macbook & macbook pro (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

juless    posted on 15-11-2009 17:35
ok misschien is dit dus echt een domme vraag maar ik zit er dus toch al eventjes mee,

ik ga mijn laptop verkopen en wil er een macbook of macbook pro voor kopen, ik ga hier alleen traktor mee draaien omdat ik de andere dingen op mijn andere mac doe, de vraag is dus of ik hier perse een macbook pro voor moet hebben om het allemaal soepeltjes te draaien, als ik een macbook koop zou ik er sowieso 4gb ram inzetten, zou fijn zijn als iemand zijn mening geeft want zit er nu al eventjes mee te klooien?Cool
User edit by juless on 15-11-2009 @ 17:36:37 (1%)

What do you think about macbook & macbook pro ??

Vote :   

Gery    posted on 16-11-2009 11:27
Poster: qntr0l
Hoe kom jij erbij dat het verschil maar 100 euro is. Als ik in de Apple store kijk zie ik dat de goedkoopste Pro toch echt 250 euro duurder is dan de normale witte Macbook.
 spreekwoordelijke 100 euro that is. Bij elektronica is het niet verstandig een low-end model te kopen gezien het de bedoeling is toch dat je toestel enkele jaren mee gaat en het anders binnen paar jaar hopeloos verouderd zal zijn...
DJ - Producer
qntr0l    posted on 16-11-2009 11:38
Poster: Gery
Poster: qntr0l

Hoe kom jij erbij dat het verschil maar 100 euro is. Als ik in de Apple store kijk zie ik dat de goedkoopste Pro toch echt 250 euro duurder is dan de normale witte Macbook.

spreekwoordelijke 100 euro that is. Bij elektronica is het niet verstandig een low-end model te kopen gezien het de bedoeling is toch dat je toestel enkele jaren mee gaat en het anders binnen paar jaar hopeloos verouderd zal zijn...

Ik vind niet dat de de nieuwe witte Macbook als low-end gezien mag worden. En zoals je in mijn eerste post in dit topic ziet, is het verschil tussen de witte Macbook en de Macbook Pro gering. Tuurlijk, de Pro kan je dan wel met een 2,53ghz processor krijgen, maar dan ga je qua prijs een heel eind de lucht in.?

Ik zie persoonlijk niet in waarom je 250 euro meer zou willen betalen voor een verlicht toetsenbord, een firewire aansluiting, alu behuizing en een sd-cardreader. Dat is wat ik even aan wou geven.??

User edit by qntr0l on 16-11-2009 @ 11:39:10 (2%)
juless    posted on 16-11-2009 12:37
Als het echt puur voor de stevigheid van de mac is dan denk ik niet dat ik daar 200 euro extra voor uit wil geven omdat ik sowieso erg zuinig omga met mijn spullen. als ik voor de macbook pro ga, dan pak ik ook meteen de versie met 2.53Ghz processor maar dat zou dan dus het enige verschil (naast het keyboard etc...) zijn vergleken met de normalen macbook en ik denk niet dat dit perse nodig is om traktor goed op te draaien omdat er op de native instruments site staat dat je minimaal een 1.60ghz processor nodig hebt, denk dat daarom de macbook met 4gb ram een goede keuze is.
Jorrit    posted on 16-11-2009 14:23
Poster: juless

@jorrit, zoals bootstrap al zei zit er op het nieuwe model wel een IRoogje, ook is het scherm nu aangepast dat het, hetzelfde is als de mb pro... toch bedankt!

KLIK
There's no longer an IR receiver, only a sleep indicator light on the front right edge.

The new panel also delivers significantly better color and viewing angle performance as the previous MacBook, but it still isn't as vivid and wide-angle viewable as the MacBook Pro screens. It has the same rated contrast ratio as the similarly-sized MacBook Pro. The most significant difference between the two models is that Apple advertises a 60 percent greater color gamut for the Pro version.

Mod edit by Jorrit on 16-11-2009 14:24 (1%)
juless    posted on 16-11-2009 22:43
hmm, ok dan zat ik fout,maar deze 2 features vind ik niet noodzakelijk om daarvoor een macbook pro te kopen, vind het belangrijkste dat traktor er soepel op loopt en denk dat het met de nieuwe macbook lukt, vraag me alleen af hoe groot het verschil tussen een 2.26Ghz en 2.53Ghz processor is
donkey    posted on 16-11-2009 22:58
hmm, ok dan zat ik fout,maar deze 2 features vind ik niet noodzakelijk om daarvoor een macbook pro te kopen, vind het belangrijkste dat traktor er soepel op loopt en denk dat het met de nieuwe macbook lukt, vraag me alleen af hoe groot het verschil tussen een 2.26Ghz en 2.53Ghz processor is

dat vraag ik me eigenlijk ook af hoe groot dat verschil is in processor,
(ben ook aan het kijken voor een apple macbool(pro) te kopen )
Maniax
Bootstrap    posted on 16-11-2009 22:58

@jorrit, zoals bootstrap al zei zit er op het nieuwe model wel een IRoogje, ook is het scherm nu aangepast dat het, hetzelfde is als de mb pro... toch bedankt!Poster: Jorrit

KLIK

Hmm misverstandje. Ik had het over de unibody MacBook van begin 2009, die heeft wel een IR oogje. Het voordeel van een aluminium body heb ik al ondervonden. In de witte MacBook komen bijna altijd scheurtjes en breken er chips van de body af. Het voelt gewoon een stuk fijner om een stevigere alu MacBook mee naar een gig te nemen.

Als ik jou was zou ik naar een unibody MacBook van begin 2009 kijken met verlicht toetsenbord en een 2,4GHz processor. Maar je moet natuurlijk zelf beslissen of je een alu body een groot voordeel vindt Happy, laughing

Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 16-11-2009 @ 22:59:25 (1%)
juless    posted on 16-11-2009 23:29
@bootstrap ik neem aan dat je dus 2e hands bedoeld of zijn er nog plekken waar hij verkocht word?
Bootstrap    posted on 16-11-2009 23:37
Ja tweedehands bedoel ik Happy, laughing Wel balen dat hij niet meer nieuw verkocht wordt.
juless    posted on 16-11-2009 23:41
ja, dat is inderdaad jammer ik heb wel een aardige site gevonden waar hij met 4gb ram voor 900 euro op staat maar ik wil wel weten dat er niets geks mee gebeurd is!

EDIT!!!

heb een super meevaller, kan de macbook nu niet alleen met studiekorting maar ook nog een zonder btw kopen via werk van mijn pa?Cool??ga om deze reden dus ook voor de macbook pro en waarschijnlijk voor de 2.53Ghz omdat dit maar net 100 euro scheelt..

(wat een getwijfel )
User edit by juless on 16-11-2009 @ 23:49:13 (100%)
Bootstrap    posted on 17-11-2009 00:40
Wow nice Happy, laughing Dan zou ik dat lekker doen Cool
Xtremer    posted on 17-11-2009 09:13
heb een super meevaller, kan de macbook nu niet alleen met studiekorting maar ook nog een zonder btw kopen via werk van mijn pa?Cool??ga om deze reden dus ook voor de macbook pro en waarschijnlijk voor de 2.53Ghz omdat dit maar net 100 euro scheelt..

Doe je goed, heb m voor inkoop en studiekorting kunnen regelen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.776 days.
 Post CommentThat would be 192.5 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 96 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 5.810
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.201