Hoe word je goeie mc (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

b-shock    posted on 10-11-2009 10:52
Oooi. Draai nu 4 jaar en sinds kort MC erbij. Hij is nog vrij nieuw en heeft hulp nodig. Wie heeft Tips/Tricks?

Peace out.

What do you think about Hoe word je goeie mc ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 13-11-2009 17:54
Poster: Tekhead

of een lange L..... Cool

Of je kan goed mikken Happy, laughing
tom-j    posted on 13-11-2009 17:59
Poster: JollyJunkie

hoe zou dat er uit zien?
een DJ draait zich plotseling om in zijn booth, haalt zijn L... uit zijn broek, mikt en gaat staan plassen.
heeft de MC ook weer wat om over te lullen.
OneSixty    posted on 13-11-2009 18:14
Ik heb eigenlijk een hekel aan 99 procent van de mc's, vooral diegene die constant lopen te krijsen door de mic.
Maar ik snap over het algemeen het nut van een mc niet echt, just enjoy the music & stfu! Cool
BboyV    posted on 14-11-2009 00:23
Ik vin MC Villain nice
das die van bass events...
wat ik lkkr vind is dat hij vaak gewoon fun maakt met de dj's, en je ziet ook dat hij et echt gewoon is om met die mensn samen te werken.
Tekhead    posted on 14-11-2009 01:53
Poster: tom-j
Poster: JollyJunkie

hoe zou dat er uit zien?

een DJ draait zich plotseling om in zijn booth, haalt zijn L... uit zijn broek, mikt en gaat staan plassen.

heeft de MC ook weer wat om over te lullen.
 idd, een nieuwe bron van inspiratie !

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 14-11-2009 17:40
Poster: OneSixty
Ik heb eigenlijk een hekel aan 99 procent van de mc's, vooral diegene die constant lopen te krijsen door de mic.
Maar ik snap over het algemeen het nut van een mc niet echt, just enjoy the music & stfu! Cool

ben ik het niet mee eens. Als je een goede MC heb dan kan dat zeker wel een aanvulling zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dj_Fantasy    posted on 14-11-2009 17:41
Poster: BboyV
Ik vin MC Villain nice
das die van bass events...
wat ik lkkr vind is dat hij vaak gewoon fun maakt met de dj's, en je ziet ook dat hij et echt gewoon is om met die mensn samen te werken.

Denk niet dat Villain van Bass Events is..?
Want ze kunnen net zogoed daarook DV8 neergooienWinking my eye
dj2dj.nl
Tekhead    posted on 14-11-2009 20:52
Poster: djdolivieira

ben ik het niet mee eens. Als je een goede MC heb dan kan dat zeker wel een aanvulling zijn.
 No way, en zeker niet in dansscene, ik word al ziek als ik er nog maar aan denk
Dolivieira    posted on 14-11-2009 21:16
Juist in de in de Dancescene. de fout die veel MCs maken is door dom weg te blijven bleren. En dan gaat het vervelen. En MC moet DJ aankondigen en soms hier en daar wat toffe dingen zeggen. Op de juiste moment. En dan is het zeker wel een meer waarde.??

Maar eh spreek jullie wel morgen. Ga weer ff een gigje doen.
User edit by Dolivieira on 14-11-2009 @ 21:17:48 (25%)
Tekhead    posted on 14-11-2009 22:53
Juist in de in de Dancescene. de fout die veel MCs maken is door dom weg te blijven bleren. En dan gaat het vervelen. En MC moet DJ aankondigen en soms hier en daar wat toffe dingen zeggen. Op de juiste moment. En dan is het zeker wel een meer waarde.??

Maar eh spreek jullie wel morgen. Ga weer ff een gigje doen.
 ik ook,raveparty
Dolivieira    posted on 15-11-2009 03:51
Moest van 11 tot 2 draaien ben gelijk naar huis gegaan. ben moe en moet de kids om 11 uur weer ophalen.

Raveparty, back in time dus voor Roger
User edit by Dolivieira on 15-11-2009 @ 03:52:42 (41%)
Tekhead    posted on 15-11-2009 04:46
Ja, D'ollie, net terug van de Raveparty, veel schoon en happy people, alles geven, dat doen die Rave-Teven. Ga subiet douchke nemen, platenbak aanpassen, SL-DZ CD speler weer meenemen, want ze hebben gevraagd of ik ook nog op de Afterparty kon draaien, UITERAARD kan en doe ik dat, Ze noemen me nog steeds Rodger After Cool. Ik ga daar in stevig tempo, the history of my music,... en dat gaat van New-Wave, over New-beat, (Retro)house, tot nu de pompende techno en Schranz beats. Ze gaan daar hun beentjes serieus mogen inwrijven, als ze heel mijne gig willen blijven dansen.
TeakHead's Pumping Beats
Dolivieira    posted on 15-11-2009 10:17
Volgende week ff rustig weekendje tot zo ver. Je weet niet wat er nog gaat komen. Maar de weken daar op moet ik weer zwaar aan de bak.
Ik denk dat ik maar een topic moet gaan starten wat voor gig heb je dit weekend of zo.

Back on topic maar weer?dan.?
User edit by Dolivieira on 15-11-2009 @ 10:19:56 (88%)
LilQuint    posted on 15-11-2009 10:29
Net als DJ's: Oefenen Oefenen Oefenen.
Dolivieira    posted on 15-11-2009 10:36
Poster: LilQuint
Net als DJ's: Oefenen Oefenen Oefenen.

En weten waar je moet MC in de set. Sommige kunnen hun mond niet houden en dan wordt het vervelend. MCs vergeten soms dat je een aanvulling ben op de DJ sets. Dus daar geef ik Tekhead en ArCee wel gelijk.
LilQuint    posted on 15-11-2009 11:12

En weten waar je moet MC in de set. Sommige kunnen hun mond niet houden en dan wordt het vervelend. MCs vergeten soms dat je een aanvulling ben op de DJ sets. Dus daar geef ik Tekhead en ArCee wel gelijk.

Klopt.

Je moet niet heel de tijd zitten te praten....

Word je helemaal gestoord van!
den_samm    posted on 19-01-2011 22:06
kga 1 goeie tip geven,ik spreek nu vanuit de hardstyle scene,blijf met je publiek bezig,niet door te praten maar ook door gewoon is in het publiek te gaan stappen,kom tussen je volk en geef hun als je op de stage staat dat extra (happy) gevoel,maar zoals velen al gezegd hebben,zeg niet te veel en begin geen dwaze dingen te zegn,want dat kan een averechts effect ebben
MatthiasDB    posted on 19-01-2011 23:12
neem een les microfoontechniek!

ik krijg rechtopstaand haar als ik sommige mc's bezig zie en hoor!
microfoon half in hun mond, dan weer microfoon superverweg, continu verandering in volume, nasaal geneuzel, ...
Yorick    posted on 19-01-2011 23:41
In mijn ogen ben je pas een goede mc als je het publiek op twee manieren weet te entertainen..

De eerste: je weet hoe je het publiek naar de climax moet krijgen door op de juiste momenten weet te presenteren/praten. Let hierbij op dat je niet alleen maar dingen loopt te herhalen (put your hands up, etc...)
Wees creatief met texten, weet timing voor texten, ga geen onzin vertellen. Zorg dat je bepaalde nummers uit je hoofd ken ( show me love, Believe, etc..). Dan heb je al hele goede eigenschappen voor een MC

De tweede: ga niet in een donker hoekje staan en praten. Maar ga naast de DJ staan, of op het podium, al zeg je ''put your hands up'' doe het dan zelf ook. met lichaamstaal krijg je mensen veel sneller over de streep om bepaalde dingen te doen,,?

Zorg dat je ook een deel MIC techniek weet, denk hierbij aan: hoe hou ik de mic voor me mond, hoe praat ik, hoe spreek ik bepaalde dingen uit.. Klinkt misschien stom maar logopedie werkt hier heel erg bij. Veel mensen bij de radio doen dat namelijk!

Dyno    posted on 20-01-2011 10:45
Poster: Yorick
......... Zorg dat je bepaalde nummers uit je hoofd ken .......

Dat vind ik toch wel het belangrijkste dat een MC moet weten.
Ik heb er zat meegemaakt die op verkeerde momenten of zelfs door vocals heen liepen te bleren.
Maar ik heb het niet zo op MC's. Ik ken ook maar 2 ECHT goede.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
BennoRevelli    posted on 20-01-2011 11:54
Agree,

Zelfs op supergrote feesten/festivals zie je soms MCs staan.. en dan vraag ik me af wat het nut van ze is..
Al die zinloze teksten of onzin..

Keep it real!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Tekhead    posted on 20-01-2011 14:09
Geen MC tijdens mijn gig, die schop ik direct podium af, ga maar aan een andere zijn stage bleeeeeeeeeeerrrrreeeeen,
DJADMIN    posted on 20-01-2011 14:40
Om op je vraag terug te komen : door veel te kijken en te luisteren naar andere MCS en vooral ook je eigen creativiteit mee te nemen !!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
T-to-the-J    posted on 20-01-2011 17:42
Poster: Beatunite
Agree,

Zelfs op supergrote feesten/festivals zie je soms MCs staan.. en dan vraag ik me af wat het nut van ze is..
Al die zinloze teksten of onzin..

Keep it real!

Ik kwam toevallig pas een filmpje tegen van Chuckie op slamfm festival 2008 ofzo, die MC was ZOOOO ontzettend slecht, echt niet normaal, en dat vond je ook terug in de reacties, haha.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
specialm    posted on 20-01-2011 17:50
gewoon lekker je ding doen Winking my eye

Ik doe af en toe een beetje mc werk maar je moet gewoon voelen waneer je iets kan zeggen.

Je moet de platen gewoon kennen. een beetje spitten op een tekst kan ook geen kwaad.

kijk eens op youtube naar mc's en steek er iets van op.

216 Users online: 134 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 22.322
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.819.359