Bedrag producties. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 11-11-2009 00:13
He mensen, ik ben zojuist met mijn 'eerste' deal bezig. Er is een professioneel danser van youtube die mijn beats fantastisch vind. Nou heeft hij al is een video gemaakt met mijn beat erin. Hij is trouwens 1 van de meest bekeken dansers op het internet. Zijn video's zijn zo'n 4 miljoen keer bekeken, dus het is geen klein gozertje die het niet serieus bedoelt.

Nou verkoopt die dus een video van een uur waar hij alles uitlegt over popping/waving/tutting/gliding/electric boogie (verschillende danstijlen). hiervoor heeft hij muziek nodig waar hij de rechten over heeft, nu wil hij dus dat ik 5 beats voor hem maak, die hij bij zijn video doet. Hij wil me het liefst in 1 keer betalen.

Nou weet ik helemaal niks van betalingen, ik heb voornamelijk beats weggegeven 'for the love'. Ik weet dus echt niet hoeveel geld ik zou moeten vragen. Het gaat trouwens om beats in het genre hiphop/rap.
Soms zie ik bedragen waarvan ik denk ($600 voor een niet zo geweldige beat :S) dat kan echt niet, maar zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van.

Nu mijn vraag aan jullie? Hebben jullie wel is wat verkocht, of weten jullie ongeveer de prijzen?

Ik ben pas 15, dus ik ben met een niet zo groot bedrag al heel snel tevreden trouwens. Het feit dat ik al wat betaald krijg voor mijn muziek vind ik al geweldig!

Als iemand nieuwschierig is naar de danser: http://www.youtube.com/user/TheRussianTiger
User edit by Melle on 11-11-2009 @ 00:14:25 (7%)

What do you think about Bedrag producties. ??

Vote :   

Sandr    posted on 18-11-2009 13:21
Dan betaald hij jou $ 100,- en beweert hij daarna dat zijn verkoop niet omhoog is gegaan of dat het wel omhoog is gegaan maar door iets anders en kan jij fluiten naar de rest, zit je nog met 100 dollar dat omgerekend 60 euro is ofzo? (ben niet helemaal op de hoogte van de koersen)

Dus zou hier even voorzichtig mee zijn!
Play that funky music white boy....
Melle    posted on 20-11-2009 00:06
Poster: Sandr
Dan betaald hij jou $ 100,- en beweert hij daarna dat zijn verkoop niet omhoog is gegaan of dat het wel omhoog is gegaan maar door iets anders en kan jij fluiten naar de rest, zit je nog met 100 dollar dat omgerekend 60 euro is ofzo? (ben niet helemaal op de hoogte van de koersen)

Dus zou hier even voorzichtig mee zijn!

Toch vertrouw ik hem wel, het lijkt me een goeie gozer. Als ik naar zijn video's kijk en hoe hij praat (toch kan je dat nooit helemaal weten) Ik zal voorzichtig zijn! :P
100$=70 Euro dat geeft wisselkoers.nl (valt dit onder reclame maken?) aan.
Tomazos    posted on 20-11-2009 00:29
toch zou ik even naar Buma stemra bellen,

producties afkopen gaan wel met grote bedragen,
zoiezo kan het geen kwaad even te informeren bij buma
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
VinceCortez    posted on 20-11-2009 00:39
Idd Melle , let er mee op en vraag of ie een contract heeft en laat je vader of iemand er een paar keer goed naar kijken !

Ik was namelijk ook benaderd door een Studio maar door verder te spitten in t contract (uiteraard bij de kleine lettertjes) kwam ik er achter dat ik te vroeg "woooohooo!!!!!!" gezegd had.
Er was verder niks mis met de studio die wat in mijn nummer?zagen maar wat die studio deed is mijn nummer op internet zetten waar mensen dus mijn nummer kunnen?downloaden voor 1,99 euro.
En ik was 10 jaar lang de controle over mijn productie kwijt!

Ben blij dat ik er goed over na heb gedacht en t niet heb gedaan!
Ik ben nu 34 en Produceer al vanaf mn 16e ,

Soms zit t mee en soms tegen, ik heb een flauw vermoeden dat er teveel kruiwagens in de muziekwereld zitten als je begrijpt wat ik bedoel.

Opletten maat!
User edit by VinceCortez on 20-11-2009 @ 00:43:08 (44%)
Melle    posted on 24-11-2009 17:33
Haha zal ik doen, alhoewel dit gewoon om een gozer van 19 gaat die een beetje wil bij verdienen met dansen. Hij danst op straat, en zit op school (dans acedemie volgens mij). Het gaat ook niet om een enorm bedrag, en hij ziet er uit als een normale jongen. (Toch zal ik uitkijken!)

@Tomazos

Bij Buma Stemra had ik al ge?nformeerd. Winking my eye
ferano    posted on 24-11-2009 21:38
Poster: Rodje
Ik zou gewoon een bedrag per beat vragen. Jij spreekt over 600 $ voor een niet zo goede beat, dus ik veronderstel dat die van jou beter zijn. Ik zou gewoon ook zeker zoveel vragen voor een beat. Laat wel eerst je geld storten (hier vraag je best hulp van je ouders). Een 10je per uur vind ik echt wel een vreemde prijs, want de persoon in kwestie zal winst halen uit jouw beats. Waarom zou jij er ook niet van mogen genieten?

haha, en dan speedcore maken zeker:P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

248 Users online: 65 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 53.698
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.460.332