Poster: DJMixing
Het is wel zo dat ik heel snel de auto-loop functie gebruik op mn cdj-400 en dan een loopje van 4 beats heb. Ik merk ook dat deze niet altijd helemaal 100% is, en dat als ik daarmee ga inmixen het geheel faalt.
Ik zal eens kijken hoe het mixen morgen zal gaan als ik ga mixen zonder te loopen, ik heb er de gewoonte van gemaakt namelijk om loops te gebruiken. Ik vind et namelijk ook heel vreemd dat ik soms maar een klein beetje de jog beweeg, en dati k er dan gelijk al een beat naast zit :S misschien kan dat inderdaad door een scheve loop komen..
Poster: Tekhead
Ik heb eerst ook wat problemen gehad met beatmatchen met cd's, ik vond al die toeters en bellen op die cdspelers overbodig, want als al die merken zich de air permiteren van een vinyl mode op hun spelers toe te voegen, dan moet het ook zo zijn, dat je dan enkel de functie's zou mogen kunnen gebruiken die je op analoge TT ook hebt, maar neen, een hele hoop knopjes en lichtjes om toch maar de standaard te willen zijn. Maar uiteindelijk heb ik voor een duidelijke oefenwijze gekozen tijden oefenen, nl. regelmatig terug naar de vinyl grijpen, dan hoor je niet alleen, maar voel je ook de beat. Uiteindelijk lukt het naadloos, als alles correct werkt uiteraard, maar eerlijk is eerlijk, ik vind aan die cd's eigenlijk niks aan, ik en vinyl dat zijn 1 geheel, ik en cd's zijn 2 individuen.
Poster: nils7
Ik vraag me af watvoor genre tracks van 175 BPM hebben...
Naar mijn weten is hardcore ergens in de 160...? (Draai dat vrijwel nooit dus van ooit een keer in een ver verleden)
Dus dat moet nog harder zijn...
Poster: RAS
@ bootstrap: pitchbend knoppen zijn net zo nauwkeurig als het jogwheel, als je maar weet hoe ver je het moet bewegen, of hoe lang je het in moet drukken. 't is een kwestie van gewend zijn. Geen verschil dus eigelijk, zolang je er maar bekend mee bent.