DJ gear verzekering (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 31-10-2009 16:03
Ik ga nu toch regelmatig op pad met mijn flightcase met 2x CDJ 1000mk3 en een DJM 800, nu draag ik daar wel extreem veel zorg voor maar men wete nooit wat er kan gebeuren.
heb al eens zitten zoeken maar bij de meeste bank/verzekeraars vind ik niet direct een soort verzekering waarmee men materiaal kan verzekeren, heeft hier soms iemand ervaring met bepaalde firma's? (liefst belgische)
DJ - Producer

What do you think about DJ gear verzekering ??

Vote :   

Stagiar    posted on 31-10-2009 16:18
Ik ben niet op de hoogte van de Belgische verzekeringen maar ik heb gewoon een standaard gebruiksverzekering en daarnaast een transportverzekering.
Ik moet daar wel bijzeggen dat ik ingeschreven sta in de kamer van koophandel. Weet niet of dat een verplichting is.
Lucalicious    posted on 31-10-2009 17:37
dat lijkt me wel belangrijk ja. als jij je dingen wil verzekeren voor je "bedrijfje" en je staat niet ingeschreven bij de kvk, en dus eigenlijk illegaal bent, denk ik niet dat verzekeringsmaatschappijen dat verzekeren. je kan overigens soms ook bij de winkel waar je het koopt een verzekering afsluiten, mijn broertje heeft dat ook voor zijn ipod gedaan. ik denk dat een musicstore bijv. dat wel doet (ik weet het niet zeker hoor)
Bootstrap    posted on 31-10-2009 18:52
Ik heb een soort contractje gemaakt die de organisatoren van het feest waar ik draai moeten ondertekenen. Als er iets gebeurt met mijn spullen op hun feest, valt dat als het goed onder hun aansprakelijkheidsverzekering. Maar ik heb het met het contractje in ieder geval zwart op wit staan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
stefanmplayer    posted on 01-11-2009 14:07
ik ben het met bootstrap eens, heb nu sinds kort ook zo'n contractje en ondanks dat ik geen officieel bedrijf ben is hij wel gewoon als overeenkomst geldig, zo ben je akltijd zeker van je zaak.
Dolivieira    posted on 01-11-2009 15:03
Maar dat zegt niks dat je het vergoed krijgt hoor.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gery    posted on 03-11-2009 13:13
het lijkt mij vrij onlogisch dat je als bedrijf dingen kan laten verzekeren en als particulier niet... overigens neem ik juist mijn eigen materiaal mee naar studenten feesten met laag budget. Gezien deze kringen zelf geen materiaal kunnen huren is zo'n contract vrij zinloos gezien hen de nodige middelen toch ontbreekt. En dan nog de goede verstandhouding buiten spel gelaten.. ?Er staat in de zaal waar ik vrij frequent draaien een denon 4500 en een rodec maar daat wil ik niet op draaien, ik kan enkel maar op deftig materiaal een kwalitatieve set neerzetten.
DJ - Producer
Bootstrap    posted on 03-11-2009 14:15
Toch moet je met hun kunnen afspreken dat jij niet verantwoordelijk bent voor je spullen, maar dat zij dat zijn. Als voorwaarde moet je dan natuurlijk wel stellen dat jij de enige bent die aan je spullen mag zitten. Ik draai ook vaak op studentenfeesten met een erg laag budget, maar ze hebben allemaal het 'contract' ondertekend.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
tek-zotic    posted on 03-11-2009 15:01
Poster: Gery
het lijkt mij vrij onlogisch dat je als bedrijf dingen kan laten verzekeren en als particulier niet... overigens neem ik juist mijn eigen materiaal mee naar studenten feesten met laag budget. Gezien deze kringen zelf geen materiaal kunnen huren is zo'n contract vrij zinloos gezien hen de nodige middelen toch ontbreekt. En dan nog de goede verstandhouding buiten spel gelaten.. ?Er staat in de zaal waar ik vrij frequent draaien een denon 4500 en een rodec maar daat wil ik niet op draaien, ik kan enkel maar op deftig materiaal een kwalitatieve set neerzetten.

wel dan ben je een dikke bullshit dj, denon DND4500 en rodec = deftig materiaal, wat was tot voor 3 jaar geleden de club standaardConfused?? denon DN-D4000 ( de voorganger van deze ) en jawel een Rodec. dat gaat de rest van je leven mee en als je dat niet deftig vindt dan stop je maar met je zelf dj te noemen en verander je naam in mr wannabe
Seca    posted on 03-11-2009 15:49
Er staat in de zaal waar ik vrij frequent draaien een denon 4500 en een rodec maar daat wil ik niet op draaien, ik kan enkel maar op deftig materiaal een kwalitatieve set neerzetten.

Cool

Als dat geen deftig materiaal is, dan weet ik het ook niet meer.
Stagiar    posted on 03-11-2009 18:23
Poster: Seca

Cool

Als dat geen deftig materiaal is, dan weet ik het ook niet meer.

Inderdaad zeg, als je set uberhaupt afhankelijk is van (ik gok) de effectenbak op een DJM800 of de hotcue's op een CDJ1000 dan moet je jezelf sowieso maar eens achter de oren krabben.

En daarnaast, iedereen die uberhaupt kan beatmatchen, kan beatmatchen op elk apparaat met een pitch functie. Uiteindelijk werken ze allemaal volgens hetzelfde principe.
User edit by Stagiar on 03-11-2009 @ 18:24:44 (19%)
Tekhead    posted on 03-11-2009 20:42

Cool knoeier dat je bent, verander je naam in dj YUPPIE of iwannabeadj. Als je niks zinnigs te vertellen hebt ga dan slapen, of wat draaien op je speelgoed.
En wie zegt dat particulieren niet kunnen huren ? Waar woon jij ? in de Brousse ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 03-11-2009 @ 20:45:17 (11%)
Bart_    posted on 03-11-2009 21:06
Waarom wordt hier altijd aangevallen op personen?
Vooral de laatste tijd zie je dit keer op keer.
Als hij liever op een Pioneer-set draait dan een Denon/Rodec set, da's zijn mening/ervaring?
Ik kan ook beter op tabletops draaien dan op een dubbelaar? Nog nooit gehoord van gewenning?
Hij verstaat waarschijnlijk onder deftig (goed); goed materiaal voor HEM en niet voor IEDEREEN.

(*Houdt zich vast voor de reacties die hij hierop krijgt*)
User edit by Bart_ on 03-11-2009 @ 21:07:41 (53%)
DjVictorF    posted on 03-11-2009 21:22
Poster: Bart_
Als hij liever op een Pioneer-set draait dan een Denon/Rodec set, da's zijn mening/ervaring?
Ik kan ook beter op tabletops draaien dan op een dubbelaar? Nog nooit gehoord van gewenning?
Hij verstaat waarschijnlijk onder deftig (goed); goed materiaal voor HEM en niet voor IEDEREEN.

Ik geef je helemaal gelijk! Mensen hier gaan te snel aanvallen op een persoon zijn mening!
Dat hij nou alleen daar een goede set op kan draaien is toch geen punt. Het gaat inderdaad om gewenning! Ik ben zelf ook een setje CDJ's (800mk2) gewent puur omdat ik daar elke dag wel op draai. Moet ik dan bijvoorbeeld op de cd spelers van Roov (van dit forum) dan moet ik ook wennen. Een dubbelaar valt sowieso heel anders dan tabletops! Oftewel, mensen val nou eens niet iemand helemaal aan omdat hij CDJ's prefereert. Beetje kinderachtig en jaloers gedrag!

Maar nu back on topic!
Laatst zag ik volgensmij in de reclame iets over een binnens en buitenshuis verzekering.. volgensmij van Interpolis?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 03-11-2009 @ 21:23:23 (4%)
tek-zotic    posted on 03-11-2009 21:47

dan moet hij dat ook zo verwoorden en niet zeggen dat denon rodec geen deftig materiaal is he
Flexii    posted on 03-11-2009 21:51
Poster: Bootstrap
Toch moet je met hun kunnen afspreken dat jij niet verantwoordelijk bent voor je spullen, maar dat zij dat zijn. Als voorwaarde moet je dan natuurlijk wel stellen dat jij de enige bent die aan je spullen mag zitten. Ik draai ook vaak op studentenfeesten met een erg laag budget, maar ze hebben allemaal het 'contract' ondertekend.

Als je niet ingeschreven staat bij de Kvk heb je daar sowieso weinig aan zo'n contract
LilQuint    posted on 03-11-2009 22:01

Klopt manWinking my eye Je hebt helemaal gelijk!
Iedereen zijn mening....
Stagiar    posted on 03-11-2009 22:16
Tsja, ik denk dat dat meer te maken heeft met een soort van arrogantie in bewoordingen van mensen, of hoe dit geinterpreteerd wordt.
Tekhead    posted on 03-11-2009 22:33
Poster: DjVictorF

Maar nu back on topic!
Laatst zag ik volgensmij in de reclame iets over een binnens en buitenshuis verzekering.. volgensmij van Interpolis?

In Belgie noemen ze zoiets een familiale verzekering, maar dat houd wel wat beperkingen in, en is bedoeld voor schade aan derde.
Tekhead    posted on 03-11-2009 22:36
Ik ga nu toch regelmatig op pad met mijn flightcase met 2x CDJ 1000mk3 en een DJM 800, nu draag ik daar wel extreem veel zorg voor maar men wete nooit wat er kan gebeuren.

heb al eens zitten zoeken maar bij de meeste bank/verzekeraars vind ik niet direct een soort verzekering waarmee men materiaal kan verzekeren, heeft hier soms iemand ervaring met bepaalde firma's? (liefst belgische)

Vraag het eens na bij een onafhankelijke verzekeringsagent, er is vast wel een oplossing voor.
Bart_    posted on 03-11-2009 22:39
Poster: Stagiar
Tsja, ik denk dat dat meer te maken heeft met een soort van arrogantie in bewoordingen van mensen, of hoe dit geinterpreteerd wordt.

Mag jij mij zeggen waar er arrogantie gebruikt wordt? (buiten jullie posts uiteraard)
Gery zegt enkel dat hij minder goed kan draaien op een Denon/Rodec set dan op een Pioneer set. Logisch lijkt me, aangezien hij een Pioneer set thuis heeft staan en daar waarschijnlijk wel veel op speelt thuis?
Verder lees ik geen enkele arrogantie in Gery z'n post.

Tegenover in jou post zit er zeker wel ??n zin tussen wat een spottende bedoeling heeft.
Overigens moet ik wel toegeven dat dat bij jou in een vriendelijkere manier wordt gepropt, tegenover Tekhead & Tek-Zotic hun posts.

Voor de duidelijkheid: ik wil jou of niemand anders zwart maken, maar de reactie tegen Gery in dit topic is gewoonweg belachelijk. Dat ben je toch met me eens? M'n moeder zegt altijd: Behandel mensen zoals jij behandeld wilt worden. Of wil jij graag 'knoeier' of 'dikke bullshit dj' genoemt worden?
Flexii    posted on 03-11-2009 22:44

Mag jij mij zeggen waar er arrogantie gebruikt wordt? (buiten jullie posts uiteraard)
Gery zegt enkel dat hij minder goed kan draaien op een Denon/Rodec set dan op een Pioneer set. Logisch lijkt me, aangezien hij een Pioneer set thuis heeft staan en daar waarschijnlijk wel veel op speelt thuis?
Verder lees ik geen enkele arrogantie in Gery z'n post.

Tegenover in jou post zit er zeker wel ??n zin tussen wat een spottende bedoeling heeft.
Overigens moet ik wel toegeven dat dat bij jou in een vriendelijkere manier wordt gepropt, tegenover Tekhead & Tek-Zotic hun posts.

Eigenlijk wil ik me er helemaal niet mee bemoeien, maar eerlijk is eerlijk Gery zegt: "Daar wil ik niet op draaien, alleen op deftig materiaal enz..."
Daar zit toch wel een lichtelijk arogante ondertoon in, maar goed hou er verder over op het is gebeurd, iedereen heeft zn zegje gedaan.
Bart_    posted on 03-11-2009 22:47
Poster: Flexii

Eigenlijk wil ik me er helemaal niet mee bemoeien, maar eerlijk is eerlijk Gery zegt: "Daar wil ik niet op draaien, alleen op deftig materiaal enz..."
Daar zit toch wel een lichtelijk arogante ondertoon in, maar goed hou er verder over op het is gebeurd, iedereen heeft zn zegje gedaan.

Dan zal er wel iets mis met mij zijn, maar ik zie daar geen arogantie in?
In de frituur zeg jij ook toch: ik wil/doe mij maar een grote friet met een frikandel.
Is dat dan ook arogantie?
Tekhead    posted on 03-11-2009 22:49
Rodec, Technics en Denon hebben het djingen gemaakt tot wat het nu is, zij zijn de pioniers in het dj wereldje, en niet Pioneer, reloop of andere oemmerken, zij willen met de pluimen gaan lopen, waar ze geen recht op hebben. En ik vind nog altijd gerd zijn bewoording arrogant, of hoe noem je iemand die zegt dat gebruikers van Rodec,Denon e.a; TECHNICSEN, GEEN DEFTIGE DJ'S ZIJN. Alle groten der aarde zijn hiermee opgegroeid, maar tis wel geen deftig materiaal Cool Ach laten we hier maar mee stoppen zeker !
User edit by Tekhead on 03-11-2009 @ 22:58:30 (9%)
tek-zotic    posted on 03-11-2009 22:57

Dan zal er wel iets mis met mij zijn, maar ik zie daar geen arogantie in?
In de frituur zeg jij ook toch: ik wil/doe mij maar een grote friet met een frikandel.
Is dat dan ook arogantie?

ik word er nu eenmaal beetje op m'n tenen van getrapt dat alles op dit forum altijd maar naar pioneer gericht moet zijn en dat voor velen hier alleen dat goed is. Valt vooral op dat de nederlanders hier ( no offence ) enorm pioneer gezind zijn en ja dan kan ik wel eens bot reageren gewoon omdat nu eenmaal niet heel de dj wereld uit pioneer bestaat. En bij ons int dialect is iets dat NIET DEFTIG is = SLECHT, je gaat toch ook niet zeggen, nee ik moet jouw audi niet want daar kan ik niet mee rijden want dat is niet deftig, ik kan enkel auto rijden met een kwalitatieve wagen. En dat moeten mensen op dit forum in mijn ogen eens beginnen begrijpen in plaats van direct altijd pioneer pioneer pioneer. ( no offence bij pioneer werkende lead :d )
Flexii    posted on 03-11-2009 23:07
terug naar de verzekering...

Ik ken eigenlijk geen andere dj's die hun spullen echt verzekerd hebben zeg maar, we zijn gewoon duidelijk over de verantwoordelijkheid. Als iets gebeurd, wie er dan verantwoordelijk voor is en dus voor de kosten moet opdraaien.

248 Users online: 137 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 23.115
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.716.506