Suggesties voor hardloopmix gezocht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 04-11-2009 16:50
Circa 2 jaar geleden heb ik voor m'n vader een mix gemaakt van nummers die allemaal op 84 BPM zijn gezet (of het dubbele natuurlijk), zodat hij lekker in de maat van de beat kan hardlopen. Ik ben nu nummers aan het verzamelen voor een nieuwe hardloopmix en wil jullie vragen om met suggesties te komen.

Waar de nummers aan moeten voldoen:
1) Het moeten leuke top 40 nummers zijn. Nummers die je ook op een normaal commercieel radiostation zou kunnen horen.
2) De nummers moeten nog om aan te horen zijn op 84bpm. -5% pitch is dus not done. (+5 veelal wel)
3) Moet lekker op te hardlopen zijn.

Een aantal nummers als voorbeeld:
- Greenday - Boulevard of broken dreams (erg toepasselijke tekst 'i walk alone...')
- Wolter Kroes - Heerlijke dag
- The Romantics - What i like about you
- Blof - aanzoek zonder ringen
- Sugababes - about you now

What do you think about Suggesties voor hardloopmix gezocht ??

Vote :   
LLCoolP    posted on 04-11-2009 17:41
Walk of live
Join the party and become famous!
tairip    posted on 05-11-2009 13:20
Poster: RAS
Circa 2 jaar geleden heb ik voor m'n vader een mix gemaakt van nummers die allemaal op 84 BPM zijn gezet (of het dubbele natuurlijk), zodat hij lekker in de maat van de beat kan hardlopen. Ik ben nu nummers aan het verzamelen voor een nieuwe hardloopmix en wil jullie vragen om met suggesties te komen.

Waar de nummers aan moeten voldoen:
1) Het moeten leuke top 40 nummers zijn. Nummers die je ook op een normaal commercieel radiostation zou kunnen horen.
2) De nummers moeten nog om aan te horen zijn op 84bpm. -5% pitch is dus not done. (+5 veelal wel)
3) Moet lekker op te hardlopen zijn.

Een aantal nummers als voorbeeld:
- Greenday - Boulevard of broken dreams (erg toepasselijke tekst 'i walk alone...')
- Wolter Kroes - Heerlijke dag
- The Romantics - What i like about you
- Blof - aanzoek zonder ringen
- Sugababes - about you now

-5% is niet te doen?
Dan gebruik je toch gewoon een mastertempo functie?
RAS    posted on 05-11-2009 13:37
Tuurlijk gebruik je de mastertempo functie, maar een nummer waarvan je 90bpm gewend bent ineens op 84bpm draaien klinkt heel saai. Enkele uitzonderingen daargelaten.

Walk of live is een leuke suggestie! Misschien iets te snel, maar ik ga het zeker proberen. Overgens hoeven de sugesties net pers? met (hard)lopen te maken hebben h?.
tairip    posted on 05-11-2009 13:50
Poster: RAS
Tuurlijk gebruik je de mastertempo functie, maar een nummer waarvan je 90bpm gewend bent ineens op 84bpm draaien klinkt heel saai. Enkele uitzonderingen daargelaten.

Nee dan op 98BPM draaien die normaal 90 is. Dat is wel natuurlijk! Maakt natuurlijk geen verschil.

http://www.bpmdatabase.com/
RiX    posted on 05-11-2009 14:02
hey die site kende ik nog niet... thanx!

Als je een digitale collectie in Traktor hebt, kan je op bpm zoeken.
RAS    posted on 07-11-2009 15:14
Thanks voor de tip! De link werkt niet echt voor mij, maar via google kwam ik wel op de site. Wel wat namen van leuke nummers voor deze mix kunnen vinden.

Iemand nog meer suggesties?

This is an old Topic

No new postings for 5.800 days.
 Post CommentThat would be 193.3 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 57 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 481
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.474.254