Poster: bambamstudioPoster: TekheadPoster: bambamstudio
dan geef jij toch een aantal CD weg? is te regelen hoor, geen probleem! Bijdragen kunnen we altijd waarderen, das beter dan mensen die aan de kant staan en alleen maar commentaar geven, top van je! Neem maar even contact op, de winnaars zien graag je prijzen tegemoet!
ik ben je makker niet. Tis een vrij land, je mag zeggen wat je wilt, jij ik iedereen, en ik profileer mijn mening, kun je er niet tegen? heb je pech
Wat is jouw probleem eigenlijk man ?? jij kan blijkbaar niet tegen een grap of vaststelling, of anders begrijp jij de icoontjes anders dan ik en andere. Als ik die prijs als belachelijk of iets anders beledigend had willen stellen had ik een ander icoontje gebruikt nl? dit dus. Zal ik in het vervolg mss eerst een pm naar jou sturen zodat jij m'n reply's kan goedkeuren voor ik ze post ? Kan ze ook eerst naar Dennis (djdoliviera) sturen, die begrijpt als geen ander de Belgische humor tenminste, kan hij mij het helpen vertalen naar de Nederlandse humor, dan ben ik tenminste zeker dat jij het ook begrijpt en niet zo direct agressief reageerd tegen mij
. Btw met makker bedoelde ik ook niet vriend van mij, want met zo je mening te uiten heb je je profiel idd duidelijk gemaakt. maar No Hard Feelings bambam
Poster: Winston
Van harte gefeliciteerd met je eerste plaats Bootstrap. Ook main gefeliciteerd.
Ook Maxim gefeliciteerd met dit goed en nu mag ik ook zeggen zeer geslaagd initiatief.
Ik hoop dat dit een jaarlijks terugkerend evenement wordt (niet vaker anders wordt het afgezaagd en doen minder mensen mee).
En dan zeker met medewerking van W.i.M en Lead. Ik dacht o.a. met name aan een sticky of zo met de uitslag lijst, zodat members worden gestimuleerd om te blijven werken aan de verbetering van hun skills om zo hoog mogelijk op de lijst te eindigen of in ieder geval erop te komen, maar ook als een promotiemiddel en referentie voor een heel jaar voor degene die naar gigs zoeken.
Tot slot wil ik alle deelnemers bedanken voor jullie durf en inzendingen, want dank zij jullie allemaal is de DJR 2009 tenminmix contest een succes geworden.
Poster: Winston
Van harte gefeliciteerd met je eerste plaats Bootstrap. Ook main gefeliciteerd.
Ook Maxim gefeliciteerd met dit goed en nu mag ik ook zeggen zeer geslaagd initiatief.
Ik hoop dat dit een jaarlijks terugkerend evenement wordt (niet vaker anders wordt het afgezaagd en doen minder mensen mee).
En dan zeker met medewerking van W.i.M en Lead. Ik dacht o.a. met name aan een sticky of zo met de uitslag lijst, zodat members worden gestimuleerd om te blijven werken aan de verbetering van hun skills om zo hoog mogelijk op de lijst te eindigen of in ieder geval erop te komen, maar ook als een promotiemiddel en referentie voor een heel jaar voor degene die naar gigs zoeken.
Tot slot wil ik alle deelnemers bedanken voor jullie durf en inzendingen, want dank zij jullie allemaal is de DJR 2009 tenminmix contest een succes geworden.
Poster: Sandr
Veel mensen vragen nog feedback. Wel logisch ook wat iedereen wil graag weten waarom hij/zij niet gewonnen heeft en die ander wel.
Ik weet niet hoe jullie dit jaar beoordeeld hebben maar het lijkt me verstandig om dit via een vaste lijst te doen.? (Misschien hebben jullie dit al gedaan, dan heb ik niks gezegd)
Maar je stelt een aantal criteria op zoals bijvoorbeeld:
Beatmatchen
Timing
EQ gebruik
Effectgebruik
Platenkeuze
Aan de hand van deze criteria ga je de mixjes beoordelen. Voor elk punt geef je een cijfer en een stukje feedback, uiteindelijk tel je alle cijfers op en deel je die door het aantal criteria.
Op die manier kan je heel overzichtelijk de winnaar bepalen en komt er meer structuur in de beoordelingen. Ook ben je transparanter naar je deelnemers en kunnen zij precies zien waarom een ander meer punten heeft gehaald.
Het moeilijke van een dergelijke contest is dat jureren altijd een gevoelskwestie is. Maar als je met een paar verschillende mensen de mixjes toetst aan de hand van deze criteria krijg je een beter onderbouwde uitslag.
(Nogmaals ik weet niet hoe jullie het nu hebben gedaan maar misschien is dit een idee voor de volgende contest)
Poster: nils7Poster: qntr0l
Ik had nog wel een aantal feedbackpunten en tips op jou mixje. Geef me een avondje of dagje (dan wordt het morgen) om nog even critisch te luisteren en dan even een verhaaltje te typen (ALS je mijn bescheiden mening al wil horen haha).?
Tuurlijk, ik wil volgend jaar wel winnen namelijk
Alhoewel ik dan in Klasse A val?
Mag ook via een PB want als de discussies hier zo hard gaan mis ik 'm dadelijkZo, daar komt 'ie dan.?Ik heb nog even een aantal keer naar je mix geluisterd en een aantal dingen vielen mij op.?Ten eerste, de platenkeuze vond ik niet geheel lekker. Je begint met devotion, en komt daarna met direct een knaller als Holiday. Daarna komt er een wat rustiger nummer, shake that ass. Ik had de opbouw persoonlijk liever anders gezien.Het beatmatchen van de platen zat over het algemeen wel goed. De plaatjes liepen goed gelijk. Echter, moet je even goed opletten met het gebruik van acapella's. Ik hoorde, ook in je andere mixjes die je hier op DJR hebt staan, dat deze vaak totaal offbeat lopen. Dit vind ik persoonlijk heel irritant om te horen. Dit hoor je bijvoorbeeld rond de 1:40 min goed. Ook de speed up vocal loopt niet offbeat, maar is gewoon niet goed getimed.?Iets anders wat me opviel, is dat je veel intro van een plaat gebruikt. In het kader van een knallende tenminmix vond ik het persoonlijk dat sommige tracks te lang liepen, en dat je bij bijvoorbeeld holiday en sexy bitch de intro veel te lang duurde.?Voor de volgende tenminmix zou ik dus sowieso even naar je trackkeuze kijken, en proberen een wat meer knallende mix te maken, zonder teveel rustige stukjes. Ook zou ik proberen het geheel 'ietsje' ?(voor zover dat mogelijk is in een tenminmix) op te bouwen.?Ik hoop dat je hier wat mee kan.Let wel: Dit is wat ik vind. Ik ben ook niet de beste, maar dit zijn een aantal dingen wat me opvielen.?
Poster: qntr0lPoster: nils7Poster: qntr0l
Ik had nog wel een aantal feedbackpunten en tips op jou mixje. Geef me een avondje of dagje (dan wordt het morgen) om nog even critisch te luisteren en dan even een verhaaltje te typen (ALS je mijn bescheiden mening al wil horen haha).?
Tuurlijk, ik wil volgend jaar wel winnen namelijk
Alhoewel ik dan in Klasse A val?
Mag ook via een PB want als de discussies hier zo hard gaan mis ik 'm dadelijk
Zo, daar komt 'ie dan.?
Ik heb nog even een aantal keer naar je mix geluisterd en een aantal dingen vielen mij op.?
Ten eerste, de platenkeuze vond ik niet geheel lekker. Je begint met devotion, en komt daarna met direct een knaller als Holiday. Daarna komt er een wat rustiger nummer, shake that ass. Ik had de opbouw persoonlijk liever anders gezien.
Het beatmatchen van de platen zat over het algemeen wel goed. De plaatjes liepen goed gelijk. Echter, moet je even goed opletten met het gebruik van acapella's. Ik hoorde, ook in je andere mixjes die je hier op DJR hebt staan, dat deze vaak totaal offbeat lopen. Dit vind ik persoonlijk heel irritant om te horen. Dit hoor je bijvoorbeeld rond de 1:40 min goed. Ook de speed up vocal loopt niet offbeat, maar is gewoon niet goed getimed.?
Iets anders wat me opviel, is dat je veel intro van een plaat gebruikt. In het kader van een knallende tenminmix vond ik het persoonlijk dat sommige tracks te lang liepen, en dat je bij bijvoorbeeld holiday en sexy bitch de intro veel te lang duurde.?
Voor de volgende tenminmix zou ik dus sowieso even naar je trackkeuze kijken, en proberen een wat meer knallende mix te maken, zonder teveel rustige stukjes. Ook zou ik proberen het geheel 'ietsje' ?(voor zover dat mogelijk is in een tenminmix) op te bouwen.?
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Let wel: Dit is wat ik vind. Ik ben ook niet de beste, maar dit zijn een aantal dingen wat me opvielen.?
Poster: qntr0l
Oja, ik had niet gezien dat je ' m met 2 decks had gemaakt. Dan kan ik het me inderdaad voorstellen dat die intro wat langer duurde. Wat zouden drie decks toch handig zijn he(met dat probleem zit ik ook heel vaak haha)!
Poster: bambamstudio
We hebben al de criteria die je net aanvoerde toegepast. Ik persoonlijk heb een lijst gemaakt met wat comments wat ik van een mix vond. Daarnaast heb ik ook gekeken naar gebruikte apparatuur en hoe daarmee wordt omgegaan. Vandaar ook dat ik Adrien eigelijk op nummer 1 had staan, maar daar het eigelijk geen DJ set is zoals de rest staat ie op 2. Alles is in overlef gegaan mat alle juryleden middels een msm meeting.
Wat mij verbaasde is dat er weinig discussie nodig was en we vrijwel dezelfde lijsten hadden samengesteld. Voor mij was muziekkeuze niet belangrijk omdat ik dan nooit een hardste DJ zou laten winnen of ?berhaupt in de lijst voor zou laten komen, ik hou simpel weg niet van die muziek. Voor mij is techniek heel belangrijk en dat verwacht ik ook van de inzenders.?
Iets beoordelen blijft altijd een gevoelskwestie, das logisch. We hebben bewust gekozen om niet iedereen feedback mee te geven bij de eindbeoordeling maar alleen de nummers 1,2,3 en 4.
Voor wie toch een beoordeling wilt hebben van zijn mix door mij, mag mij een email of PM sturen.
Marc
Poster: nils7
Jah op het werk heb ik dat wel... heb je net ff wat meer tijd om acapella's goed te zetten terwijl je nu de tijd hebt van 30 sec. ofzo!
Twijfel allom: extra MK3 of twee nieuwe CDJ2000's (waarbij cd's wisselen niet meer hoeft heheheh)
En vanwege het ontbreken van een beat is het wat lastiger, maar wel te doen! (Bij acapella's)
Helaas bij mijn andere mix presteerde iemand het om twee keer te bellen net wanneer ik 2 acapella's wil inmixen... (want van de andere twee acapella's die ik inmixte erin gebeurde dat niet en die kloppen wel) zwaar irritant
maar jah... geen zin om een mix van een uur over te doen voor die twee dingen hehehe!
Volgende keer leg ik mn telefoon wel weg?
Poster: qntr0lPoster: nils7
Jah op het werk heb ik dat wel... heb je net ff wat meer tijd om acapella's goed te zetten terwijl je nu de tijd hebt van 30 sec. ofzo!
Twijfel allom: extra MK3 of twee nieuwe CDJ2000's (waarbij cd's wisselen niet meer hoeft heheheh)
En vanwege het ontbreken van een beat is het wat lastiger, maar wel te doen! (Bij acapella's)
Helaas bij mijn andere mix presteerde iemand het om twee keer te bellen net wanneer ik 2 acapella's wil inmixen... (want van de andere twee acapella's die ik inmixte erin gebeurde dat niet en die kloppen wel) zwaar irritant
maar jah... geen zin om een mix van een uur over te doen voor die twee dingen hehehe!
Tof man, wat is je werk? Het klinkt alsof er 3 mk3' s staan, en daarmee maak je mij heel jaloers haha! Wou dat ik zulk werk had.
En inderdaad, volgende keer het telefoontje weg, ik heb er ook vaak last van als ik aan het draaien ben (al dan niet voor mezelf)
Enige werk wat ik nu heb is gewoon DJ spelenDus in de club waar ik sta dan dat bedoel ik
Maar ben er nu wel aan gewent geraakt... deze week sta ik er weer 3 avonden en iedere week standaard al 2 avonden!Dan is het thuis wel behelpen met 2... maar vind zelf niet dat dat een smoes moet zijn hahaha.
Overigens hebben ze daar ook nog een computer met BPM erop met een controller dus wil ik helemaal los gaan dan heb ik 5 decks tot mijn beschikking?
Die acapella had strakker gekunnen over de rest ben ik wel redelijk tevreden alleen door de korte duur kon je niet echt lang platen mixen! Tenzij je er maar 3 a 4 in propt?
Poster: nils7Poster: qntr0lPoster: nils7
Tof man, wat is je werk? Het klinkt alsof er 3 mk3' s staan, en daarmee maak je mij heel jaloers haha! Wou dat ik zulk werk had.
En inderdaad, volgende keer het telefoontje weg, ik heb er ook vaak last van als ik aan het draaien ben (al dan niet voor mezelf)
Enige werk wat ik nu heb is gewoon DJ spelenDus in de club waar ik sta dan dat bedoel ik
Maar ben er nu wel aan gewent geraakt... deze week sta ik er weer 3 avonden en iedere week standaard al 2 avonden!
Dan is het thuis wel behelpen met 2... maar vind zelf niet dat dat een smoes moet zijn hahaha.
Overigens hebben ze daar ook nog een computer met BPM erop met een controller dus wil ik helemaal los gaan dan heb ik 5 decks tot mijn beschikking?
Die acapella had strakker gekunnen over de rest ben ik wel redelijk tevreden alleen door de korte duur kon je niet echt lang platen mixen! Tenzij je er maar 3 a 4 in propt?True true!Zou mij wel passen hoor, een residentie in een goede club! Prijs jezelf gelukkig haha!
Poster: Sandr
Maar je stelt een aantal criteria op zoals bijvoorbeeld:
Beatmatchen
Timing
EQ gebruik
Effectgebruik
Platenkeuze
Poster: Tomazos
Ik wil wel even melden dat ik me eigelijk niet heb bezig gehouden met dit topic.. sorry daarvoor.
omdat ik in de jury zat werd mij gevraagd wie ik het best vond en waarom,
en daarop ook eerlijk geantwoord dat ik dit topic niet gevolgd heb, en dat ze keuze aan de overige juryleden is..
ik vond het persoonlijk oneerlijk om een winnaar toe te wijzen als ik niet de inzendingen gehoord heb.
Poster: MaximDJ
Gelukkig is het idd zeer geslaagd! Ik denk dat het idd leuk zou zijn als dit elk jaar terugkwam. Deze was van 2009, dus in Augustus kunnen we een nieuwe beginnen, de DJR Contest 2010. Wil ik best weer organiseren, in samenwerking met anderen, net zoals nu??