Welke geluidsset voor fuif
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kayx22    posted on 03-11-2009 15:13
Beste Djresourcers,

Ik zit momenteel vollop in de voorbereiding en organisatie van een 100dagenfuif samen met andere 6de-jaars.
Licht en dj staan al vast, maar voor geluid zitten we nog met een groot vraagteken.
Weinig of geen 6de-jaars kennen hier iets van af, dus daarom even dit topic om wat meer info te verkrijgen van mensen die er wel iets van kennen.

In een naburige gemeente is er een firma waar we makkelijk aan audio-materiaal geraken.
Wat lijkt jullie het beste voor een fuif van? +/- 250man, die in een zaal zal plaatsvinden?

We zouden voor een volledige set opteren, lijkt ons makkelijker dan zelf te gaan knutselen.

Hier de mogelijkheden die worden aangeboden:

PEAVEY: 2 x HISYS 5XT + AMP

PEAVEY: 2 x SP 4XT + AMP

LEM: 2 x T-5A TOP 4 x T-5SA BASS

MACKIE: 2 x SR 1530Z TOP 2 x SWA 1801BASS

MAR TIN AUDIO: 2 x It300 TOP + AMP

NEXO: 2 x PS15 + CONTR + AMP

NEXO: 4 x PS15 + CONTR + AMP

NEXO: 4 x PS15 + CONTR + 4 x BASKAST + AMP

NEXO: 8 x PS15 + CONTR + 8 x BASKAST + AMP

MAR TIN AUDIO: 4 x W8C + 4 x WSX + AMP-RACK

MAR TIN AUDIO: 8 x W8C + 8 x WSX + 2 x AMP-RACK

L-ACOUSTIC-RACK: 12x KUDO + 6xSB8 + 2xAMP-RACK + RIGGER

Alvast bedankt!
Greetz Jens
User edit by kayx22 on 03-11-2009 @ 15:38:49 (24%)

What do you think about Welke geluidsset voor fuif ??

Vote :   

JeudY--6T9    posted on 03-11-2009 15:50
Nou ik zou in ieder geval kiezen tussen ofwel:
-De mackie set
-De nexo set met 4 toppen en 4 bassen
-De martin set met 4 toppen en 4 bassen

Maar tussen deze 3 sets zit nog een wereld van verschil in zowel klank als prijs.
Ik persoonlijk zou mits de zaal echt eentje is voor 250 man kiezen afhankelijk van het budget voor:
-Bij een laag budget (<200Euro) de mackie set, die afhankelijk van als het echt hard moet redelijk in de clip gejaagd zal moeten worden.
-Bij een hoger budget zou ik eerder opteren voor vb. 2of4nexo/martin toppen en 4 subs.
Deze setup zal toch meer druk leveren denk ik en kan rustig? 250man op goed volume te bedienen.

Zo ik hoop dat je hier wat verder mee kan.
User edit by JeudY--6T9 on 03-11-2009 @ 15:52:24 (4%)
DPro    posted on 03-11-2009 23:30
Na voor de configuraties wat ik zie kan ik je wel even qua vermogen een tip geven, per persoon dien je ongeveer 10 watt te rekenen, maar?ga je?naar oppervlakte kijken van je zaal dien je ongeveer 5 watt per vierkante meter te hebben. Dit is puur een kleine vuistregel en geld niet in alle setups qua verhoudingen tussen high mid low en sub. Maar het zijn standaard sets wat ze je aanbieden.

Dit zou je keuze wat makkelijker kunnen maken.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

221 Users online: 123 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 81.256
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.293