Line en Phono op DJM800 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 15-11-2009 20:40
Ik vond niet direct wat ik zocht op internet.. Ik heb mijn Pioneer set sinds kort in een fightcase ingebouwd, en nu had ik alle aansluitingen daar ook in willen inbouwen en vroeg mij af of er zoiets bestaat die het omgekeerde doet als een phono preamp zodat ik line apparaten op de phono ingang van mijn DJM kan aansluiten. ?Phono's heb ik toch niet nodig en kom meestal lines te kort... Happy, laughing
DJ - Producer

What do you think about Line en Phono op DJM800 ??

Vote :   

Gery    posted on 16-11-2009 11:23
Poster: RiX

Dan staat het verkeerd in je startpost. Daar staat dat je lines op je phono wilt aansluiten toch?
 En om lines op phono aan te sluiten heb je toch een omvormer nodig die het omgekeerde doet als een pre-amp, en dus het line signaal omvormt tot een phono signaal! Happy, laughing
DJ - Producer
Lead    posted on 16-11-2009 13:54
Poster: Gery
En om lines op phono aan te sluiten heb je toch een omvormer nodig die het omgekeerde doet als een pre-amp, en dus het line signaal omvormt tot een phono signaal! Happy, laughing

Je gaat dus een goed signaal filteren waardoor er minder over blijft dan je in eerste instantie had ?
Je past immers een RIAA filtering toe....

Ik zou in dat geval de RIAA filter in de mixer omzeilen met een draadbrug....
Ow, herinner me net dat dat wel gaat op de DJM-600, maar niet op de DJM-800.

Bij mijn weten zijn er geen kastjes kant-en-klaar die het omgekeerde doen van een RIAA filter.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 16-11-2009 14:26
Poster: Lead

Bij mijn weten zijn er geen kastjes kant-en-klaar die het omgekeerde doen van een RIAA filter.

Die zijn wel te koop. Heb er al eens wat aan iemand verkocht die hetzelfde wou doen als de topic starter.
Dolivieira    posted on 16-11-2009 14:37
Poster: Lead

Lead, ze zijn er wel heb er zelf een. Maar die is al tien jaar oud. heb hem toen bij? mijn eerste Finalscratch 1.0 set gekregen. Die moest je toen gebruiken bij als je met CDs wou draaien. Weet ook dat die dingen los te krijgen zijn. Maar ja dat is zoeken voor de gene die ze nodig heb. Want ik weet ook niet waar die dingen nu nog te koop zijn. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gery    posted on 16-11-2009 16:21
Ik weet van die filtering, op de link die ik hierboven ergens heb gepost staat een schema die die filter omgekeerd toepast. Maar je hebt gelijk dat je je wel vragen kan stellen bij de kwaliteit.. hoe minder electronica ertussen hoe zuiverder je signaal... ik ga dus wss gwn een schakel contact inbouwen om op de ene line 2 dingen te kunnen aansluiten en de phono's ook gewoon houden. Wel minpuntje aan de DJM800 blijkbaar dat je de phono's niet als line kan instellen...
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 17-11-2009 10:50
Daarom zeg ik gebruik een Riaa omvormer. Gebruik ik ook bij mijn DJM700. Ik heb er een die is dubbel uitgevoerd, dus kan ik 2 x phoneline omvormen. Ik gebruik er maar eentje?omdat ik?2 draaitafels gebruik.??

En ga nou niet zitten rommelen in dat mengtafeltje als je er geen verstand van hebt, want dan kan je de boel alleen maar verzieken. Zo`n omvormer kost maar een paar tientjes en je verziekt je mengtafel niet.
User edit by Dolivieira on 17-11-2009 @ 11:12:12 (100%)
Victor    posted on 17-11-2009 14:31
Hij verziekt zijn mixer ook niet, hij wil een lineswitcher voor de input zetten. En eerlijk gezegd vind ik dat een beter idee dan een signaalverzwakker + omgekeerde RIAA correctie op je line signaal toe te passen. Zoals Lead al zei is het niet logisch een sterk en storingsongevoelig linesignaal te verzieken naar een zwak, storingsgevoelig en vervormd signaal dat in de mixer weer terugvertaald moet worden naar wat het ooit was.
Dolivieira    posted on 17-11-2009 15:08
Poster: Victor
Hij verziekt zijn mixer ook niet, hij wil een lineswitcher voor de input zetten. En eerlijk gezegd vind ik dat een beter idee dan een signaalverzwakker + omgekeerde RIAA correctie op je line signaal toe te passen. Zoals Lead al zei is het niet logisch een sterk en storingsongevoelig linesignaal te verzieken naar een zwak, storingsgevoelig en vervormd signaal dat in de mixer weer terugvertaald moet worden naar wat het ooit was.

Luister met die omvormers heb je gewoon een zuiver signaal zonder vervorming. Ga je in die mixer lopen rommelen moet tie het zelf weten als die het dalijk verziekt. Kom hier luisteren voor dat je eigenwijs gaat doen. ?
User edit by Dolivieira on 17-11-2009 @ 15:08:48 (1%)
Yorick    posted on 17-11-2009 16:31
als iemand weet waar je deze omvormers kan kopen PM me aub even,.
Dolivieira    posted on 18-11-2009 10:11
Ik zal wel ff zoeken, Vroeger kon je die dingen bij elke electronica zaak halen maar nu. ik zal het echt niet weten, Die eene die ik heb ben ik ook heel zuinig op als je begrijp wat ik bedoel.
tairip    posted on 18-11-2009 10:31
Poster: Yorick
als iemand weet waar je deze omvormers kan kopen PM me aub even,.

Monacor / Konitech heeft ze te koop. De LPC-1
" A stereo line source can be connected to an unused phono input. No power supply required".
Dolivieira    posted on 18-11-2009 10:44
Nou kijk tairip?heeft het gevonden. Ze zijn nog online te bestelen ook. voor nog? geen 3 tientjes per stuk. Hoef je ook niet te gaan rommelen in je DJM800.
User edit by Dolivieira on 18-11-2009 @ 10:46:16 (56%)
RiX    posted on 18-11-2009 11:12
te bestellen bij: www.n-joymusic.nl of dreammachine-radio.nl.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

31 Users online: 5 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 12.837
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.589