Poster: Sandr
Laat hem dan zelf met een bod komen, dan heb je een richting voor je onderhandelingen.
Poster: sonik
En zorg er voor dat je naam/website/ myspace vermeld word bij de filmpjes.
Poster: MellePoster: sonik
Daar zorg ik sowieso wel voor.
Heb ook even wat research gedaan?bij Bumastemra. Heb al tegen hem gezegt dat hij met een bod moet komen, we gaan wel onderhandelen. :P
Ik weet niet?hoe groot zijn verkoop is, dat heb ik wel gevraagd, maar ik wacht nog op een antwoord.
wat lijkt jullie trouwens handiger, betaald krijgen door een bepaald percentage te krijgen per video die verkocht wordt. Of in 1 keer betaald worden?
@Snoey
Hoe bedoel je?
In een keer laten betalen, dan heb je teminste een leuke som geld, als je dat andere doet is het altijd maar afwachten of je er uberhaupt wat van terug ziet, daarbij zou ik hem het recht geven de beats te gebruiken terwijl je zelf het recht over de beats behoud
Poster: Melle
wat lijkt jullie trouwens handiger, betaald krijgen door een bepaald percentage te krijgen per video die verkocht wordt. Of in 1 keer betaald worden?
Poster: MellePoster: sonik
Daar zorg ik sowieso wel voor.
Heb ook even wat research gedaan?bij Bumastemra. Heb al tegen hem gezegt dat hij met een bod moet komen, we gaan wel onderhandelen. :P
Ik weet niet?hoe groot zijn verkoop is, dat heb ik wel gevraagd, maar ik wacht nog op een antwoord.
@Snoey
Hoe bedoel je?
In 1 keer betaald worden is beste.
Als jij een hele dag bezig (8 uur) bent met het maken van een beat, dan wil je een minimaal bedrag pakken. Dus dan kan je uitrekenen wat een goed bedrag is om te vragen. Als je met je huidige werk bijv 4 euro verdient, wil je op zijn minst net zoveel verdienen. Maar in dit geval bezit je ook nog een spullen waarin je geinvesteerd hebt en heb je tijd in je besteed aan het vak dat je uitoefent.?Dus dan moet je dat meenemen in je prijs. Een restaurant rekent meestal voor zijn gerechten 3 keer de inkoop prijs om er zelf wat aan te verdienen.
Poster: NNaughty
hoelang ben je bezig met zo;n track/beat te maken? kost dat je een paar uurtjes tops, of enkele dagen?
kost het je een paar uurtjes, reken dan 25 per uur ofzo. kost het je dagen, reken dan anders, maar zeg bijv. 100 euro per track. ik noem maar wat. wil hij dan 5 tracks, 500 euro. ben je in totaal voor die 5 tracks 20 uur bezig ... 20x25=500 ?(wat een toeval?) :P
Verschilt. Soms maak ik een track, en dat gaat het door geluk allemaal heel vlot. Dan steek ik soms nog het meeste werk in het afwerken. Soms maak ik een track maar duurt dat dagen, omdat ik niet elke dag iets goeds kan bedenken wat er bij kan of wat weg kan.
Toch vind ik 500 euro best veel om te vragen. Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het best veel. Ik weet niet hoeveel hij verdient, hij zit ook maar op de dansacedemie en is ook nog niet zo oud. (jaartje of 19 a 20 denk ik?)
Poster: Stagiar
Je moet het echt anders gaan bekijken, ik snap dat je graag wil maar neem nou geen risico ivm rechten en dergelijke. Een productievoorschot is altijd handig en fijn om te hebben, maar regel altijd een percentage per verkocht eindproduct. Het zou lullig zijn dat jij 500 euro krijgt voor die beats en hij volgend jaar ineens doorbreekt als dansinstructeur en 'n 15 euro per verkochte dvd krijgt. Dan sta je mooi? te kijken als iemand met jouw 'werk' flink aan het cashen is.
Poster: bambamstudio
daar heb je dus buma/stemra voor
hiervoor heeft hij muziek nodig waar hij de rechten over heeft
Het gaat waarschijnlijk ook anders lopen, hij wil het meer uitproberen of hij er meer winst op maakt. Nu wil hij me dus 100$ betalen voor de 5 beats, en kijkt of dit werkt. Hij zegt dat hij de rechten over mijn beats voor 2 weken heeft, blijkt dit een succes te zijn, daar gaan we verder praten.
Poster: Stagiar
De rechten op je beats voor 2 weken? Ik snap niet waar hij naartoe wil..?