DJ MAG TOP 100 2009 (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BarryVendel    posted on 28-10-2009 09:17
Hallo Mede-DJ's,Zoals eigenlijk ieder jaar, is ook dit jaar de DJ MAG TOP 100 weer (deels) uitgelekt. De top 10 staat op een Ti?sto-forum.
In de Hidden message staat alvast een 'voorproefje'.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie de uitslag (als die offici?el bekend is) terecht vinden, wie jullie graag hoger zouden zien en wie jullie overschat vinden?

[Mod Edit : Beetje onzin om hiervoor de Hidden Message te gebruiken]

DJ Mag Top 10 2009:

1. Armin van Buuren (non-mover)

2. Tiesto (non-mover)
3. David Guetta (up 2)
4. Above & Beyond (non-mover)
5. Paul van Dyk (down 2)
6. Deadmau5 (up 5)
7. Ferry Corsten (down 1)
8. Markus Schulz (non-mover)
9. Gareth Emery (up 14)
10. Sander van Doorn (up 3)
Mod edit by Lead on 28-10-2009 23:50 (100%)

What do you think about DJ MAG TOP 100 2009 ??

Vote :   

ArCee    posted on 02-11-2009 11:13
Poster: Jorrit

Een goeie DJ? Tijdens koninginnedag nam hij niet eens de moeite om platen te mixen, 5 seconden stilte tussen platen was gemiddeld...

Dus als ik jou zou boeken, en je zou me net wat te stevig draaien voor het tijdstip waarop ik je programmeer, terwijl je op de hoogte bent van het concept en dus ook de muziek waar het concept voor staat, zou ik je niet terecht mogen wijzen omdat jij als DJ gewoon een fout aan het maken bent?

Dat heeft iemand eerder gedaan ja, en toen stond hij opeens zonder deejay die avond. Spullen inpakken, en weg wezen!! Of dat nou een nette aktie is of niet, NIEMAND behalve ikzelf bepaald wat ik draai, zeker als ik bewust op een thema avond draai en daarop ben geboekt!!

Ik bedoel, mij op een Trance avond als Trance deejay boeken, vloer stond vol en dan een eigenaar die komt zeggen, gooi er eens wat R&B doorheen, optiefen!! Cool
User edit by ArCee on 02-11-2009 @ 11:14:51 (22%)
Sandr    posted on 02-11-2009 11:56
Poster: ArCee

Dat heeft iemand eerder gedaan ja, en toen stond hij opeens zonder deejay die avond. Spullen inpakken, en weg wezen!! Of dat nou een nette aktie is of niet, NIEMAND behalve ikzelf bepaald wat ik draai, zeker als ik bewust op een thema avond draai en daarop ben geboekt!!

Ik bedoel, mij op een Trance avond als Trance deejay boeken, vloer stond vol en dan een eigenaar die komt zeggen, gooi er eens wat R&B doorheen, optiefen!! Cool

Als jij ook opstapt als hetgeen Jorrit zegt je overkomt heb je zelf een fout gemaakt. Jij hebt hebt toegezegd te komen draaien terwijl je op de hoogte was van zijn concept en zijn ideeen achter het?feest.?

Als je?wordt geboekt voor een Trance avond en je moet R&B draaien is het wat anders.?
Maar?om (opbouwende) kritiek als reden?gebruiken om direct op te stappen, scoort bij mij in ieder geval geen punten...
Play that funky music white boy....
Lucalicious    posted on 02-11-2009 17:48
Poster: Stefjuuh
Dan was jij ongetwijfeld bij Groove Armada/ Deadmau5 ADE in de HMH Amsterdam?

Is dat niet hetzelfde dan?

dan zou het altijd nog engeland zijn aangezien het een engels magazine is
ArCee    posted on 05-11-2009 13:50
Poster: Sandr

Als jij ook opstapt als hetgeen Jorrit zegt je overkomt heb je zelf een fout gemaakt. Jij hebt hebt toegezegd te komen draaien terwijl je op de hoogte was van zijn concept en zijn ideeen achter het?feest.?

Als je?wordt geboekt voor een Trance avond en je moet R&B draaien is het wat anders.?
Maar?om (opbouwende) kritiek als reden?gebruiken om direct op te stappen, scoort bij mij in ieder geval geen punten...

Mijnheer de eigenaar was tijdens de bewuste avond al 2 x eerder geweest tot vervelens aan toe en had tevens al een waarschuwing van mij op zak. Ik stond mij die bewuste avond dus dood te ergeren aan de man in kwestie, niet aan het publiek, dat genoot met volle teugen. Achteraf maakt het ook niet meer uit, tent is failliet gegaan door wanbeleid, gek hoor Cool
Sandr    posted on 05-11-2009 13:55
Ja je geeft nu een hoop randzaken aan wat jou reden voor vertrek wat logischer maakt. Maar in jou eerste post zeg je heel duidelijk als ik een beetje commentaar krijg dat ik anders moet draaien ben ik weg.

Ik en alleen ik bepaal wat ik draai is een beetje erg zwart wit... Datkan je doen op je eigen avond, je hebt als DJ een bepaalde vrijheid maar ook een bepaalde verantwoording tegenover je opdrachtgever!
Dolivieira    posted on 05-11-2009 14:04
Dat licht er aan Sandr, Als je op een allround feest staat dan moet je alles draaien sta je op een thema avond House of Trance of Techno zo kan ik al die stylen wel af gaan. Dan moet je je wel bij de thema houden. ?Dan kan zo`n?uitbater/programeur??alleen gaan bemoeien met de vulume en heftigheid.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sandr    posted on 05-11-2009 14:07
Een?avond waar 1 stijl gedraaid wordt?kent ook een bepaalde opbouw zoals Jorrit aangeeft en waar al mijn posts naar verwijzen.

Als jij op het begin van de avond veel te veel zware/snelle platen draait terwijl de organisatie een duidelijke opbouw van rustig naar zwaar?heeft aangegeven ben je toch echt fout bezig.? En mag de organisatie je daar (naar mijn mening) op aanspreken en dan vind ik ook dat je daar naar te handelen hebt.
User edit by Sandr on 05-11-2009 @ 14:07:50 (5%)
MaximDJ    posted on 05-11-2009 14:09
Poster: ArCee

Cool?Jij bent toch de DJ, niet die anderen, dus jij bepaalt wat je draait, daar wordt je nou eenmaal voor betaald. Ik ga ook niet tegen een busschaffeur zeggen: HIER NAAR LINKS!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
MaximDJ    posted on 05-11-2009 14:12
Poster: Snoey

Pak voor de grap een atlas, zoek de kaart van Nederland en de wereldkaart en zie het verschil Winking my eye

Haha, de GROOTSTE jongens in de DJ wereld komen toch al uit Nederland, dus boeiend:p
Dolivieira    posted on 05-11-2009 14:12
Daar heb je een punt, voorkomen gelijk.
Maar de uitbater of organisatie kan je niet vragen om een schuif/slow nummer op te zetten terwijl het een house feest.

Trouwens wat jij daar zegt ofer de begin van de avond zie soms veel DJ die fout maken.
Sandr    posted on 05-11-2009 14:25
Nee dat weet ik maar dat heb ik in een eerder post al aangegeven:

Als je geboekt wordt als trance dj op een trance feest en je moet R&B gaan draaien is er iets voor te zeggen dat je dat niet accepteerd. Maar daar ging het ook niet over zoals terug te lezen is.

En wat betreft die opbouw van de avond klopt, helemaal als je een onbekende naam boekt voor een grote naam. Zo'n jongen hoeft dan maar 2 uurtjes te draaien en gaat dan vol gas alle hitjes er door heen knallen! In mijn ogen niet gepast maar een fout die vaak gemaakt wordt.
Snoey    posted on 05-11-2009 16:33
Poster: MaximDJ

Haha, de GROOTSTE jongens in de DJ wereld komen toch al uit Nederland, dus boeiend:p

Waar slaat deze reactie op? Mijn posts gingen over dat iemand hier riep dat alleen Nederlanders stemmen, terwijl deze lijst samen gesteld is door stemmen over de hele wereld.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 05-11-2009 16:35
Ik vind dat als je als DJ voor een bekende DJ moet draaien Je set moet aanpassen. Zeker geen plaatjes draaien van de DJ zelf diie na jou komt en vooral als je opent moet je ook kunnen opbouwen.
MaximDJ    posted on 05-11-2009 16:57
Poster: Snoey
Waar slaat deze reactie op? Mijn posts gingen over dat iemand hier riep dat alleen Nederlanders stemmen, terwijl deze lijst samen gesteld is door stemmen over de hele wereld.?

Nou, hij heeft daar weer op geantwoord:?Is dat niet hetzelfde dan?
En ik dacht dat hij bedoelde dat hier toch de grootste DJ's vandaan komen, dus dat het toch niet uitmaakt.

Aardige Quote van je, erg vriendelijk opgebouwd ook.Cool
ArCee    posted on 09-11-2009 01:03
Poster: djdolivieira
Ik vind dat als je als DJ voor een bekende DJ moet draaien Je set moet aanpassen. Zeker geen plaatjes draaien van de DJ zelf diie na jou komt en vooral als je opent moet je ook kunnen opbouwen.

Ik denk trouwens niet dat de heren van ID&T, of welke organisatie dan ook zich gaan bemoeien met een set van Armin, Paul v. Dyk of Tiesto, zo wijs zijn ze wel. Daarbij, als een organisator zijn huiswerk maakt dan weet hij welke stijl een deejay draait, en weet hij ook waar hij hem in de line-up moet zetten lijkt mij? Verder zou ik, maar dat kan aan mij leggen, duidelijke afspraken vooraf maken met de openers van een feest als je iets specifieks in je hoofd hebt qua opbouw, maar nogmaals, bij een goede?voorbereiding en kennis van zaken geburen zulke dingen niet. Een goede line-up met de?deejays in de juiste timetable is de basis van je feest. ?

This is an old Topic

No new postings for 5.784 days.
 Post CommentThat would be 192.8 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 101 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 12.822
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.213