passieve woofer poweren !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 30-10-2009 02:07
Ik heb nog een 15" sub tevoorschijn gehaald en in een kist ingebouwd, zou deze nu willen gebruiken als woofer in m'n booth, en zou deze willen aansluiten op een JB systems AX-700, gaat dit, want hij zal dus maar 1 kanaal gaan belasten (als er geen sub aansluiting aanwezig is) en die AX-700 is een 2 kanaals
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about passieve woofer poweren ! ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 30-10-2009 08:08
neem aan dat je versterker 2 kanaals is? wil je je woofer als sub gebruiken?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Cyspoz    posted on 30-10-2009 08:36
Ja zou geen probleem moeten zijn, een versterker voor maar slechts de helft? gebruiken levert soms ook meer power op omdat de voeding van een versterker vaak gedeeld wordt door beide kanalen.
Heb je al na? gedacht over een filter om te zorgen dat je alleen laag geluid naar de speaker stuurt? Wordt het een actief of passief filter.

Ik weet niet wat het vermogen van die speaker is maar je kan eventueel de versterker in bridge mode gebruiken. Dan combineer je het vermogen van links en rechts. Houd er wel rekening mee dat dit betekend dat het output voltage van je versterker verdubbeld en dat vooral passieve filters hier vaak niet goed tegen kunnen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bridged_and_paralleled_amplifiers#Bridged_amplifier
Estacy    posted on 30-10-2009 09:49
vergeet inderdaad niet een filter! voor 25 euro ofzo kun je al een filtertje halen bij de Skytronic dealer (niet echt super kwaliteit, maarja) Ook is het aan te raden om die kist te voorzien van bassreflex, isolatie, en een lekker dikke behuizing. hoe zwaarder de kast, hoe minder resonantie, en dus heb je meer aan die sub.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 30-10-2009 22:57
Poster: bambamstudio
neem aan dat je versterker 2 kanaals is? wil je je woofer als sub gebruiken?

staat er toch, een 2 kanaals !? Je kan hem idd bridgen, maar dan dien je het volume op een hoger niveau te plaatsen, om een mooi rendement te halen uit deze sub en dat is thuis veelal ondenkbaar.
Het is een 4ohm woofer (auto) die serieus belast mag worden. De kist is perfect van litrage (inhoud kist) 25 mm dikke behuizing, afgekit, gedempt met matten en dikke isolatiewol erin, die kist is zo dood als maar zijn kan, komt geen zuchtje lucht binnen. Heb heel lang ice tuning gedaan en gemaakt, ken daar wel iets van
Estacy    posted on 30-10-2009 23:04
dan kun je gewoon de woofer aan een kanaal hangen, geen probleem.
Tekhead    posted on 30-10-2009 23:18
was niet zeker of autoversterkers en Home of P.A. versterkers zoveel gemeen hebben
Estacy    posted on 31-10-2009 00:08
ze sturen allebei hetzelfde uit, alleen loopt de een op 12v, en de ander op 230v
Tekhead    posted on 31-10-2009 02:42
zeg, ik heb ook nog een powered monitor 2weg speaker, en achteraan op de versterker zijn 2 jack 3,5mm geplaatst, 1 voor Mic/Line in, de andere is enkel Line Out, en 2 rca aansluitingen, waarvoor gebruik je die line out dan
Cyspoz    posted on 31-10-2009 13:24
Doorlussen denk ik.
Tekhead    posted on 03-11-2009 02:02
dacht ik eigenlijk ook

This is an old Topic

No new postings for 5.778 days.
 Post CommentThat would be 192.6 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

356 Users online: 230 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 76.056
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.093