House VST (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djeem    posted on 11-11-2009 18:37
Hee ik zoek een goeie VST om house mee te maken, een beetje de stijl van nu dat soort house.
Weet iemand een goeie VST voor mij?

What do you think about House VST ??

Vote :   

NNaughty    posted on 11-11-2009 19:22
komop zeg, uit bijna alle vst's kan je de house sound halen, tis een kwestie van goed afstellen e.d.
daar zijn vst;s ook voor he, dat ze ze voor veel/alle stijlen kan gebruiken.
trustt    posted on 11-11-2009 20:16
wat een vraag idd.. en 'house' is ook ruim he.. je zal wrs die dirty house shit bedoelen. W?l, die geluiden kan je dus maken met elke free vst, goed of slecht.
Melle    posted on 11-11-2009 21:31
Waarschijnlijk is die gast net begonnen. Dus van sound design zou hij waarschijnlijk niet veel afweten. Koop Sylenth1 of download een trial en check of je het wat vind. Anders kijk wat tutorials op youtube, je kan vast wel wat vinden voor het maken van 'house' sounds. Ik denk dat je FL gebruikt, kloot is met 3xosc, of leer er iets over. Daarmee kan je ook wel beginnende sounds maken. Winking my eye

en wat Nnaughty al zei, alle vst's zijn bedoeld voor alle stijlen. Net zoals je elke sound kan gebruiken om house mee te maken.
djeem    posted on 11-11-2009 21:54
Poster: Melle
Waarschijnlijk is die gast net begonnen. Dus van sound design zou hij waarschijnlijk niet veel afweten. Koop Sylenth1 of download een trial en check of je het wat vind. Anders kijk wat tutorials op youtube, je kan vast wel wat vinden voor het maken van 'house' sounds. Ik denk dat je FL gebruikt, kloot is met 3xosc, of leer er iets over. Daarmee kan je ook wel beginnende sounds maken. Winking my eye

ja dat is het probleem kan geen goeie tutorial vinden en uit de 3xosc haal ik niet de sound die ik wil, in het begin wel dope maar nu niet meer en ik noem mezelf eigenlijk geen beginner meer.
ik ga Sylenth1 ff uitproberen thanks voor het adviesCool
Melle    posted on 11-11-2009 23:45
Poster: djeem

ja dat is het probleem kan geen goeie tutorial vinden en uit de 3xosc haal ik niet de sound die ik wil, in het begin wel dope maar nu niet meer en ik noem mezelf eigenlijk geen beginner meer.

Je leert ook geen sound design in een minuutje, ik wil niet zeggen dat 3xosc het beste is. Maar ik heb sounds gehoord die ermee gemaakt zijn die echt zekerwetend hard zijn! Je zou ook massive kunnen proberen, is nog veel uitgebreider. Een heel goed programma om je eigen sounds mee te maken, zitten ook hele vette presets bij.
Stagiar    posted on 11-11-2009 23:46

Als je jezelf geen 'beginner' meer noemt moet je weten dat er geen 'house' synths zijn.

[Arrogantie modus aan] Ik ben benieuwd naar wat je tot nu toe geproduceerd hebt.
Dolivieira    posted on 12-11-2009 00:04
House VSTs die zijn er niet. Sound zelf creeren. Of samplen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bootstrap    posted on 12-11-2009 01:00
Poster: Stagiar

Als je jezelf geen 'beginner' meer noemt moet je weten dat er geen 'house' synths zijn.

[Arrogantie modus aan] Ik ben benieuwd naar wat je tot nu toe geproduceerd hebt.

Hij produceert wel vette muziek hoor Happy, laughing Moet alleen nog wel wat unieker worden. Er staan wel wat producties van hem op DJR dacht ik.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 12-11-2009 @ 01:01:10 (45%)
bambamstudio    posted on 12-11-2009 07:30
Poster: Melle

Je leert ook geen sound design in een minuutje, ik wil niet zeggen dat 3xosc het beste is. Maar ik heb sounds gehoord die ermee gemaakt zijn die echt zekerwetend hard zijn! Je zou ook massive kunnen proberen, is nog veel uitgebreider. Een heel goed programma om je eigen sounds mee te maken, zitten ook hele vette presets bij.

je leert sounddesign in ??n minuut?
Ik daag je uit om de werking van een synth (in zijn geheel) uit te leggen in die minuut.

En ontopic: ik zou eens kijken naar een ander nederlands product, de Predator. Kost 139 euro en is een erg vette synth.

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
trustt    posted on 12-11-2009 13:04
ik wil even zeggen dat iemand die zegt geen beginner meer te zijn , maar hier de vraag stelt naar een house vst, dus eigenlijk wel als een beginner kan bestempeld worden, nieets heeft aan massive, sylenth1,.. begin gewoon simpel. waarom altijd eerst de bekendste, duurste dingen opnoemen als je het met simpelere dingen?net zo goed?kan leren.
Als je iemand die er kennelijk nog niet zoveel vanaf weet, aanraadt om massive te kopen, dan gaat hij denk ik niet veel verder komen dan wat gekloot met presets! neem toch gewoon een simpel vst'tje begin, vergelijk, leer die basis.
Renzis    posted on 12-11-2009 13:38
Ik sluit me aan bij bambamstudio, regel die predator, zit veel goede shit in. Zorg dat je die onder de knie krijgt dan krijg je er zat leuke sounds voor house uit.
djeem    posted on 12-11-2009 13:39
volgens mij heb ik de vraag een beetje verkeerd gesteld.
ik ben benieuwd naar wat jullie gebruiken, en/of mij aanraden om mee te beginnen.
of een tutorial waar de basis een beetje word uitgelegd.
want tot nu toe maak ik nummers met vengeance samples en die pas ik dan aan, maar wil meer zelf me eigen synths kunnen/leren maken
Renzis    posted on 12-11-2009 13:40
Youtube staat bomvol met tutorials. Verder zijn er producersbladen waarin het een en ander word uitgelegd. Ik zou zeggen, doe eens goed zoeken
Gery    posted on 12-11-2009 16:53
Zebra!
DJ - Producer
Stagiar    posted on 12-11-2009 17:06
Poster: Bootstrap

Hij produceert wel vette muziek hoor Happy, laughing Moet alleen nog wel wat unieker worden. Er staan wel wat producties van hem op DJR dacht ik.

Heb wat dingen gehoord en het klinkt idd niet eens zo verkeerd!

?Djeem, je hebt idd je vraag wat 'verkeerd' gesteld, tof dat je dat inziet.

@ BamBam, jij was toch ook tester voor Rob Papen? Krijg jij commissie bij elke verkochte VST ofzo? :P
Melle    posted on 20-11-2009 00:14
Poster: bambamstudio

je leert sounddesign in ??n minuut?
Ik daag je uit om de werking van een synth (in zijn geheel) uit te leggen in die minuut.

Als je me reactie goed had gelezen stond er in GEEN 1 minuut, in plaats van dat je het in 1 minuut leert. :P
User edit by Melle on 20-11-2009 @ 00:14:54 (58%)
VinceCortez    posted on 10-12-2009 08:13
voor lekkere sounds zijn er zat VSTi"s te gebruiken , neem bijv. refx NEXUS2 , refx VANGUARD , PREDATOR , SYLENTH , SUPERSAW , GENESIS , GLADIATOR , MORPHINE , SOPHISTRY , TARKUS en noem maar op . .. .

zitten boordevol lekkere appregiators en vette sounds .. . .

google ffe op BIJV. : refx nexus2
daar kun je wat demos beluisteren en horen en zien wat refx in petto heeft!

suc6 ermee maat!
User edit by VinceCortez on 10-12-2009 @ 08:24:41 (64%)
creeky    posted on 10-12-2009 16:34
zitten er in ableton ook al vst standart in of niet?
srry doe het ook nog niet zo lang
Twizz    posted on 10-12-2009 19:13
Hoppa:
LINK (waar je de vraag beter had kunnen stellen)

en

LINK (walhalla van links voor free VST(i)'s )
Boyd    posted on 10-12-2009 21:11
Poster: bambamstudio

En ontopic: ik zou eens kijken naar een ander nederlands product, de Predator. Kost 139 euro en is een erg vette synth.

Ik heb daar een demo versie van gehad, en dat is een heel erg goed klinkende synth met bruikbare presets.
VinceCortez    posted on 10-12-2009 21:25
Bedoel je nou dat je zoekt VST of VSTi ?

Er is namelijk een groot verschil tussen VST en VSTi,?VST zijn meestal plugins om je geluid te veranderen, VSTi staat voor virtual instrument, dit betekent dat je hiermee zelf iets in kan spelen.
Rob Papen Predator is een VSTi plugin net zoals NEXUS , VANGUARD , SYLENTH , SUPERSAW , GENESIS , GLADIATOR , MORPHINE , SOPHISTRY , TARKUS ENZ . . . .
Bij VST moet je denken aan bijvoorbeeld T-RACKS , camelphat , camelcrusher , knockout , hardcore en noem maar op.
Prozei    posted on 10-12-2009 23:12
Poster: VinceCortez
Bedoel je nou dat je zoekt VST of VSTi ?
?VSTi staat voor virtual instrument

als je beginners wil afstraffen en de beter weter wil uit hangen moet je het wel goed doen.

VST staat voor Virtual studio technology.
Daarin heb je weer 2 categorien vsti en vstfx.

Een vst kan dus zowel een effect als instrument zijn.

Mod edit by Prozei on 10-12-2009 23:22 (32%)
VinceCortez    posted on 11-12-2009 08:08
Poster: Prozei

als je beginners wil afstraffen en de beter weter wil uit hangen moet je het wel goed doen.

VST staat voor Virtual studio technology.

Daarin heb je weer 2 categorien vsti en vstfx.

Een vst kan dus zowel een effect als instrument zijn.

Je mag dan wel een moderatortje zijn maar als ik jou was zou ik eens beter je huiswerk doen vriend!

vstfx is geen term maat!

vst zijn fx man !
vst zitten nooit geluiden in alleen af en toe (ligt eraan welke vst) 1 die je zelf aan kan passen.
vsti zijn plugins met banken of presets die vol met sounds zitten.

User edit by VinceCortez on 11-12-2009 @ 08:16:17 (25%)
Cyspoz    posted on 11-12-2009 09:39
http://nl.wikipedia.org/wiki/VST?heeft het wel over VSTi and VSTfx.
Prozei    posted on 11-12-2009 12:12
Idd cyproz in die wiki staat precies wat ik zeg.
Denk dat iemand anders zijn huiswerk maar eens moet doen.

204 Users online: 168 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 21.231
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.776