Kerstgala 2009
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 01-11-2009 00:30
Binnenkort staan de kerstgala's weer op de planning.
Zelf ben ik ook actief met het organiseren van kerstgala's op scholen, waaronder ook mijn eigen school. Dit kerstgala kunnen wij geheel naar eigen wens inrichten, zolang het maar enigszins binnen het budget valt.

Vorig jaar hadden wij een geweldig kerstgala, hieronder een afbeelding ervan:

Dit jaar willen wij weer iets speciaals doen, dus ik wil aan jullie vragen: hebben jullie nog leuke creatieve idee?n die kerstgericht zijn? Laat dan je reactie achter in dit topicSmile.

Hier al een aantal idee?n:

-Rode loper.
-Kerstslede met rendieren / kerstman --> bedoeld voor fotoshoot.
-Lichtspot op het dak.
-Limousines.
-Kerstmutsen.
-Sneeuwkanonnen.
-Oliebollenkraam.
-Kerstbomen.
-Trussconstructie vermomd als kerstboom.
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 01-11-2009 @ 00:39:24 (100%)

What do you think about Kerstgala 2009 ??

Vote :   

Estacy    posted on 01-11-2009 00:36
iedereen in het rood of groen? truss vermomd als kerstboom?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Limb-Girdle    posted on 01-11-2009 00:38
Poster: Estacy
iedereen in het rood of groen? truss vermomd als kerstboom?

Iedereen in het rood of groen is moeilijk haalbaar qua dresscode, aangezien er veel mensen zijn die veel jurken in het rood, zwart of grijs hebben.
Een truss vermomd als kerstboom vind ik wel een leuk idee. Ik zet hem bij mijn lijstje, bedankt voor je bijdrage.
CaSE    posted on 01-11-2009 01:54
Poster: LimbGirdle
-Lichtspot op het dak.

Pas op, hier moet je een vergunning voor hebben van de gemeente.

Qua dress code iedereen in gala, afgelopen jaar ook een soort gelijk kerst gala op een middelbare school gedraait. Sneeuwkanonnen geven idd een geweldig effect, verder eventueel het verkiezen van een gala king en queen.

Veel succes!
Limb-Girdle    posted on 01-11-2009 11:08
Poster: CaSE
Pas op, hier moet je een vergunning voor hebben van de gemeente.

Vorig jaar bestond dit idee ook al, alleen is toen niet meer verder uitgewerkt. Een vergunning hiervoor kost 12 euro in onze gemeente...

Poster: CaSE
Qua dress code iedereen in gala, afgelopen jaar ook een soort gelijk
kerst gala op een middelbare school gedraait. Sneeuwkanonnen geven idd
een geweldig effect, verder eventueel het verkiezen van een gala king
en queen.

Veel succes!

De dresscode is voor het kerstgala bij ons op school is standaard gala.Smile Heb je al ervaring gehad met het gebruiken van sneeuwkanonnen? Zelf denk ik wanneer wij dit realiseren, dat veel mensen er niet blij mee zijn dat hun gala jurken / smokings onder de "sneeuw" komt te zitten.
Neemt niet weg dat het een ge-wel-dig effect is... Cool
User edit by Limb-Girdle on 01-11-2009 @ 11:08:55 (1%)
Esmee    posted on 01-11-2009 11:44
limo's komen ze bij ons op school bijna allemaal al standaard mee...
Rode loper maakt het helemaal af, iedereen wordt ook altijd gefotografeerd als ze binnenkomen, die foto's komen dan later op de schoolsite te staan.
Misschien met wat van die lichtsnoeren de ingang mee versieren.
Met een sneeuwkanon zou ik zelf echt NIET blij mee zijn...Dat geeft gewoon een verschrikkelijke zooi.

wat was precies je bedoeling met die lichtspot? Ik zie daar het idee namelijk neit helemaal achter (zal wel aan mij liggen)
Oliebollen is wel leuk, maar wel lastig in te schatten hoeveel je er moet maken en om ze warm te houden...
Kerstbomen zijn sowieso leuk. Natuurlijk met een lichtsnoer Winking my eye
Estacy    posted on 01-11-2009 11:47
gewoon een paar movingheads op het dak. ziet er wel gaaf uit
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Nvie    posted on 01-11-2009 12:06
Maak i.p.v. dat clich? carr? een giga kerstboom van truss, en hang er allemaal van die LED bollen in?Cool

Ik weet niet of jullie een beetje fraai schoolpand hebben, maar je zou kunnen overwegen om het uit te lichten (beetje rood/groen doet al snel kerstig aan).

Mod edit by Nvie on 01-11-2009 12:06 (3%)
Bawb    posted on 01-11-2009 12:14
Ik weet niet of ik dit mag posten Winking my eye Maar van mij zouden deze danseressen wel mogen komen op een kerstgala Winking my eye
Xtremer    posted on 01-11-2009 12:21
Groene en rode lasers, danseressen kan ook, maar op een schoolCool? Misschien een glitterkanon en wat spiegelbollen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lucalicious    posted on 01-11-2009 12:26
ik zou denk ik een paar scanners op het dak zetten die dan over de de rode loper heen scannen, dat ziet er denk ik vet uit. ook zou ik met je lichtshow proberen veel rood en groen te gebruiken, en kijken of je met beamers op twee schermen wat kerstmannen enzo kan projecteren.
T_G    posted on 02-11-2009 00:07
Poster: Xtremer
Groene en rode lasers, danseressen kan ook, maar op een schoolCool? Misschien een glitterkanon en wat spiegelbollen.

Moeten ze is bij ons op School doen Pat lopen er genoeg rond gheheh
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Limb-Girdle    posted on 02-11-2009 16:34
Poster: Esmee
wat was precies je bedoeling met die lichtspot?

Lichtspot is pure aanvulling op de lichtapparatuur van de avond zelf. Tijdens de avond hebben we diverse colorlasers en een geheel trusssysteem tot onze beschikking en als extra toevoeging willen we een airspotlight installeren die in de lucht schijnt.

Poster: Estacy
gewoon een paar movingheads op het dak. ziet er wel gaaf uit

Movingheads op het dak lijkt mij niet zo slim idee, aangezien deze moeilijk afgedekt kunnen worden voor de regen Cool.

Poster: Nvie
Maak i.p.v. dat clich? carr? een giga kerstboom van truss, en hang er allemaal van die LED bollen in?Cool

Ik
weet niet of jullie een beetje fraai schoolpand hebben, maar je zou
kunnen overwegen om het uit te lichten (beetje rood/groen doet al snel
kerstig aan).

Het idee van een trusskerstboom vind ik erg leuk. Moeten alleen even kijken of dit te realiseren valt qua verlichting (brandveiligheid, welk materiaal gaan we voor de kerstboom gebruiken, etc. etc.). Vorig jaar hebben we de entree naar de grote zaal verlicht met stand alone moving heads en 8-par statieven met groene, witte en rode tinten. Erg vet idee, in combinatie dat we alles hadden afgerokt met zwart sterrendoek, dus de gehele school was omgebouwd tot discotheek.

Poster: Bawb
Ik weet niet of ik dit mag posten Winking my eye Maar van mij zouden deze danseressen wel mogen komen op een kerstgala Winking my eye

Haha, is een idee, maar we willen het imago netjes houden.Cool

Poster: Xtremer

Spiegelbollen hebben we standaard hangen met een diameter van 1 meter. Glitterkanon... tsja, vind ikzelf niet echt een toegevoegde waarde om aan het kerstimago toe te voegen, dit kan je meer gebruiken met een valentijnsgala o.i.d.
Heeft er toevallig iemand verstand van sneeuwkanonnen betreft het effect op kleding?

Poster: Lucalicious
ik
zou denk ik een paar scanners op het dak zetten die dan over de de rode
loper heen scannen, dat ziet er denk ik vet uit. ook zou ik met je
lichtshow proberen veel rood en groen te gebruiken, en kijken of je met
beamers op twee schermen wat kerstmannen enzo kan
projecteren.

We gebruiken hiervoor stand-alone movingheads. Daarnaast willen we ook een diashow maken, van foto's die tijdens het kerstgala worden gemaakt en direct worden doorgelinkt aan de computer (om de 10 ? 15 minuten uploaden naar het scherm...) Bedankt voor je tip!

Edit:

vorig jaar hadden wel een aantal dames deze pakjes aan, volstaan deze ookCool?

User edit by Limb-Girdle on 02-11-2009 @ 16:41:13 (74%)
Roalin    posted on 02-11-2009 16:43
Het idee van een trusskerstboom vind ik erg leuk. Moeten alleen even kijken of dit te realiseren valt qua verlichting (brandveiligheid, welk materiaal gaan we voor de kerstboom gebruiken, etc. etc.). Vorig jaar hebben we de entree naar de grote zaal verlicht met stand alone moving heads en 8-par statieven met groene, witte en rode tinten. Erg vet idee, in combinatie dat we alles hadden afgerokt met zwart sterrendoek, dus de gehele school was omgebouwd tot discotheek.

Is nietzo moeilijk. Je hebt van die nep-kerstbomen waar je alle takken aan vast moet 'klikken'. Je zet dat middelste ding in de truss en steekt de takken door de truss heen.

Die school?heeft daar wel veel geld voor?over. Bij ons moet alles heel erg low-budget...

@ Edit:
Tuurlijk, dat is super!
User edit by Roalin on 02-11-2009 @ 16:44:06 (4%)
Limb-Girdle    posted on 05-11-2009 23:10
Momenteel hebben we alle idee?n bij elkaar gebundelt, en hebben een begroting gemaakt van wat er allemaal gaat komen.
Persoonlijk vind ik de kerstgala's op scholen geweldig. Iedereen in pak, gezelligheid en een geweldige kerstsfeer. Do you need anything else?Smile
Stagiar    posted on 06-11-2009 18:40

Edit:

vorig jaar hadden wel een aantal dames deze pakjes aan, volstaan deze ookCool?

Neh, die zijn veel te jong Cool
Ilja    posted on 06-11-2009 20:53
Die rechter is zeer niceeeeee?Cool
Tekhead    posted on 06-11-2009 21:28
jingle bells, jingle bells, jingle all the way.......
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stagiar    posted on 08-11-2009 13:27
Poster: Ilja

Die rechter is zeer niceeeeee?Cool

Dude, hoe oud ben jij? =)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 109 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 18.970
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.712.361