CDJ200 of RMP1-B Scratch of ...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Viriya    posted on 09-11-2009 09:44
Ik heb nu al een tijdje gespeeld met een BCD3000 en een numark axis 4. In eerste plaats wilde ik een nieuwe axis 4 erbij kopen maar ben toch niet zo tevreden met de kwaliteit, zeker omdat ik mijn spullen ook soms als drive in wil gaan gebruiken. Dus ik ben opzoek naar een cd speler met de basis opties en zeer goede bouwkwaliteit. Ik wil 2 cd spelers kopen samen met de reloop RMX-40. Ik heb al heel veel verschillende speler bekeken maar kom er niet uit.?Het belangrijkste is:?
1. Bouwkwaliteit
2.?Niet teveel onzin
3.?Het moet er ook kwalitatief uitzien

Minder belangrijk: niet te klein.?

Prijsplafond?is cdj400 (685 euro) maar ik heb al die opties niet nodig. Een cdj100-achtig apparaat?is wat ik zoek maar ik vind deze wel zo lelijk en te verouderd om daar nu nog zoveel voor neer te?leggen. Ik vind de denons te klein.?Van?american audio radius kan ik weinig vinden.?Dus eigenlijk met zo weg strepen bleef ik met de rmp1-b scratch en de cdj200 over. Op de rmp2 zit?veel extra wat ik niet nodig heb en, voor zover ik heb kunnen vinden, is de basis gelijk aan de rmp1.?

Dus kwam ik op rmp1 scratch vs cdj200 uit.?Is de bouwkwaliteit van de rmp1 voldoende om deze ook zo af en toe eens mee te nemen naar feestjes en kan ik hier jaren mee doen??Of is de cdj200 het prijsverschil van 200 euro waard?
?

What do you think about CDJ200 of RMP1-B Scratch of ... ??

Vote :   

Nood    posted on 09-11-2009 10:14
Waarom streep je al die spelers weg met extra functies die eigenlijk niet in je weg zitten?
Ik zou eens kijken naar een tweedehandse, bv cdj-400, met al die opties wel op, het is een prachtig apparaat.
RemcoV    posted on 09-11-2009 10:23
CDJ 200 is een heel degelijk apparaat, wat betreft bouw kwaliteit betrouwbaarder dan de Reloop.

Ik zou persoonlijk voor Pioneers gaan, echter kan ik je de Reloop ook niet afraden.
Victor    posted on 09-11-2009 11:02
Je moet wel een erge die-hard Pioneer-fan zijn om nu nog een CDJ-200 te kopen. Het ding is flink achterhaald en veel te duur voor wat hij biedt.

Voor hetzelfde geld koop je een Denon DN-S1200 met hotstarts, dubbele loop, vinylstand met touch sensitive jog (in plaats van stutter-zoeken op de CDJ-200), bruikbare effecten (echo loop!)?en prima usb en midi ondersteuning (zo kan je bijvoorbeeld je muziek zoeken met een aangesloten toetsenbord).

Als je het pers? bij Pioneer wilt houden zou je ook de CDJ-400 kunnen overwegen maar die is weer een stuk duurder en op enkele van de punten die ik noemde gewoon minder ver dan de DN-S1200.
DJ_Viriya    posted on 09-11-2009 11:41
Ok. CDJ200 valt dan af. Ik vond zelf ook al te duur voor wat je krijgt.

Als ik een tweedehandse koop dan?wordt het een cdj800 of cdj1000 maar op dit moment is dat helemaal nog niet nodig. Een tweedehandse?cdj400 vind ik niet interessant, dan spaar ik liever verder.?

Ik heb gehoord dat de bouwkwaliteit van pioneer en denon wel vergelijkbaar is. De DN S1000 trekt me dan aan. Maar is de kwaliteit van de denon echt veel beter dan bijvoorbeeld de RMP1? Als de S1000 veel langer mee gaat dan de RMP1 dan kies ik daarvoor, maar ik vind de looks van de rmp1 zoveel mooier.
User edit by DJ_Viriya on 09-11-2009 @ 12:26:44 (100%)
TimmyV    posted on 09-11-2009 12:32
Het enige grote nadeel van de rmp-1 is dat het een cd lade heeft, dus geen slot-in. Ook het laden van cd's die 17 nummers bevat duurt ongeveer 6 tot 7 seconden. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Wel is het jog-wheel lekker groot.
Met de cdj 200 ben ik niet bekend, maar het is zoals vele reviews een degelijk spelertje. Alleen heb je weer te maken met een klein jog-wheel. En als je dan nog is kijkt naar de prijs.

Mijn keuze zou een rmp1 zijn.
Let's go f*cking mental
tek-zotic    posted on 09-11-2009 13:41
Denon cd speler gaat enorm lang mee ( niet voor niks altijd de standaard dubbelaar geweest ), dus ik zou zeggen test eens een denon, test eens een reloop. Mijn visie is echter: voor thuis reloop ok, wil je er mee op de baan, ga voor A merk. Aangezien de pio al af valt => Denon
dJORD    posted on 09-11-2009 13:56
ik zou (wat anderen ook al zeggen) gaan voor een denon. mijn keuze zou zijn de dn-s1200 door de vele mogelijkheden en hoge kwaliteit. je geeft aan om ook ''on the road'' te willen gaan, dan lijkt mij dit een mooi setje: dn-s1200 dn-x120 dn-s1200 in een cdj-6.

sorry voor 't logo
Victor    posted on 09-11-2009 15:26
De DN-S1000 is wel een stuk minder cd speler dan de nieuwe DN-S1200. Als je het prijsverschil kan ophoesten zou ik zeker voor de DN-S1200 gaan. De 1000 heeft geen usb/midi mogelijkheden en een veel minder knappe jog.

Met de RMP heb ik geen ervaring, daar kan ik je niet mee helpen.
Estacy    posted on 09-11-2009 16:39
2e hands is de CDJ 200 anders heel aantrekkelijk. alleen al de pitch is een reden om em boven de RMP-1 te zetten. ook heeft ie het superieure cd slot-in systeem, bijna dezelfde (of dezelfde) als in de CDJ 800 bijv. Ook slaat ie zo goed als niet over. je kunt er gerust een minuut mee staan schudden, maar hij zal niet overslaan. Mijn CDJ 200 (uit 2005!!) heeft nog geen enkel mankementje, behalve een kapotte microswitch! voor verhuur is het echt een degelijke speler.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
hoppie    posted on 09-11-2009 16:44
ff oftopic, wat is nou het grote voordeel van slot in? wat is er mis met lades?
Question everything
tek-zotic    posted on 09-11-2009 16:49
lades kan je er af lopen, heeft meer openingsplaats nodig Happy, laughing
Estacy    posted on 09-11-2009 17:00
slot ins vindt ik ook fijner werken. en ?inderdaad, een openstaande lade kun je tegenaan lopen.
hoppie    posted on 09-11-2009 17:03
maar als je je lade erafloopt? ebn je wel heel lomp bezig
Question everything
Estacy    posted on 09-11-2009 17:10
een ongelukje zit in een klein hoekje Winking my eye
ArTy    posted on 09-11-2009 17:59
Uhm, volgens mij wil de TS een simpele cd speler met alleen de basisfuncties, nu komen jullie met argumenten als de Denon DN-s1200 heeft veel meer opties, dat is toch wat de TS juist niet wilde of ben ik leesblind?

Ik heb de CDJ-200 gehad en de Reloop RMP-1, ik zou dan zelf gaan voor de cdj-200 omdat deze in alle opzichten iets fijner/beter werkt. Zit goed stevig in elkaar en er kan weinig aan kapot gaan. De RMP serie van Reloop heeft nogal een play/Cue knop probleem, dit is bij de CDJ-serie een stukje minder.

Ik zou je echter aanraden om voor een setje tweede hands CDJ-800 MK2 te gaan met je budget, deze spelers voldoen namelijk aan je eisen (lekker basic) maar zijn wel van een hele goede kwaliteit en ze werken prettiger dan de andere spelers die hierboven genoemd zijn vind ik.
DJ_Viriya    posted on 09-11-2009 21:21
Ik heb goed gezocht op de DN S1200 en ik vind het niks voor mij. Misschien is het inderdaad beter om voor een tweedehandse cdj-800 te gaan. Dan is het hopen op een goede koop.

This is an old Topic

No new postings for 5.783 days.
 Post CommentThat would be 192.8 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

432 Users online: 331 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 87.546
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.461