Introducing: DJ Giant (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decepticon    posted on 13-11-2009 14:04
He allemaal,

Bij deze mezelf even voorstellen: Peter van der Meij, 33 jaar, afkomstig uit Dokkum (Frl.). In 1992 kreeg house me te pakken. DIT WAS?DE MUZIEK?VOOR MIJ!?Tapen, cd's kopen etc. En?tussen?mn 18e en 20e heb k leren beatmixen van een aantal vrienden die al heel wat jaartjes vinyl spinden. Gewoon 2 draaitafels met pitchcontrol, mengpaneeltje en maar gaan! Dit was dan vooral clubhouse, labels als Dadara, strictly rhythm etc. In die tijd kwam de hardcore-scene echter al aardig opzetten en het duurde niet lang voordat ik zelf labels als?Ruffneck (absolute favo!), Terror Trax etc. aanschafte. Mn DJ-naam werd Giant, aangezien ik zelf niet heel erg groot (maar ook niet klein) ben.

Heb destijds in plaatselijke discotheken toch wel?op heel wat feestjes gedraaid en hier en daar nog wel eens een?DJ-wedstrijd gewonnen. Mensen kenden me ook als 'de DJ die altijd Ruffneck draait...en verder bijna niets...'

Helaas werd in mijn omgeving plotseling iedereen DJ en ging de lol er wat af. Het toch enigszins exclusieve aan het feit dat niet iedereen zomaar even kon mixen, maar ook dat een heleboel mensen het echt niet konnen?mixen maar wel op feesten stonden deden mijn plezier in de hobby dalen. Daarnaast zag ik een hoop overmatig drugsgebruik in de hardcore-scene en dat rijmde (en rijmt) niet met mijn persoonlijke overtuigingen.

De draaitafels, mengpaneel en platen werden verkocht...al snel gevolgd door iets van spijt zo van: shit, het mixen an sich is nog steeds een mooi spelletje, misschien een andere stroming opzoeken???Techno, drum & bass, classics??En dus kwamen er?3 jaar later opnieuw draaitafels en een mengpaneel. Maar ja, een baan, op je zelf etc. zorgden dat er weinig tijd en zin was.

Toch bleef het kriebelen en daarom staan er sinds een maandje 2 Gemini 1800X cd-spelers in huis en ik moet zeggen: lots of fun!!! De skills heb ik nog wel wat durf ik wel te zeggen. Wel merk ik dat de digitalisering de DJ-wereld enorm heeft gerevolutioneerd en?dat waar je vroeger aan 2 draaitafels met pitchcontrol vaak al genoeg had, je nu effecten via mengpaneel, cd-spelers en aanverwante computerartikelen door kunt voeren in?de muziek. Daar ben ik nu wat mee?begonnen om daar weer wat mn 'draai' in te vinden.

Nu alleen weer eens bekijken welke muziek?ik wil?draaien. Dit is momenteel een mix van begin jaren 90 house met huidige vette stampers. (bv. Joey Beltram - Energy Flash, Moby - Go, Felix - Don't you want me) aangevuld met de klassiekers uit de rest van de jaren 90. Welke zijn dit dan? Nou, bv. Faithless - Insomnia, Josh Wink - Higher state of consciousness, EBTG - Missing (Todd Terry remix), Delerium (Tiesto remix),?Sash - Encore un fois,?etc. etc. Ofwel platen die vaak?toch wel wat bekender zijn en het op een feest volgens mij nog steeds goed doen, zoals ze dat ook bij mij deden. Doe daar eens wat platen van bv. Bingo players, Ralvero, Crookers en Sander van Doorn en je hebt een hele fijne mix. Ondertussen zijn er een paar feestjes geweest en staan er weer een aantal op de agenda. Tot zover niets dan positieve reacties en voor mezelf veel, heel veel lol in het hervinden van een megagave hobby!

Goed, als er vragen zijn, dan hoor ik ze graag! Hopelijk zal ik hier op het forum leuke mensen leren kennen en een hoop opsteken + enthousiasme voor?deze hobby delen!

Mzzl,

Peter

??
User edit by Decepticon on 10-02-2010 @ 11:51:34 (12%)

What do you think about Introducing: DJ Giant ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 27-11-2009 22:34
Welkom!
Tekhead    posted on 28-11-2009 11:06
welkom man, blij dat het mixmicrobe je toch nooit helemaal heeft losgelaten. Ja en ik ben nog wat ouder als jij en ken vooral ook je smaak van de super house klassiekers, terecht een heel goede keuze heb je daarmee. Hopelijk kunnen wij allen je wat helpen en beleef je hier een leuke tijd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Decepticon    posted on 10-02-2010 14:09
@Tekhead: ja, dat blijven enorm gave floorfillers! Ben ook nog altijd gek op het Bonzai label. Dat maakte rond 1993 ook hele vette platen. Een stukje Belgische klasse! Wat voor stijl draai jij trouwens?
User edit by Decepticon on 10-02-2010 @ 14:09:51 (17%)
Helioxx    posted on 10-02-2010 14:29
Welkom!
Ewoud    posted on 10-02-2010 14:51
Welkom,

Altijd leuk dat er weer een Fries?op het forum zit Winking my eye
DJ Ecs
CopainsDeluxe    posted on 10-02-2010 20:54
Zeker en vast welkom !
Hopelijk heb je het hier naar je zin ^^
walteur    posted on 10-02-2010 20:58
welkom @het beste dj forum dat er is ^^
Decepticon    posted on 12-02-2010 13:08
Friezen...net onkruid he? Hehe!

This is an old Topic

No new postings for 5.702 days.
 Post CommentThat would be 190.1 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

228 Users online: 48 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 45.079
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.451.713