sd kaartjes over zetten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 28-10-2009 19:16
stel ik heb 3 cd spelers met sd kaartjes erin,

op cd speler 1 sla ik wat op, en op cd speler 2 sla ik wat op, en op speler 3 niet..

kan ik dan toch de Data van alle 3 de kaartjes samen voegen?
als ik dat niet zou doen, en ik doe een cd die opgeslagen staat op kaartje 1, en die komt nu de cd speler binnen van kaartje 2, dan heb ik er alsnog niks aan,

dus,
kan ik deze data gewoon met de pc samen voegen? of is er een ander trucje voor?

en hoeveel gb per kaartje moet ik bestellen?
16Gb per SD kaartje lijkt me wat overdreven.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 28-10-2009 @ 19:17:29 (21%)

What do you think about sd kaartjes over zetten ??

Vote :   

Jobe    posted on 28-10-2009 19:37
Ja dat kan.
Iemand van DJR heeft daar ooit een keer merger voor gemaakt. Je vindt het hier!
User edit by Jobe on 28-10-2009 @ 19:37:32 (10%)
Tomazos    posted on 28-10-2009 19:41
als ik op download klik, gebeurt er niks??
Jobe    posted on 28-10-2009 19:44
Ik zie het. Er staat ook dat het bestand 0 Kb is dus waarschijnlijk kan hij de download niet vinden of iets dergelijks
JayTaph is de auteur. Misschien moet je hem even mailen? Dat lijkt mij in ieder geval het handigst. Een PM via DJR kan, maar misschien kun je beter het emailadres van de site gebruiken.
nils7    posted on 28-10-2009 19:45
Ik gebruik het en heb ze gesynct.

Maar als ik ze na een tijdje weer wil syncen (want na verloop van tijd is er weer een verschil)...
dan mist er gewoon een hoop data, netalsof het terug wordt gezet naar de eerste keer syncen (dus alle nieuwe data is gewist).

Ik swap nu de SD kaarten gewoon van cdspeler naar cd speler, niet heel ideaal maar oke!

Ik was zo slim om de loop of hotcue in te laden in de cd speler als je dan de SD kaart wisselt dan kan je deze weer recorden op de "nieuwe sd kaart" echter helaas maakt ie van een loopje dan een hotcue Unhappy.

Maar dat is allemaal met de 2000 allemaal voorbij (mijn baas heeft besloten ze te gaan halen zodra de prijs daalt Happy, laughing)
[edit]Verdomme heel de lay-out ?wordt kapot getrokken in safari Unhappy[/edit]
User edit by nils7 on 28-10-2009 @ 19:47:20 (11%)
Tomazos    posted on 28-10-2009 19:45
oke, maar het werkt dus niet om de kaartjes op de pc te openen.. alles als 'file' bij elkaar te gooien, en dan weer terug zetten op het kaartje??
nils7    posted on 28-10-2009 19:46
Poster: Tomazos
oke, maar het werkt dus niet om de kaartjes op de pc te openen.. alles als 'file' bij elkaar te gooien, en dan weer terug zetten op het kaartje??

Dat heb ik nooit geprobeerd, wel een back up (files opslaan ergens) en daarna terug zetten dat werkt wel...
als je meerdere sd kaarten hebt zou je dat kunnen proberen!
Tomazos    posted on 28-10-2009 19:52
en hoeveel gb per kaartje moet ik bestellen?
16Gb per SD kaartje lijkt me wat overdreven.

en nu deze vraag nogHappy, laughing
nils7    posted on 28-10-2009 19:53

en nu deze vraag nogHappy, laughing

Het zijn enkel text files die er op komen, volgens mij kunnen 10.000 cd's op de standaard meegeleverde sd kaartjes! (64MB)... En volgens mij kunnen ze ook geen groter formaat aan!
Tomazos    posted on 28-10-2009 19:55
jawel, 1 gig kunnen ze ook hebben, die hadden we bij de hmh (hele bak vol met sd kaartjes), de 64 mb versie was met een paar 1000 cd's volHappy, laughing

ik bestel wel de 1 gb kaartjes, lijkt me meer dan zatHappy, laughing
nils7    posted on 28-10-2009 19:56
jawel, 1 gig kunnen ze ook hebben, die hadden we bij de hmh (hele bak vol met sd kaartjes), de 64 mb versie was met een paar 1000 cd's volHappy, laughing

ik bestel wel de 1 gb kaartjes, lijkt me meer dan zatHappy, laughing

Ze kunnen geen groter formaat aan, dan lezen ze geloof ik maar 64MB een beetje zonde van de resterende 900nogwat MB!
Wat ik ervan begrepen heb (dit uit de tijd dat ik mij nog aan het orienteren was voor de aanschaf).
Wellicht dat Jeroen hier zijn licht over kan laten schijnen!

Dat syncen werkt bij mij niet lekker, ja eenmalig (de eerste keer) maar de tweede keer niet meer!
Nu ga ik mij afvragen hoe ik al mijn data van de sd kaarten op de 2000 ga krijgen!
User edit by nils7 on 28-10-2009 @ 19:58:41 (56%)
Tomazos    posted on 28-10-2009 19:59
ik probeerde dat dan met een cdj 1000mk3, 1 kaartje was vol, en bij de andere stonden er meer cd's op..

naja 1 gb zijn de laagste die ik kan kopen op een webshop (moet ook specifieke cd's bestellen, dus bestel ik gelijk mee)
Tomazos    posted on 28-10-2009 20:29
2gb kaartjes mee besteld,
lager stond er niet bij,
6 euro per stuk, dus valt meeHappy, laughing
User edit by Tomazos on 28-10-2009 @ 20:29:19 (5%)
Cyspoz    posted on 29-10-2009 07:48
Poster: nils7Ze kunnen geen groter formaat aan, dan lezen ze geloof ik maar 64MB een beetje zonde van de resterende 900nogwat MB!

Jullie hebben het over twee versies van dit formaat. De CDJ-1000 MKI en MKII werken beide met een eigen formaat wat ook niet leesbaar is voor Windows en gebruiken daarbij nooit meer dan 64MB van een geheugenkaartje. Logisch en slim, want dit is ooit ontwikkeld in de tijd dat die kaartjes net nieuw waren, duur en helemaal niet groot.

De CDJ-1000 MKIII heeft een nieuw systeem ge?ntroduceerd waarbij een geheugen kaartje van een normaal FAT file systeem wordt voorzien waar bestanden op worden gemaakt. De CDJ-1000 MKIII kan met beide systemen overweg maar zal een nieuw geheugen kaartje altijd volgens zijn nieuwe standaard formateren.

De verschillen tussen beide formaten zijn:
- CDJ-1000 MKI / CDJ-1000 MKII formaat ondersteund geen hot loop punten op de kaartjes, logisc is pas op de CDJ-1000 MKIII ge?ntroduceerd.
- CDJ-1000 MKI / CDJ-1000 MKII formaat werkt op alle CDJ-1000's. CDJ-2000 weet ik niet zeker.
- CDJ-1000 MKI / CDJ-1000 MKII formaat kun je niet zelf syncen door bestanden te kopi?ren, hiervoor moet je een speciale applicatie hebben.
- CDJ-1000 MKIII formaat kun je eventueel met Windows Explorer handmatig syncen, maar een applicatie is wel gewenst. Vooral om volgens mij data werkelijk te mergen i.p.v. te combineren.
- Performance is volgens mij van beide formaten snel genoeg, beperking zit in lezen van CD's.

Ik ben ooit begonnen met het oude formaat vooral omdat op mijn DJ locatie toen nog CDJ-1000 MKI/MKII stond. Ik gebruik voor het mergen van de geheugenkaartjes de applicatie van Paralleldimensions. Heb daar ooit ook nog een bug in gevonden in de software waardoor ook niet alle data goed gesynced werd bij veel cue?s per CD. Probleem werd toen al vrij snel opgelost voor mij Happy, laughing. Ik maak wel altijd een back-up van mijn kaartjes voor een sync, je weet het ooit nooit niet.
http://www.paralleldimension.nl/cdj1000.html
Ywe    posted on 29-10-2009 11:43
ik ben me hier ook net in het verdiepen dus voor een MKIII is een grotere kaart wel handig? En daar valt alles dus gewoon te "copy-pasten"?
Cyspoz    posted on 29-10-2009 12:30
Copy pasten wel, maar voor het samenvoegen van de data heb je volgens mij wel weer een programma nodig. Heb zelf nog nooit met MKIII kaartjes gewerkt, dus ik weet niet alle details.
Tomazos    posted on 29-10-2009 19:23
mm, dr moet wel een oplossing voor zijn toch?:S

ik werk zowel met mk2 als mk3..
niemand bij wie dit opgekomen is en er een oplossing voor gevonden heeft??
DonBasco    posted on 29-10-2009 20:51
Ik ben toen ik mijn MK3's net had ook nog een tijd op zoek geweest naar een mogelijkheid, maar nooit wat gevonden. Ik denk dat Pioneer er zelf ook geen aandacht meer aan heeft besteed met de CDJ2000 in gedachten.

This is an old Topic

No new postings for 5.795 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 103 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 13.128
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.519