ecler of rodec (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 02-11-2009 00:25
dj's,

ben aan het twijfelen tussen 2 mengpanelen,

de ecler mac 40 v,
waar ik er al 1 van heb en vrij tevreden over ben,

of de rodec bx-9,

prijsverschil is vrij klein (ongeveer 10 euro)

als er andere mengpanelen zijn rond deze prijsklasse, die goed zijn voor verhuur,
suggesties zijn altijd welkom!

zijn er mensen die hier met deze mengpanelen ervaring hebben,
liefst pro en contra's even vermelden aub!

het is om te verhuren, thuisgebruik, vereniginge...voor all-around gebruik dus.

greetz
User edit by timmy90 on 02-11-2009 @ 00:38:58 (30%)

What do you think about ecler of rodec ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 02-11-2009 01:38
ik denk dat deze 2 erg aan elkaar gewaagd zijn goed aan beide panelen is dat ze zeer basic zijn, geen poes pas, bijna door iedere idioot te gebruiken. ze kunnen ook tegen een stootje ( daarom kom je net zoveel de rodecs en ecler mac serie tegen in verhuur ). ik weet het niet zeker maar dacht dat de geluidskwaliteit van een rodec net iets minder was, maar is dan weer bekender ( als je dan verhuurd aan iemand die er eigenlijk niets van kent maar wil doen of ie er alles van weet is het zo van ah een rodec, das goei materiaal )
JazzyMax    posted on 02-11-2009 08:41
Ik zou voor de Rodec gaan dan. Een steviger mixer bestaat er niet. Zeker als je van plan bent om hem te verhuren.
JZL    posted on 02-11-2009 09:04
Ga voor de Rodec. Kwaliteit verzekerd en mss dat ietsjes leuker om mee te werken.
Dolivieira    posted on 02-11-2009 09:24
ja het zijn allebij goede merken. maar wat ik niet snap is, als je tevreden ben over die Ecler waarom ga je niet op je gevoel af. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 02-11-2009 09:30
Ik weet ding: Rodecs kunnen soms ENORM K*T zijn om op te werken! IK heb liever de Mac serie. Om eerlijk te zijn, ze zijn allebei super stevig gebouwd, Ecler klank is misschien iets beter, maar ze zijn sowieso aan mekaar gewaagd!
Just my 0.02...
Seca    posted on 02-11-2009 12:17
Ik zou de Rodec in verhuur steken, Rodec komt veel meer voor in de verhuur, en als je stukken hebt is dit volgens mij gemakkelijker aangezien Rodec gevestigd is in Antwerpen.
De geluidskwaliteit van Rodec is iets "doffer" Ecler klinkt wat "helderder".
Mixt-Ape    posted on 02-11-2009 12:24
Och! Mokt da mej!
Ilja    posted on 02-11-2009 13:07
Pioneer.? Rodec is fossiel en ecler is lelijk,
User edit by Ilja on 02-11-2009 @ 13:08:22 (4%)
Flaged
Roalin    posted on 02-11-2009 13:20
Haha?
Cool

Daar vraagt hij niet naar...
User edit by Roalin on 02-11-2009 @ 13:22:03 (100%)
tek-zotic    posted on 02-11-2009 13:49
Poster: Ilja

waarom moet iedereen ineens pioneer hebben ? toch zeker in verhuur, is ook voor mensen die bijna nooit draaien he => die moeten gewoon basic hebben. echt een belachelijke opmerking van een pioneer-fanboy
Bouncy    posted on 02-11-2009 13:51
K kan het niet meer dan eens zijn met hier boven, het moet eens afgelopen zijn met die pioneerfanboys... Okee, pioneer maakt goed spul, maar ecler en rodec maken net zo hoogwaardig spul! Daarbij komt dat de topicstarten specifiek vraag om ecler of rodec... ik weet niet hoe je dan in godsnaam het woord pioneer in je hoofd krijgt...
JZL    posted on 02-11-2009 14:38
Pioneer maakt idd goed spul.. cdj's.. de mixers zijn degelijk maar zeker?niet de beste.
Alles aan Pioneer is wat plastiekerig en er voel niks speciaal aan.
Het is echter een mooie standaard voor dj's.. maar het is een standaard, geen topper.

User edit by JZL on 02-11-2009 @ 14:40:09 (5%)
Mixt-Ape    posted on 02-11-2009 14:54
Poster: JZL
Pioneer maakt idd goed spul.. cdj's.. de mixers zijn degelijk maar zeker?niet de beste.
Alles aan Pioneer is wat plastiekerig en er voel niks speciaal aan.
Het is echter een mooie standaard voor dj's.. maar het is een standaard, geen topper.

Om het dan nog zacht uit te drukken...
Ilja    posted on 02-11-2009 16:50
@JZL

Wacht effe,? je zegt dat PIO niet de beste spul maakt, leg eens uit waarom het overal staat ?
Roalin    posted on 02-11-2009 16:58
Marketing. *punt*
JollyJunkie    posted on 02-11-2009 16:59
Omdat er erg makkelijk mee te werken is, de effecten simpel zijn, en hij overzichtelijk is, en omdat er mensen zoals jij bestaan Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 02-11-2009 17:25
Poster: JollyJunkie
omdat er mensen zoals jij bestaan Happy, laughing

Niks persoonlijks tegen Ilja, maar DAT is echt de nagel op de kop!!!
Estacy    posted on 02-11-2009 18:03
:p klopt helemaal. De CDJ's zijn meesterlijk, maar de DJMs... nee, echt niet. Ik zou voor Ecler gaan, heb zelf ook een Ecler (welliswaar een Nuo, maar oke) en de faders alleen al zijn een reden om em te kopen. Neem aan dat de Mac serie ong. dezelfde faders heeft.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 02-11-2009 19:17
Poster: djdolivieira
ja het zijn allebij goede merken. maar wat ik niet snap is, als je tevreden ben over die Ecler waarom ga je niet op je gevoel af. ?

omdat ik niet weet hoe die rodec is.
kijken en vergelijken h?, kan hopelijk woensdag die rodec eens testen in de shop,
zal veel duidelijk maken.
timmy90    posted on 02-11-2009 19:19

nee dank u,
kheb graag kwaliteit, zeker naar klanten toe,
ik zeg hier niet dat pio slecht is,
maar voor de meeste mensen is een ecler of rodec meer als goed genoeg.

voor de mensen die carr? in willebroek kennen,
hebben zo 3 maand gelede een djm aangeschaft, daarvoor stond der ook een rodec
mx 180 III, en daar draaide de grootste dj's van belgie en buitenland!
Tekhead    posted on 02-11-2009 20:17

en pioneer zijn van plastiek, ilja heb je al ooit met een Rodec gedraaid ? Neen? ? zwijg hier dan over, Rodec was en is nog steeds het sterkste spul dat er te krijgen is, krijg je gewoon niet kapot, vraag maar aan de oude garde hier, er zijn hier plaatsen waar ze rodecs van ouder dan 20 jaar gebruiken, en gebruiken in extreme omstandigheden, laten we over 5 jaar nog eens praten over jouw pio !
De Verhuur draaid nog steeds voor 75% op Rodec. Koop dat gewoon, je krijgt daar van z'n leven geen spijt van.
Mss wil djdolivieira de zijne wel verkopen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 02-11-2009 20:19
Poster: Bouncy
K kan het niet meer dan eens zijn met hier boven, het moet eens afgelopen zijn met die pioneerfanboys... Okee, pioneer maakt goed spul, maar ecler en rodec maken net zo hoogwaardig spul! Daarbij komt dat de topicstarten specifiek vraag om ecler of rodec... ik weet niet hoe je dan in godsnaam het woord pioneer in je hoofd krijgt...

Denk dat alle grote merken beter spul maken dan Pioneer
JollyJunkie    posted on 02-11-2009 20:23
Poster: Tekhead

Denk dat alle grote merken beter spul maken dan Pioneer

Dit is ook weer overdreven, ik denk dat Pioneer kwalitatief hoger ligt dan Numark en Reloop, en dat zijn toch zeker ook grote merken.
timmy90    posted on 02-11-2009 20:23
Poster: JollyJunkie
?en omdat er mensen zoals jij bestaan Happy, laughing

hahaha, die is raak Cool
Tekhead    posted on 02-11-2009 20:24
daar ben ik toch niet zo zeker van

81 Users online: 18 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 9.601
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.563.853