Poster: DJMixing
Ik had net even gemixt zonder de loopfunctie te gebruiken, en ik merkte gelijk dat de ookal is de pitch niet helemaal perfect, de beat is er niet meer zover naast als ik eerst had. Ook als ik met de jog ging benden kreeg ik ook niet meer een vreemde off beat omdat ik "te snel" aan dat ding draaide.
Thx voor de tip
Wat grappig dat ik hier merk dat er dus eigenlijk helemaal niet vaak gemixt wordt met 2 tracks door de koptelefoon?
------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb het mezelf zo aangeleerd om te mixen, door alle2 de tracks door mijn koptelefoon te horen, en als ik 100% zeker weet dat ze goed lopen, dan gaat mn koptelefoon (compleet) af, en begin ik in te mixen. Ik weet op dat moment precies hoe het nummer gaat, en heb de koptelefoon dus niet nodig.
Ik zie dus dat veel mensen toch 1 oortje aan de koptelefoon hebben en 1 oor naar de monitor/master. Ik kan dat zelf eigenlijk niet dus heb ik het mezelf aangeleerd met koptelefoon op en 2 tracks tegelijk, maar dat is dus niet gebruikelijk?
Wat grappig dat ik hier merk dat er dus eigenlijk helemaal niet vaak gemixt wordt met 2 tracks door de koptelefoon?
ik heb het mezelf zo aangeleerd om te mixen, door alle2 de tracks door mijn koptelefoon te horen, en als ik 100% zeker weet dat ze goed lopen, dan gaat mn koptelefoon (compleet) af, en begin ik in te mixen. Ik weet op dat moment precies hoe het nummer gaat, en heb de koptelefoon dus niet nodig.
Ik zie dus dat veel mensen toch 1 oortje aan de koptelefoon hebben en 1 oor naar de monitor/master. Ik kan dat zelf eigenlijk niet dus heb ik het mezelf aangeleerd met koptelefoon op en 2 tracks tegelijk, maar dat is dus niet gebruikelijk?
Poster: Bootstrap
Ja dat is wel zo, maar toch vind ik de bend knoppen soms fijner werken dan de jog. Op een denon dn-s3500 gaat het beatmatchen met de jog echt bagger bij mij, maar met de pitch-bend knoppen gaat het perfect. Ik weet ook niet precies waar dat aan ligtAls je gewend bent aan de jogwheel maakt het natuurlijk niet meer uit.
Binnenkort(als ik het geld heb) koop ik een stel cdj's ofzo en dan zal ik mezelf dwingn om het te leren op gehoor xD
Poster: LLCoolP
Dat deedt ik eerst ook(2 jaar geleden nu zoiets) . Dan keek ik naar de blokjes?op VDJ en af en toe eens luisteren. Sinds Feb heb ik de CDJ400's en ben ik me dat gaan afleren(want viel ook niks meer te kijken).?Maar blijft toch lastig met 2 liedjes tegleijk in de je hp & muziek vertaagd op de achtergrond.?Als je veel blijft oefenen en er moeite voor doet komt dat ook wel goed!
Merk ik zelf, hadt altijd problemen met lang concentratie aan iets te houden maar dankzij de muziek/djen lukt dat nou steeds beter
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.