Wie kan me helpen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sound-Division    posted on 06-11-2009 16:10
Hey allemaal,

Ik wist niet waar ik dit neer moest posten, maar het heeft met muziek te maken, dus dacht doe het hier.

Ik ben nu bezig met mijn 2de jaar beveiliging, en ik ben er eigenlijk achter gekomen dat ik liever iets anders doe.
Ik zit in mijn hoofd hele tijd te denken om iets met muziek te gaan doen, alleen weet ik niet WAT.

Ik weet ook niet wat voor opleidingen je er voor hebt, en wat goede opleidingen zijn, hebben jullie toevallig tips??
En welke kant ik hiermee op zou kunnen.

Hopelijk hebben jullie goede tips

Grtz Michel (het is misschien een beetje onduidelijk, maar ik zou graag iets in de muziek willen doen, van mijn part werken in een platenzaak haha)

What do you think about Wie kan me helpen ??

Vote :   
Bootstrap    posted on 06-11-2009 16:28
Het is misschien handig om te vermelden op welk niveau je die opleiding wil doen? Daarnaast zijn hier volgens mij al wat topics over, dus gebruik de search functie ook even.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Sound-Division    posted on 06-11-2009 16:30
Niveau 2 heb ik, ik zal de search ff gebruiken (vergeten oeps)
main    posted on 06-11-2009 16:40
met niveau bedoelt ie denk ik: mbo,?hbo of wo
Bootstrap    posted on 06-11-2009 16:44
Poster: main
met niveau bedoelt ie denk ik: mbo,?hbo of wo

Precies Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Joep    posted on 06-11-2009 16:48
Ik denk dus MBO niveau 2
toch?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Sound-Division    posted on 06-11-2009 16:57
ja klopt
Estacy    posted on 06-11-2009 18:15
dus je wil iets met muziek doen... om maar wat te noemen wat je dan kunt gaan doen:
Freerecord shop (of iets dergelijks)
muzikant
een bandje
drive-in
club DJ
theater
theater geluid
geluids technicus
producer
verkoper in DJ zaak
verkoper in Audio zaak
der zullen er vast nog wel meer zijn, maar voor bijv. verkopen is een opleiding Economie & maatschappij wel handig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 07-11-2009 09:58
Er is een opleiding Podiumtechniek! Dat is werken met Licht & Geluid op bijv. grote festivals. Na de opleiding ben je gediplomeerd Licht & Geluidtechnicus.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Limb-Girdle    posted on 07-11-2009 10:07
Heb even gegoogled voor je, en kwam al snel op deze link terecht. Misschien heb je er wat aan?
Where the music meets the deejay!
ArCee    posted on 11-11-2009 14:51
Poster: Sound-Division
Hey allemaal,

Ik wist niet waar ik dit neer moest posten, maar het heeft met muziek te maken, dus dacht doe het hier.

Ik ben nu bezig met mijn 2de jaar beveiliging, en ik ben er eigenlijk achter gekomen dat ik liever iets anders doe.
Ik zit in mijn hoofd hele tijd te denken om iets met muziek te gaan doen, alleen weet ik niet WAT.

Ik weet ook niet wat voor opleidingen je er voor hebt, en wat goede opleidingen zijn, hebben jullie toevallig tips??
En welke kant ik hiermee op zou kunnen.

Hopelijk hebben jullie goede tips

Grtz Michel (het is misschien een beetje onduidelijk, maar ik zou graag iets in de muziek willen doen, van mijn part werken in een platenzaak haha)

Lekker in de beveiliging blijven voorlopig. Er zijn er erg weinig die met muziek hun brood verdienen. Daarbij, je hebt in de beveiliging vrije tijd genoeg om rond te kijken voor iets anders etc. Nooit je oude pantoffels weg gooien voor je nieuwe hebt!!
User edit by ArCee on 12-11-2009 @ 10:28:18 (1%)
Tekhead    posted on 12-11-2009 00:25
als je je huidige opleiding echt niets vindt moet je iets anders gaa, studeren, zoniet zou ik een of andere opleiding met muziek proberen in avondonderwijs, vergooi je tenminste geen 2 jaar
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sound-Division    posted on 12-11-2009 00:32
Ja ben nog aan het twijfelen, ik maak eerst denk ik toch maar mijn stage af, en dan idd wat curcussen of iets
Hardshort    posted on 12-11-2009 02:40
Ik weet niet hoe oud je bent maar voor het HBO bestaan er 21+ toetsen, iedereen met een beetje verstand van taal, wiskunde, & sociale vaardigheden moet zo`n toets zeker halen.

Deze starten in januari weer maar let wel op dat ze per school verschillen!
Zoek dus een hbo school die jouw opleiding die je zoekt aanbiedt en doe dus daar een toets.

Zelf ga ik in januari er ook aan beginnen & ik ken heel wat mensen die zo ook het HBO ingekomen zijn, zelfs wanneer ze geen enkele andere opleiding hadden afgerond.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
RemcoV    posted on 12-11-2009 04:35
Poster: Hardshort
Ik weet niet hoe oud je bent maar voor het HBO bestaan er 21+ toetsen, iedereen met een beetje verstand van taal, wiskunde, & sociale vaardigheden moet zo`n toets zeker halen.

Deze starten in januari weer maar let wel op dat ze per school verschillen!
Zoek dus een hbo school die jouw opleiding die je zoekt aanbiedt en doe dus daar een toets.

Zelf ga ik in januari er ook aan beginnen & ik ken heel wat mensen die zo ook het HBO ingekomen zijn, zelfs wanneer ze geen enkele andere opleiding hadden afgerond.

Niet vervelend bedoeld, maar denk je dat de stap van mbo 2 naar hbo niet een beetje erg veel van het goede is?Winking my eye

De stap van HAVO (Wat dus een minimaal vereiste is normaal) naar HBO is voor zo'n 70% al onhaalbaar.

Ik heb zelf ook beveiliging gedaan na mn havo, ik vond er niks aan maar heb het wel afgemaakt.
Diploma kan je altijd van pas komen als je nog eens werk nodig hebt :p
Jorrit    posted on 12-11-2009 07:29
HBO voor 70% van de HAVO klanten onhaalbaar? Waar haal je die informatie vandaan?

Lekker in de beveiliging blijven voorlopig. Zijn er erg weinig die met muziek hun brrod verdienen. Daarbij, je hebt in de beveiliging vrije tijd genoeg om rond te kijken voor iets anders etc. Nooit je oude pantoffels weg gooien voor je nieuwe hebt!!

Kortom: Lekker blijven doen wat je niet leuk vind en vooral niet je dromen najagen?
ArCee    posted on 12-11-2009 12:41
Jorrit, je moet het niet lezen zoals jij het wil, maar het lezen zoals ik het opschrijf.

Niet
je oude schoenen weg gooien voor je nieuwe hebt. Dus: Je baan blijven houden tot je nieuwe hebt. Aangezien ik zelf in de bewaking werkzaam ben, weet ik dat er genoeg tijd is om tijdens, of na je werk orienterend rond te kijken en/of een studie te gaan doen in datgene wat je echt leuk lijkt. In de tussentijd blijft je geld wel binnen komen met je bewakings baan. Dus, niet meteen zo kort door de bocht omdat jij zelf een tekst verkeerd interpeteert.

Gezien je jonge leeftijd, bij deze toch maar de uitleg gegeven. Cool
User edit by ArCee on 12-11-2009 @ 12:42:47 (12%)
Jorrit    posted on 12-11-2009 16:51
Als je niet wil, dat ik lees, wat er gewoon geschreven staat, moet je beter formuleren en nuances leggen.
En aangezien de ts het niet over werk heeft, maar over een studie, gaat je oude schoenen voordat je nieuwe hebt niet op. Dus, niet meteen zo kort door de bocht, zonder eerst te lezen.

En je opmerking over leeftijd, laten we het niet op die toer gooien.
ArCee    posted on 12-11-2009 21:13
Jor, een opleiding in de beveiliging duurt GEEN 2 jaar!! 1 jaar max met de nieuwe opleiding dus dan mag je aannemen dat de topic opener werkzaam is in de beveiliging en dan klopt mijn antwoord uistekend.
User edit by ArCee on 12-11-2009 @ 21:16:30 (100%)
Jorrit    posted on 12-11-2009 22:03
Jor, een opleiding in de beveiliging duurt GEEN 2 jaar!! 1 jaar max met de nieuwe opleiding dus dan mag je aannemen dat de topic opener werkzaam is in de beveiliging en dan klopt mijn antwoord uistekend.

Poster: Sound-Division
Ja ben nog aan het twijfelen, ik maak eerst denk ik toch maar mijn stage af, en dan idd wat curcussen of iets

Stage hoort toch bij de studie??Cool
ArCee    posted on 13-11-2009 18:08
Max 1 jaar, stage en slagen voor je diploma. Ik ben zelf praktijk?begeleider geweest dus Cool?na 1 jaar moet jij je diploma op zak hebben, anders mag je niet verder. Regels zijn de afgelopen jaren aardig aangetrokken. Die stage loop jij in je eerste jaar, en in de tussentijd studeer je. Je maakt modules, en elke keer heb je na een bepaalde module een examen, per vak zeg maar. Dat moet in 1 jaar afronden. Dus, is men 2 jaar bezig in beveiliging, dan is de topic opener in ieder geval aan het werk, en niet meer aan het leren. Vervolg opleidingen daarbuiten gelaten.
LLCoolP    posted on 13-11-2009 18:34
Poster: ArCee
Max 1 jaar, stage en slagen voor je diploma. Ik ben zelf praktijk begeleider geweest dus? na 1 jaar moet jij je diploma op zak hebben, anders mag je niet verder. Regels zijn de afgelopen jaren aardig aangetrokken. Die stage loop jij in je eerste jaar, en in de tussentijd studeer je. Je maakt modules, en elke keer heb je na een bepaalde module een examen, per vak zeg maar. Dat moet in 1 jaar afronden. Dus, is men 2 jaar bezig in beveiliging, dan is de topic opener in ieder geval aan het werk, en niet meer aan het leren. Vervolg opleidingen daarbuiten gelaten.

Cool?Je kunt toch nog altijd inbreker worden!? Cool
Ik heb in Maasmechelen(BE) een half jaartje beveiliging gevolgd, maar ook mij beviel de opleiding niet(door andere renden).Ik ben toen gaan werken als Electro monteur. Maar wil misschien volgende jaar weer terug studeren, dus kijk ik ook nog even rondt hiero voor idee?n.
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 13-11-2009 @ 18:36:34 (9%)
ArCee    posted on 14-11-2009 16:35
Ik zal absoluut niet gaan beweren dat beveiliging een droombaan is, of dat het iets voor iedereen is. Dat is met elk vak. Deejay, beveiliger, chirurg, leeuwentemmer of wat dan ook. Je moet er wel lol in hebben, wat het ook is, maar wat ik steeds bedoel:

Je kunt accuut stoppen en werkloos thuis zitten om te zien wat je wil, maar wat ik bedoel, werk door, stel je centen veilig en kijk vanuit je huidige baan naar een andere mogelijkheid.
Da's t enige wat ik probeer duidelijk te maken.
Sound-Division    posted on 14-11-2009 16:47
Ja ArCee vind wel dat je gelijk hebt, Ik moet alleen nog een paar halen zoals theorie examen SVPB en praktijkexamen Cool Dat wordt nog hard studeren
Winston    posted on 15-11-2009 00:14
Beveiliging van artiesten, platenzaken, grote dansfeesten?of concerten. CoolHet beste wat men zegt is om van een hobby je beroep te maken. Check dus bij welke bezigheden je het gelukkigst voelt.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.791 days.
 Post CommentThat would be 193 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 80 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 46.967
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.453.601