Het algemene logo/photoshop topic (13/13)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 02-11-2009 15:29
Beste mensen,

Omdat ik het niet echt handig vind om al mijn geknutselde fotosoepjes en logo's in de Late Leeuw te posten heb ik dit topic aangemaakt. De bedoeling van dit topic is het posten van zelf gemaakte logo's e.d. waar anderen dan commentaar en feedback op kunnen geven.

Dus kom maar op met die logo's Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

What do you think about Het algemene logo/photoshop topic ??

Vote :   2 members like this  

KevinGabriels    posted on 28-01-2012 17:39
basic (simpel)?was?mijn bedoeling, ik ben niet zo voor de opvallende tralala aan logo's Winking my eye
Vinnyo    posted on 28-01-2012 20:01
Poster: MichaelMiller
En het resultaat; LOGO

Dat lijkt meer op iets wat je zelf geprobeerd hebt, aka fontje downloaden, wat letters typen en streepjes er door. Sorry hoor, maar vind dit komt nog niet een beetje bij een logo.
LouisCasper    posted on 28-02-2012 14:48
Nieuw logo'tje gemaakt. Ik was niet zo tevreden met de vorige omdat de spati?ring voor geen meter klopte en omdat er overal kieren en gaten zaten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 29-02-2012 @ 16:06:22 (4%)
mrmagix    posted on 28-02-2012 19:57
Leuk dat je logo werkt voor alle soorten affiches omdat je zowel zwart wit als wit zwart kan werken
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
LouisCasper    posted on 28-02-2012 20:50
Ja en ik heb m gemaakt in Adobe Illustrator dus ik kan m bewijze van spreken zo groot maken als het paleis op de dam zonder dat ie onscherp wordt.
mrmagix    posted on 28-02-2012 21:00
Da's het leuke aan vectors h? Happy, laughing goed werk, alleen de gradient vind ik iets minder Happy, laughing
LouisCasper    posted on 28-02-2012 21:03
Poster: mrmagix
Da's het leuke aan vectors h? Happy, laughing goed werk, alleen de gradient vind ik iets minder Happy, laughing

Dat heb ik al van meer mensen gehoord inderdaad, maar ik vind hem zonder iets aan de zijkanten van Louis zo leeg.. Wat zou jij daar plaatsen?
mrmagix    posted on 28-02-2012 21:36
probeer van het geheel een vierkant te maken zou ik zeggen.

Je kan met die blokken ook iets anders doen maar ik zou de rechte vormen behouden. Die gradient is gewoon buiten de huisstijl van het logo.
LouisCasper    posted on 29-02-2012 16:09
@?mrmagix
Dat had ik inderdaad eerst, maar dat vond ik een beetje t? wit. Ik vind die gradients opzich wel mooi, vooral als de letters dat effect ook krijgen zoals ik bij onderstaande wallpaper heb gedaan (klik voor grote versie):

User edit by LouisCasper on 29-02-2012 @ 16:11:19 (13%)
Bonchanoize    posted on 06-03-2012 14:17
Ik heb me ook eens aan het maken van een logo (/artwork) gewaagd. Ik ben nog maar net met photoshop begonnen, laat maar waten wat je ervan vindt en wat beter kan.

Geronimoh
Let the magic begin
Sebasz    posted on 06-03-2012 14:20
tja je bent een beginner, dus kan je niet zo veel kwalijk nemen, maar blijf wel kritisch naar jezelf kijken. dit ziet er niet uit. standaard vage filters en lelijke bevel/emboss of innerglow op de letters enzo. nope, blijf oefenen?Smile
Bonchanoize    posted on 06-03-2012 14:23
Je bent zelf ooit een beginner geweest, dus dan weet je wel dat je niet kritisch kan zijn op jezelf als je er niks van kent. Daarom vraag ik het aan anderen.
Let the magic begin
Sebasz    posted on 06-03-2012 16:53
Dat is lastig, maar zeker niet onmogelijk, vooral niet als je het vergelijkt met ander werk wat jij wel geweldig vindt (tip)?Cool
mrmagix    posted on 06-03-2012 17:18
Ik moet Sebasz wel gelijk geven al snap ik jou ook wel Bonchanoize. Het beste wat je doet is eventjes je design laten liggen en het een paar uur later bekijken. Dan merk je dat direct.

Drukwerk gericht is het ook enorm moeilijk/duur om dit te cre?ren. Je hebt veel in je blending modes zitten veranderen maar eigenlijk zonder echt besef wat je deed.

Het silhouette dat je hebt gemaakt is mislukt. Klinkt misschien hard maar als je even nadenkt weet je dat iemand zijn rug niet uit hoekjes en kantjes bestaat maar mooi bol is. Een silhouette is ofwel enorm simplistisch, zoals de bekende dansende vrouwen die erg vaak terug komen in logo's, ofwel toont het enorm veel detail in de contouren. Zoals bijvoorbeeld vingers, haren en bij close-ups zelfs wimpers.

Try again zou ik zeggen en zeker niet opgeven Happy, laughing

LouisCasper    posted on 06-03-2012 17:21
Overigens zou ik je logo in Adobe Illustrator gaan ontwerpen, niet in Adobe Photoshop Happy, laughing
mrmagix    posted on 06-03-2012 17:24
Poster: Look
Overigens zou ik je logo in Adobe Illustrator gaan ontwerpen, niet in Adobe Photoshop Happy, laughing

Daar haal je nu wel eventjes een programma aan dat nog een stapje hoger zit dan photoshop Happy, laughing. Een goed logo start op papier. Als je dat inscant en met het pen-tooltje eventjes overgaat, kan je in photoshop al veel Happy, laughing.

't is maar wat je ermee doet!
LouisCasper    posted on 06-03-2012 17:32
Poster: mrmagix
Daar haal je nu wel eventjes een programma aan dat nog een stapje hoger zit dan photoshop Happy, laughing

Dat valt best mee. Als je met beide programma's geen of nauwelijks ervaring hebt kan je beter gelijk met Illustrator beginnen dan met Photoshop. Met logo's die gemaakt zijn in photoshop kan je namelijk vrij weinig. Wil je ze een keer laten drukken, dan heb je een probleem. Wil je een keer een HD wallpaper maken en is je logo kleiner dan dat, dan heb je een probleem. Ikzelf was twee weken geleden ook een complete noob wat betreft Photoshop/Illustrator maar toch heb ik bovenstaand logo eruit gekregen.
User edit by LouisCasper on 06-03-2012 @ 19:06:03 (2%)
Bonchanoize    posted on 06-03-2012 17:40
Ik heb het silhouette overgetekend (met de pen) van een foto van mezelf, maar natuurlijk kan dat nooit een vloeiend geheel zijn op die manier. ik leer op school enkel met photoshop foto's bewerken en dergelijke omdat dat binnen de opleiding ligt, met logo's ontwerpen heb ik dus geen ervaring. Maar naar het schijnt zien we dat nog later op het jaar. thanks voor de feedback.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 06-03-2012 18:49
Als je via de pen werkt, kan je ook mooie bogen maken hoor Happy, laughing. Elk pen-punt heeft twee variabelen voor de aansluitende lijnen aan te passen. Dat wil zeggen dat je ze in een boog kan trekken en ook kan beslissen hoe die boog begint. Zo maak je mooie ronde lijnen die geen hoekjes nog kantjes kennen.

Wat look zegt is wel waar. Alles, of toch zo goed als alles werkt via vectors. Een vector is pixel gevoelloos. Zoom er op in zo hard je wil, je krijgt geen blokjes. Dit maakt dat je zo groot of zo klein kan drukken als je maar wil Happy, laughing. Ook wordt op een professionele drukkerij een ai bestandje meer geapprecieerd dan een psd.
Danil    posted on 24-03-2012 14:14
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig met muziek, het DJn en wat beginnen met producen en had graag eens gehad dat iemand van dit forum een logo voor mijn wil/kan maken.
Hier is een linkje van mijn huidige logo (wat ik ooit zelf gemaakt heb met Cinema 4D)
BTW: mijn naam op DJR is echter een oude nickname Happy, laughing
http://soundcloud.com/ruu-d

Op zich bevalt het logo me wel maar ik had graag eens iets anders gehad :D
Natuurlijk hoeft dit niet voor niks, ik wil er altijd voor betalen als je dat nodig vind en als mijn verwachtingen wat meevallen ivm het logo die gemaakt wordt. ?Cool

Ik had het idee om iets te doen met strakke lijnen en wit, groen of zwarte contrasten, accenten.
Als je natuurlijk zelf een ingeving hebt of een idee laat het me weten.
Het is de bedoeling dat onder het logo een tekstje komt met '' drum and bass DJ / Producer ''

Als er personen zijn die zich aangesproken voelen, laat het me aub weten, dan kunnen we wat ideeen uitwisselen.

Limb-Girdle    posted on 24-03-2012 19:25
Check voor logo's: http://dribbble.com/cresk
Where the music meets the deejay!
Danil    posted on 24-03-2012 19:49
Poster: Limb-Girdle

oi, ziet er op het eerste zicht echt nice uit!
Thx voor de post, gonna check it out Happy, laughing
User edit by Danil on 24-03-2012 @ 19:59:40 (1%)
LouisCasper    posted on 25-03-2012 21:44
Poster: Limb-Girdle

Ik heb contact gehad met Gert en die doet naar mijn mening nogal moeilijk. Ik moest een vragenlijst invullen waaraan hij kon zien hoe professioneel ik was, en hij vertelde me dat hij zoveel werk heeft dat hij eigenlijk alleen grotere, professionelere klussen pakte voor flink wat geld. Natuurlijk is dat zijn goed recht, maar ik vind het zonde. Kijk dan liever voor een logo naar bijvoorbeeld Ruud van Eijk. Ook met hem heb ik contact gehad en hij liet mij nog wel gewoon merken dat hij het deed omdat hij het leuk vond, en niet omdat het grote bedrijven zijn die veel betalen. Ruud bood zelfs aan, toen ik hem vertelde dat mijn portemonnee zijn prijsindicatie niet kon behappen, iets van de prijs af te doen. Maar ik wil ook best wat voor je proberen, Ruu-D. Moet alleen even de tijd ervoor vinden, aangezien ik de laatste tijd druk ben met werken. We kunnen via PM daar wel even contact over hebben.
Limb-Girdle    posted on 25-03-2012 22:15
Poster: Look
Ik heb contact gehad met Gert en die doet naar mijn mening nogal moeilijk. Ik moest een vragenlijst invullen waaraan hij kon zien hoe professioneel ik was, en hij vertelde me dat hij zoveel werk heeft dat hij eigenlijk alleen grotere, professionelere klussen pakte voor flink wat geld. Natuurlijk is dat zijn goed recht, maar ik vind het zonde. Kijk dan liever voor een logo naar bijvoorbeeld Ruud van Eijk. Ook met hem heb ik contact gehad en hij liet mij nog wel gewoon merken dat hij het deed omdat hij het leuk vond, en niet omdat het grote bedrijven zijn die veel betalen. Ruud bood zelfs aan, toen ik hem vertelde dat mijn portemonnee zijn prijsindicatie niet kon behappen, iets van de prijs af te doen. Maar ik wil ook best wat voor je proberen, Ruu-D. Moet alleen even de tijd ervoor vinden, aangezien ik de laatste tijd druk ben met werken. We kunnen via PM daar wel even contact over hebben.

Vervelend om te horen dat de communicatie tussen jullie niet goed verlopen is. Wij zijn een aantal maanden geleden met hem in zee gegaan, waarbij we hebben aangegeven niet een heel breed budget te hebben. Hij heeft ons logo diverse keren bijgewerkt tot het helemaal naar ons zin was! Qua prijs is hij ons ook heel erg tegemoet gekomen en de communicatie verloopt tussen hem en mij in ieder geval heel soepel!
Where the music meets the deejay!
JeroenVR    posted on 21-08-2012 13:04
Hee,

Ik zag dat dit topic al een tijdje niet meer gebruikt is, maar ik wou hier toch graag mijn nieuwste ontwerp even laten zien, zodat ik er hopelijk wat feedback op kan krijgen. Ik ben bezig met mijn een update voor mijn app (eentje om je muziek mee af te spelen Cry) en ben daarvan het design een beetje aan het aanpassen. Dit is het laatste ontwerp en ik ben er zelf wel redelijk tevreden mee:

Play It - albums design

This is an old Topic

No new postings for 4.644 days.
 Post CommentThat would be 154.8 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

111 Users online: 21 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 34.135
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.509