al in een hokje. Een platenlabel benaderen is niet zo'n groot probleem. Meestal staat er een email adres op de website waar je je demo's naar kan sturen, of misschien kan je het wel via hyves proberen.

Succes!
MaximDJ    posted on 16-11-2009 15:59
Met die opmaak heb ik al last sinds ik hier op DJR ben, echt z?????r irritantCool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Luxx    posted on 16-11-2009 16:42
1.?bijna alle nederlandse labels zijn hiervoor wel. je hebt er?tegenwoordig zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet
2. als je 100% tevreden bent over je eigen werk en je echt denkt dat je kwaliteit hebt gemaakt. wees ongenadig kritisch tegen jezelf en vraag ook aan andere mensen die er werkelijk verstand van hebben. dat zijn dus niet je vrienden of vriendinnen of mensen op een forum zoals deze. (no offense maar mensen met echte expertise voor producen vind je gewoon niet op die manier op een paar uitzonderingen na uiteraard).?Sowieso moet je?je mastering?in de goede richting hebben aangezien de meeste labels daar zelf niks aan doen en verwachten van hun artiesten dat ze dat zelf kunnen.?
zorg ook dat je het vakjargon kent. als je dus een mailtje krijgt met wat aanmerkingen of eisen van het label dat je dit wel snapt en niet halfbakken uitvoerd of doet alsof je het snapt en vervolgens het fout uitvoert.
3.?dat doet er opzich niet zo zeer toe. als je maar een kwalitatief goede plaat hebt gemaakt en natuurlijk een productie hebt gemaakt die past bij het label waarnaar je het opstuurd
4. ik doe dit normaal nooit zelf. zou jij ook niet moeten. als je goed genoeg bent komen ze vanzelf op je af. de ene keer dat ik wel zelf een label benaderde deed ik dit niet alsof ik met een hoger iemand aan het mailen was maar vrij casual. maar ga nou niet beginnen met: yo man check mijn vette beat aitttt!
wel correcte spelling gebruiken natuurlijk.
www.mothermusic.nl
main    posted on 16-11-2009 18:27
dankje voor de tips!
heb nog n lange weg tegaan als ik kijk naar mijn master technieken e.d. maarja ik maak ook pas 6 maanden nummers h?!

dus gewoon: goeie producties maken (zelf 100% tevreden over zijn) en dan pas opsturen, en/of jezelf promoten hier en daar en wachten tot er iemand naar je toekomt?
dp_    posted on 16-11-2009 18:33
Zo klinkt het wel heeel simpel he main. 'Gewoon' ff goede producties maken?Cool
Luxx    posted on 16-11-2009 18:36
Poster: main
dankje voor de tips!
heb nog n lange weg tegaan als ik kijk naar mijn master technieken e.d. maarja ik maak ook pas 6 maanden nummers h?!

dus gewoon: goeie producties maken (zelf 100% tevreden over zijn) en dan pas opsturen, en/of jezelf promoten hier en daar en wachten tot er iemand naar je toekomt?

je maakt pas 6 maanden muziek.. je bent er dus nog lang niet. ik zou zelfs nog niet eens wat op internet gooien op dit moment dan.
ga gewoon je ding doen. maak nog een jaartje muziek en post het dan pas?op je hyves ofzo en afentoe een forum. zodra mensen je dope gaan vinden merk je het vanzelf wel. dan kan je altijd nog afwachten of er een label jou wilt benaderen en anders doe je het zelf.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 16-11-2009 @ 18:37:08 (15%)
main    posted on 16-11-2009 19:45
ach, wil gewoon wat feedback hebben dus dacht: pleur er een paar op hyves :P

@dp: je snapt wat ik bedoelWinking my eye
Melle    posted on 18-11-2009 12:12
Haha, ja ik zou je muziek nu niet gaan sturen naar een label. Ik ken genoeg mensen die mijn beats dope vinden, maar ik vind mezelf nog niet kwalitatief goed genoeg om mijn muziek op te sturen naar een label. Ik produceer nu zo?n 1 jaar en 3 kwart. Als jij jezelf goed genoeg vind, en dat ook te horen krijgt van andere (niet alleen je moeder, maar gewoon mensen op bv. Djresource, Youtube etc.) dan pas opsturen
main    posted on 18-11-2009 13:39
tja ik ken ook wel wat mensen die mn muziek prima vinden (niet alleen vrienden) maar vind t zelf nog een veeeeel te laag niveau, kan zelf nog niet normaal masteren (aangezien dit een van de moeilijkste dingen is) dus ik ga gewoon lekker door met producen en misschien op n dag benader ik eens een keer een labelCool

This is an old Topic

No new postings for 5.788 days.
 Post CommentThat would be 192.9 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 52 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 59.602
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.466.236