Geluidsprobleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vh    posted on 09-11-2009 16:23
Ik zit dus met het probleem dat ik een geluidsverschil heb tussen mijn cd-speler en laptop als ik dus alles volledig open zet komt mijn cd speler luider dan mijn laptop ook als ik verwissel van kanaal.
Iemand een idee?

What do you think about Geluidsprobleem ??

Vote :   

-Richard-    posted on 09-11-2009 16:50
Het volume van je laptop kun je ook gewoon aanpassen toch?
Maar ik neem aan dat je bedoelt dat die al max staat in dit geval en dat je zowel je laptop
als je cd-speler op een mixer hebt aangesloten?
Dan regel je ze netjes gelijk met de gain's op je mixer.

Misschien even wat meer info geven hoe je / wat je hebt aangesloten.
Is een beetje moeilijk vissen naar 'n oplossing zoWinking my eye.
vh    posted on 09-11-2009 16:56
ja de volume staat op het hoogste (dacht ik ook als eerste)
voorlopig regel ik dat met de gain van men laptop maar zou dit te verhelpen zijn door een externe geluidskaart te gebruiken?
mengpaneel is een behringer djx-750 maar ik heb dit ook tegengekomen men pioneer en rodec
cd speler is een denon
laptop is een acer en ik gebruik de geluidskaart die daar inzit en voor men mengpaneel te gaan gebruik ik de koptelefoon uitgang.
Estacy    posted on 09-11-2009 16:59
het volume op je laptop op max, en dan met de gain zowel de cd spelers als de laptop op 0dB zetten. dan zouden ze evenhard moeten spelen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Flexii    posted on 09-11-2009 17:07
een cd speler geeft altijd een sterker signaal af dan een laptop, zelfde idee als draaitafels en cdspelers, daarom heb je ook phono en line ingangen op je mixer. gewoon met de gain zorgen dat je de laptop harder zet.
hoppie    posted on 09-11-2009 17:10
hier is de gain tog voor bedoelt?
Question everything
Flexii    posted on 09-11-2009 17:31
Poster: hoppie
hier is de gain tog voor bedoelt?

dat is correct
-Richard-    posted on 09-11-2009 18:02
Ja zou gewoon met de gain op je mixer moeten gaan hoor, dat bedoelde ik inderdaad ook.
Trouwens je zou ook kunnen overwegen een extern geluidskaartje te kunnen gebruiken. Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat die er zijn welke ook voor deze toepassing (software dj programma's) bedoelt zijn. Wellicht hebben die een betere voorversterker ?
Persoonlijk vind ik trouwens de kwaliteit met zo'n externe geluidskaart vaak beter dan de ingebouwde welke je in de laptops vindt. Die zijn er, maar nogmaals da's mijn persoolijke mening, niet voor bedoeld om als geluidsbron voor grote PA systemen te functioneren. 't K?n zeker wel hoor, maar kwalitatief stellen de meestal gewoon niet zo heel veel voor vind ik...
Flexii    posted on 09-11-2009 18:48
Poster: focus
Ja zou gewoon met de gain op je mixer moeten gaan hoor, dat bedoelde ik inderdaad ook.
Trouwens je zou ook kunnen overwegen een extern geluidskaartje te kunnen gebruiken. Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat die er zijn welke ook voor deze toepassing (software dj programma's) bedoelt zijn. Wellicht hebben die een betere voorversterker ?
Persoonlijk vind ik trouwens de kwaliteit met zo'n externe geluidskaart vaak beter dan de ingebouwde welke je in de laptops vindt. Die zijn er, maar nogmaals da's mijn persoolijke mening, niet voor bedoeld om als geluidsbron voor grote PA systemen te functioneren. 't K?n zeker wel hoor, maar kwalitatief stellen de meestal gewoon niet zo heel veel voor vind ik...

Ja je hebt usb audio-interfaces.

Ik persoonlijk vind een laptop sowieso geen goeie geluidsbron voor grote pa systemen.
-Richard-    posted on 09-11-2009 19:04
Die mening deel ik met je!
Vind wel dat met een goede (usb)kaart het in elk geval al stukken beter is dan de ingebouwde 'geluidskaart'. Misschien heeft vh daar ook wel baat bij. Verwacht ik dan...
Adrien1989    posted on 09-11-2009 19:06
Beter geen laptop kaart gebruiken?Cool. Dergelijk audio-interface hoef je trouwens niet speciaal voor DJ doeleinden te kopen. Als je maar 1 kanaal wilt draaien over je laptop zorgen dat je er 1 koopt met 2x out. Zijn dan 2 jack pluggen, 2 van die dingen maken 1 stereo kanaal. Aansluiten per usb zoals Flexii al zegt en dan bij de geluid instellingen van je laptop instellen dat je het geluid via *naam van je geluidskaart* 1/2 wil laten lopen. Gain van de kaart zelf kan je vaak digitaal instellen of op de interface zelf of zelfs beiden. Is wel een stap in de goede richting voor je geluidskwaliteit en hoeft niet heel duur te zijn.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 103 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 13.129
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.520