Minidisk naar Laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

anciano    posted on 12-11-2009 20:18
Hoi allemaal, ik wil een gesproken tekst op nemen en vervolgens deze in Ableton als sample gebruiken.

Hardware: Tascam MD-301 MkII (heb ik even geleend) Mixer, Microfoon en een laptop met Audigy Z2 notebook geluidskaart en Ableton.
Nu lukt het mij op de gesproken tekst op te nemen met de minidisk recorder. Dit klinkt ook goed. Maar hoe krijg ik deze gesproken tekst file op mijn laptop. Alvast bedankt.

Ps. Of helemaal afstappen van het minidisk gebeuren en een USB microfoon kopen? ?
User edit by anciano on 12-11-2009 @ 20:29:53 (20%)

What do you think about Minidisk naar Laptop ??

Vote :   

Estacy    posted on 12-11-2009 20:21
je kunt de minidisc afspelen met een MD speler, en dan via je mixer REC out naar het opnemen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 12-11-2009 22:43
Het kan alleen met HI-MD minidisc spelers, ?Dus gewone van MD of Net-MD is het niet mogelijk om je opnames naar de computer te halen.
anciano    posted on 12-11-2009 23:45
Bedankt voor de reacties.

Toch een usb microfoon?
Adrien1989    posted on 12-11-2009 23:48
Ik had bij mijn minidisc speler altijd software om de minidisc speler/recorder aan de computer te koppelen en zo uit te wisselen.
Ilja    posted on 13-11-2009 00:11
BTW, Hi-MD recorders zijn naar mijn zeggen een van de beste opname apparaten.
Adrien1989    posted on 13-11-2009 00:15
Ik nam vroeger altijd op met Minidisc omdat ik dat toch had en omdat mijn computer om steeds stuk ging haha. Maar ik heb die recorder nog wel ergens. Hoe zit dat precies met Hi-MD enzo? Wat is het verschil, wat is Hi-MD precies? Weinig kaas gegeten van het minidisk gebeuren Tongue.
Ilja    posted on 13-11-2009 00:28
Hi-MD is spelers zijn eigenlijk iPods. ?MP3's kunnen meteen op de schijfjes gezet worden. en kan als portable harde schijf gebruikt worden, ?en recordings kunnen met gemak naar de computer overgezet worden.
Adrien1989    posted on 13-11-2009 00:32
Volgens mij heb ik dus zo'n ding. Dat is gewoon zo'n kastje net wat groter dan de minidisc zelf en daar kan je dus inderdaad a la I pod beetje mee rond hobbelen en mp3'tjes mee luisteren, al vraag ik me af of het wel mp3 formaat is. Ik kon dat ding aan mijn pc koppelen en met Sonic Stage, programma wat ik erbij kreeg mijn muziek erop zetten. En er zit dan ook een opname functie op. Kastje aan de recorduitgang en op record drukken, klonk altijd prima Happy, laughing. Maar waarom is die kwaliteit dan beter dan wanneer ik de record van mijn mixer op een line in van mijn (externe) geluidskaart zet en deze line in toewijs aan de record in Traktor.
kippebotje    posted on 13-11-2009 07:10
Je kan ook je mini disc aan ee usb converter hangen en dan je speler op input zetten en dan via audacity opnemen van mini disc naar mp3.

Hier onder een voorbeeld van een usb converter,die we bij de drive in show hebben gebruikt om alle minidisc naar mp3 te zetten.
Click
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
anciano    posted on 15-11-2009 15:14
Bedankt voor alle inputs.

Het is mij gelukt om op te nemen en af te spelen. Alleen vond het zo omslachtig, dat ik naar een sound shop ben gegeaan en een Samson USB Q1U heb gekocht. Zonder problemen inpluggen en opnemen met bv. Cool Edit Pro en klaar is kees. Qualiteit is uitstekend.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 169 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 21.027
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.572