macbook & macbook pro (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

juless    posted on 15-11-2009 17:35
ok misschien is dit dus echt een domme vraag maar ik zit er dus toch al eventjes mee,

ik ga mijn laptop verkopen en wil er een macbook of macbook pro voor kopen, ik ga hier alleen traktor mee draaien omdat ik de andere dingen op mijn andere mac doe, de vraag is dus of ik hier perse een macbook pro voor moet hebben om het allemaal soepeltjes te draaien, als ik een macbook koop zou ik er sowieso 4gb ram inzetten, zou fijn zijn als iemand zijn mening geeft want zit er nu al eventjes mee te klooien?Cool
User edit by juless on 15-11-2009 @ 17:36:37 (1%)

What do you think about macbook & macbook pro ??

Vote :   

Dyno    posted on 15-11-2009 17:41
Met genoeg geheugen, flinke hdd en een goede soundcard maakt het niet uit welke laptop je gebruikt.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
juless    posted on 15-11-2009 17:45
nouwja, heb de audio8DJ en er zou dan dus een 250gb hd inkomen en 4gb ram.
met mijn laptop die ik nu heb is het een kraakboel cpu komt constant in het rood, maar die laptop is ook versleten en oud haha
Mantana    posted on 15-11-2009 17:48
Ik zelf heb hier een macbook, maar ik gebruik dan weer geen Traktor.
Denk dat je even goed moet kijken naar de systeemeisen voor Traktor en dan kijkt welke Macbook je er bij koopt.
Wellicht dat je in de toekomst ook iets van een midi controller ofzoiets er bij wil doen of dat niet?
juless    posted on 15-11-2009 17:51
ja binnenkort komt er een xone 1d zodat ik ''volledig'' MIDI ga draaien
Mantana    posted on 15-11-2009 18:08
Dan lijkt me een Macbook Pro beter. deze heeft standaard iets meer geheugen vaak een snellere processor.
Ben je eigenlijk nog student of ken je iemand die in het onderwijs werkt? Dan krijg je vaak nog korting van 10% Winking my eye
Flexii    posted on 15-11-2009 18:10
als je het voor slechts 1 programma gaat gebruiken hoef je niet extra een macbook pro te kopen.
Bartjens    posted on 15-11-2009 18:12
Voor Traktor + de dagelijkse dingetjes hoef je egt geen Pro te kopen te hoor. Kan prima op een Macbook.
www.djbrowbeat.com
juless    posted on 15-11-2009 18:24
hmm ja het scheelt mij een hoop geld, en als het niet nodig is, is het zonde om meer geld uit te geven dan nodig is dus denk dat ik dan toch maar voor de macbook ga, zijn volgens mij ook genoeg mensen die de macbook gebruiken.
jannickv    posted on 15-11-2009 18:25
idd Happy, laughing Gewone Macbook is meer dan genoeg om enkel traktor op te draaien. Ik vind het persoonlijk zelfs al redelijk duur... een gewoone pc kan ook perfect soepel Traktor draaien
juless    posted on 15-11-2009 18:33
ja klopt dat je voor mac meer betaald maar sinds ik op mac ben overgestapt merk ik dat het het geld 100% waard is, het is zoveel stabieler, heb thuis een imac en is nog nooit vastgelopen of iets mee geweest daarvoor wil ik best wat meer geld betalen?Smile
LouisCasper    posted on 15-11-2009 18:45
Ik heb zelf een MacBook Pro (de 15" 2,8 Ghz versie). Hier kan ik Logic Pro 9met flink wat vst's op draaien en tegelijkertijd kan ik dan ook msnen, internetten en m'n foto's bewerken. Ik denk dat als je alleen maar traktor wil gaan gebruiken je dus meer dan genoeg hebt aan een MacBook aangezien Logic met al z'n vst's (volgens mij) een zwaarder programma is en dit dus zelfs icm andere programma's vloeiend loopt.
http://www.louiscasper.com
bambamstudio    posted on 15-11-2009 19:54
Poster: juless
ja klopt dat je voor mac meer betaald maar sinds ik op mac ben overgestapt merk ik dat het het geld 100% waard is, het is zoveel stabieler, heb thuis een imac en is nog nooit vastgelopen of iets mee geweest daarvoor wil ik best wat meer geld betalen?Smile

minj xp bak in de studio is ook nog nooit vastgelopen.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Estacy    posted on 15-11-2009 19:59
tja, het ligt aan de gebruiker of je PC stabiel of niet is. als je er allemaal zooi op zet, en van alles downloadt, dan gaat ie geheid eens vastlopen. gebruik je em alleen voor produceren (Ik neem aan dat Bambam zijn pc nergens anders voor gebruikt) dan zal ie niet zo snel vastlopen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
juless    posted on 15-11-2009 20:04
klopt zeker maar over het algemeen kunne we denk ik toch wel stellen dat mac stabieler is dan pc, oei oei misschien maar weer even ontopic anders komen we, we weer in dezelfde eindeloze mac vs. pc discussie!
qntr0l    posted on 15-11-2009 20:09
Als je alleen Traktor gaat gebruiken is de 'standaard' Macbook meer dan voldoende.

Ik heb zelf ook enkele weken geleden voor de beslissing gestaan tussen deze twee. Ik ben toen toch maar gegaan voor de gewone Macbook, omdat deze (vooral na de upgrade naar het nieuwe type) bijna geen verschillen meer heeft t.o.v. de Macbook Pro.

De enige verschillen van de Pro ten op zichte van de nieuwe geupgrade Macbook (dus met led-scherm, en 7-hour battery) zijn:

- De Pro heeft een alu Unibody behuizing, de normale een witte kunststof Unibody.
- De Pro heeft een cardreader en firewire poort, de normale niet
- De Pro heeft toetsenbordverlichting, de normale niet.

Wel is het aan te raden om even te upgraden naar 4GB werkgeheugen, daar de Macbook normaal maar 2GB aanboord heeft.
juless    posted on 15-11-2009 20:14
super bedankt qntrol, goed om te weten dat je dit uit eigen ervaring verteld?Smile?dan is voor mij de keuze ook ineens heel wat makkelijker en ga dus gewoon voor de macbook, en zoals je al zei zet ik er inderdaad 4GB ram bij,
iedereen bedankt voor de hulp! dit topic kan gesloten worden.
Gery    posted on 15-11-2009 20:35
ik denk dat die 100 euro verschil tussen de witte macbook en 13" macbook pro het wel waard is om toetsenbord verlichting te hebben (heel handig is donkere ruimtes!) en een alu body welke de warmte veel beter kan afvoeren. ?Ik draaide vroeger met een witte macbook (wel oud model) maar die had soms last van de warmte...
DJ - Producer
Jorrit    posted on 15-11-2009 20:40
Poster: qntr0l
De enige verschillen van de Pro ten op zichte van de nieuwe geupgrade Macbook (dus met led-scherm, en 7-hour battery) zijn:

- De Pro heeft een alu Unibody behuizing, de normale een witte kunststof Unibody.
- De Pro heeft een cardreader en firewire poort, de normale niet
- De Pro heeft toetsenbordverlichting, de normale niet.

Vergeet vooral het ontbrekende IR-oog voor de Apple remote niet, die is met meerdere malen onmisbaar gebleken als ik weer eens moest presenteren, of gewoon lekker een film wou kijken vanaf m'n Macbook!?(het vorige model dus, die dat wel had)
Ook is het beeldscherm van de Pro een behoorlijk stuk beter.
Bootstrap    posted on 15-11-2009 20:52
Je kunt ook kijken voor een tweedehands unibody MacBook. Ik heb er zo 1, een 2.4GHz met verlicht toetsenbord, 250gb harddisk en 2gb intern. Ik ga het binnenkort upgraden naar 4gb intern, maar is eigenlijk niet eens nodig om er soepel mee te kunnen draaien Happy, laughing En dat terwijl ik hem ook gewoon voor andere dingen gebruik.

Ik heb die van mij tweedehands gekocht, was 3 maanden oud en al bijna de helft van de nieuwprijs. Geen enkel krasje of iets anders wat niet goed was.

Ik had eerst een witte MacBook en ik vind een aluminium body echt veel fijner. Hij heeft btw ook gewoon een infrarood oogje hoor Jorrit Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
juless    posted on 15-11-2009 21:25
@gery, ja over dat toetsenbord heb je gelijk dat is misschien wel de 100 euro waard.
@jorrit, zoals bootstrap al zei zit er op het nieuwe model wel een IRoogje, ook is het scherm nu aangepast dat het, hetzelfde is als de mb pro... toch bedankt!
@bootstrap, ja dat is inderdaad ook een optie, ik zal eens wat rondneuzen op verschillende sites!
Xtremer    posted on 15-11-2009 22:40
Nieuwe Macbook (white 2009) is een perfecte MacSmile. Prima qua snelheid en stabiliteit, ben zelf in het bezit van een Pro 15", maar das wegens grafische toepassingen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bootstrap    posted on 16-11-2009 00:13
Poster: Xtremer
Nieuwe Macbook (white 2009) is een perfecte MacSmile. Prima qua snelheid en stabiliteit, ben zelf in het bezit van een Pro 15", maar das wegens grafische toepassingen.

Ik heb toch echt veel liever een aluminium behuizing, vind het zelf een zeer groot voordeel.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
juless    posted on 16-11-2009 09:00
wat zijn voor jouw die voordelen dan, misschien vind ik als ik ze hoor ook belangrijk maar kan me nu even niets voorstellen waarom behalve het verlichte keyboard, de aluminium behuizing fijner is.
Estacy    posted on 16-11-2009 10:02
als je een alu body hebt, en een Solid state harddisk, dan heb je een bijhoorlijke val-proof laptop
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
qntr0l    posted on 16-11-2009 10:22
Poster: Gery
ik denk dat die 100 euro verschil tussen de witte macbook en 13" macbook pro het wel waard is om toetsenbord verlichting te hebben (heel handig is donkere ruimtes!) en een alu body welke de warmte veel beter kan afvoeren. ?Ik draaide vroeger met een witte macbook (wel oud model) maar die had soms last van de warmte...

Hoe kom jij erbij dat het verschil maar 100 euro is. Als ik in de Apple store kijk zie ik dat de goedkoopste Pro toch echt 250 euro duurder is dan de normale witte Macbook.

Poster:?Jorrit

Vergeet vooral het ontbrekende IR-oog voor de Apple remote niet, die is met meerdere malen onmisbaar gebleken als ik weer eens moest presenteren, of gewoon lekker een film wou kijken vanaf m'n Macbook!?(het vorige model dus, die dat wel had)
Ook is het beeldscherm van de Pro een behoorlijk stuk beter.

Ik heb me laten vertellen dat op de nieuwe witte Macbook ook gewoon zo'n oogje zit. Ook zit er in het nieuwe type macbook een 13,3inch LED-scherm. Volgens de Apple store, en je vergelijkt ze met elkaar, moeten deze schermen gelijk zijn. Of het type paneel dit ook is, weet ik zo niet.?

@?juless: Misschien heb je hier wat aan: Vergelijk Macbooks?(ik weet niet of ik 'm zo mag linken, omdat het toch een soort van webshop is, maar dit overzicht heeft mij veel geholpen. Als modjes vinden dat de link verwijdert moet worden PM ik 'm je wel even).
User edit by qntr0l on 16-11-2009 @ 10:24:23 (1%)

207 Users online: 126 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 13.597
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.988