ecler of rodec (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 02-11-2009 00:25
dj's,

ben aan het twijfelen tussen 2 mengpanelen,

de ecler mac 40 v,
waar ik er al 1 van heb en vrij tevreden over ben,

of de rodec bx-9,

prijsverschil is vrij klein (ongeveer 10 euro)

als er andere mengpanelen zijn rond deze prijsklasse, die goed zijn voor verhuur,
suggesties zijn altijd welkom!

zijn er mensen die hier met deze mengpanelen ervaring hebben,
liefst pro en contra's even vermelden aub!

het is om te verhuren, thuisgebruik, vereniginge...voor all-around gebruik dus.

greetz
User edit by timmy90 on 02-11-2009 @ 00:38:58 (30%)

What do you think about ecler of rodec ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 02-11-2009 20:27
Poster: timmy90

hahaha, die is raak Cool

Voordat iedereen allemaal van deze reacties gaat maken, ilja dat was neit persoonlijk bedoeld het wkam misschien een beetje hard aan, is niet de bedoeling Winking my eye

@ Tekhead: Kwaliteit/prijsverhouding denk ik inderdaad ook dat de meeste merken wel boven Pioneer zitten maar een Axis player kan je toch niet vergelijken met een CDJ, ofwel volgens jou?

Tekhead    posted on 02-11-2009 20:34
dat is appelen met peren vergelijken he, tzou maar erg zijn als je het prijsverschil ziet
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
JollyJunkie    posted on 02-11-2009 20:36
Poster: Tekhead
dat is appelen met peren vergelijken he, tzou maar erg zijn als je het prijsverschil ziet

Klopt, alleen jij zeg dat elk groot merk betere producten maakt dan Pioneer, e zegt er niet bij dat het gaat over prijs/kwaliteits verhouding, maar misschien heb ik het iets te letterlijk opgepakt.
Wacht er is toch wel iets wat slechtere prijs/kwaliteits verhouding is dan Pioneer: DJ-Mouse Happy, laughing
Tekhead    posted on 02-11-2009 20:37
idd, dj mouse,
tek-zotic    posted on 02-11-2009 20:38
Poster: JollyJunkie

Voordat iedereen allemaal van deze reacties gaat maken, ilja dat was neit persoonlijk bedoeld het wkam misschien een beetje hard aan, is niet de bedoeling Winking my eye

@ Tekhead: Kwaliteit/prijsverhouding denk ik inderdaad ook dat de meeste merken wel boven Pioneer zitten maar een Axis player kan je toch niet vergelijken met een CDJ, ofwel volgens jou?

en een HDX en CDXConfusedConfusedConfused?? die kan je denk ik wel vgln met een cdj
Tekhead    posted on 02-11-2009 20:39
wss beter
JollyJunkie    posted on 02-11-2009 20:42
Poster: tek-zotic

en een HDX en CDXConfusedConfusedConfused?? die kan je denk ik wel vgln met een cdj

Functies wel ja, HDX ken ik niet zo goed, wel weet ik dat je met de CDX redelijk voorzichtig moet zijn want je sloopt de lasers in dat ding snel.

Seca    posted on 02-11-2009 20:47
Wat voor gezever is dat hier allemaal seg.
User edit by Seca on 02-11-2009 @ 20:52:15 (93%)
JollyJunkie    posted on 02-11-2009 20:51
Poster: Seca
Poster: tek-zotic

Functies wel ja, HDX ken ik niet zo goed, wel weet ik dat je met de CDX redelijk voorzichtig moet zijn want je sloopt de lasers in dat ding snel.

Wat voor gezever is dat hier allemaal seg.

Je neemt het op voor je HDX?Cool

Ik lees op het internet dat mensen met een CDX zitten die geen CD's meer leest, ik dacht ook altijd dat dat de reden was dat ze zo goedkoop 2e hands verkocht worden, die dingen zijn nieuw 900 euro, 2e hands zijn ze al voor 300 euro te krijgen (met een beetje geluk)

Tekhead    posted on 02-11-2009 20:54
pio vs andere merken
Seca    posted on 02-11-2009 20:59
Pio Vs Rodec in de verhuur?
Rodec natuurlijk. Hier is al genoeg over gezeverd Happy, laughing
Estacy    posted on 02-11-2009 21:04
best een gezever ja over Pioneer vs andere. Straks bant Lead je nog Winking my eye Ik heb het idee dat er te veel 'verkopen, verkopen, verkopen' en te weinig 'hoe lang gaat dat eigenlijk mee?' bij Pioneer is. als je kijkt naar de CDJ's, meesterlijke spelers, iedere idioot kan ze gebruiken, maar als je ff met die Cue bezig bent, hup, microswitch kapot. En die DJM's. Ziet er mooi uit, kan een hoop, maar na een half jaartje in een club beginnnen er al dingen te kraken. Als Pioneer minder winstoogmerk had, dan waren de faders, microswitch etc. van betere kwaliteit, en de prijs was gewoon hetzelfde.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 02-11-2009 21:17
wat mij ook misschien een voordeel lijkt van de rodec, is dat er per kanaal gwn line ingangen zijn, en niet zoals de ecler h-line en l-line...
is dit een voordeel denken jullie?
Estacy    posted on 02-11-2009 21:21
H-line laat het ingangsignaal zoals ie is, en met de gain bepaal je hoeveel ie uitstuurt. zelfde met low line, alleen haalt die er alvast 3 ?dB vanaf. Bedoeld voor PC's, tapedecks etc.
Seca    posted on 02-11-2009 21:23
Poster: Estacy
Ik heb het idee dat er te veel 'verkopen, verkopen, verkopen' en te weinig 'hoe lang gaat dat eigenlijk mee?' bij Pioneer is.

Groot gelijk.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat Rodec langer meegaat dan Pioneer, gewoon op mijn gevoel.
Ik ben geen "Rodecfanboy" Ik test gewoon vele dingen uit en weet dan een eerlijk antwoord te geven over de kwaliteit/prijsverhouding. Volgens mij geeft een Rodec dus ( eender wat type ) een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan Pioneer ( eender wat type ).

Pioneer heeft gewoon veel marketing.
" Rodec blijft bescheiden "
User edit by Seca on 02-11-2009 @ 21:24:46 (13%)
Tekhead    posted on 02-11-2009 21:50
Poster: Seca

Groot gelijk.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat Rodec langer meegaat dan Pioneer, gewoon op mijn gevoel.
Ik ben geen "Rodecfanboy" Ik test gewoon vele dingen uit en weet dan een eerlijk antwoord te geven over de kwaliteit/prijsverhouding. Volgens mij geeft een Rodec dus ( eender wat type ) een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan Pioneer ( eender wat type ).

Pioneer heeft gewoon veel marketing.
" Rodec blijft bescheiden "

Rodec heeft al genoeg bewezen, of moet ik dat nog eens uitleggen van m'n Rodec die zelfs na een brand blijft werken.
En Rodec wordt in B elgie gemaakt wat de produktieprijs aanzienlijk duurder maakt, dan toestel gemaakt in China of Maleisya
User edit by Tekhead on 02-11-2009 @ 21:52:45 (21%)
timmy90    posted on 02-11-2009 21:52

Rodec heeft al genoeg bewezen, of moet ik dat nog eens uitleggen van m'n Rodec die zelfs na een brand blijft werken.

dat verhaal ken ik precies nog niet...
Tekhead    posted on 02-11-2009 22:08
vraag aan seca, kent het ook.
In't kort dan, ik had 2 avonden na elkaar een party, en na de eerste liet ik al m'n gear staan. Een uur of 2 later staat die tent in de fik met al m'n gear in. Enkele dagen later mocht ik de gear gaan ophalen en bestek laten maken voor de verzekering. Toen ik hem wou demonteren bleek? hij zelfs nog contact te maken en bij een check up thuis bleek alles nog te werken, alle knoppen waren gesmolten, glasjes van V.U. meters gesprongen, maar hij werkte nog. Dat is kwaliteit. Rodec heeft hem meteen overgenomen en heb een nieuwe gekregen, en mijne Rodec hangt daar tentoongesteld.
timmy90    posted on 02-11-2009 22:11
vraag aan seca, kent het ook.
In't kort dan, ik had 2 avonden na elkaar een party, en na de eerste liet ik al m'n gear staan. Een uur of 2 later staat die tent in de fik met al m'n gear in. Enkele dagen later mocht ik de gear gaan ophalen en bestek laten maken voor de verzekering. Toen ik hem wou demonteren bleek? hij zelfs nog contact te maken en bij een check up thuis bleek alles nog te werken, alle knoppen waren gesmolten, glasjes van V.U. meters gesprongen, maar hij werkte nog. Dat is kwaliteit. Rodec heeft hem meteen overgenomen en heb een nieuwe gekregen, en mijne Rodec hangt daar tentoongesteld.

damn, das pas kwaliteit!
Tekhead    posted on 02-11-2009 22:13
Handwerk van gedreven arbeiders, echte liefde voor het vak
hoppie    posted on 02-11-2009 22:21
f*cking vet en zeker supper kwaliteit, wat voor gear is er veloren gegaan? en heb je miss foto??(sorry voor oftopic)
Question everything
User edit by hoppie on 02-11-2009 @ 22:22:52 (22%)
Tekhead    posted on 02-11-2009 22:40
2 Technics TT's, Rodec Mixer, Marelco Ampli's, cerwin en jbl speakers en wat licht toestellen, maar gelukkig gene vinyl
Estacy    posted on 02-11-2009 22:41
duur spul, nog wat teruggekregen van de verzekering?
hoppie    posted on 02-11-2009 22:42
en wordt het vergoed?
Question everything
Tekhead    posted on 02-11-2009 22:54
Alles? is uitbetaald geweest, zonder problemen.

62 Users online: 8 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 9.516
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.563.768