DJ MAG TOP 100 2009 (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BarryVendel    posted on 28-10-2009 09:17
Hallo Mede-DJ's,Zoals eigenlijk ieder jaar, is ook dit jaar de DJ MAG TOP 100 weer (deels) uitgelekt. De top 10 staat op een Ti?sto-forum.
In de Hidden message staat alvast een 'voorproefje'.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie de uitslag (als die offici?el bekend is) terecht vinden, wie jullie graag hoger zouden zien en wie jullie overschat vinden?

[Mod Edit : Beetje onzin om hiervoor de Hidden Message te gebruiken]

DJ Mag Top 10 2009:

1. Armin van Buuren (non-mover)

2. Tiesto (non-mover)
3. David Guetta (up 2)
4. Above & Beyond (non-mover)
5. Paul van Dyk (down 2)
6. Deadmau5 (up 5)
7. Ferry Corsten (down 1)
8. Markus Schulz (non-mover)
9. Gareth Emery (up 14)
10. Sander van Doorn (up 3)
Mod edit by Lead on 28-10-2009 23:50 (100%)

What do you think about DJ MAG TOP 100 2009 ??

Vote :   

Tekhead    posted on 29-10-2009 01:06
Poster: _Ivan_
om daar nou meteen een HM van te maken:P

edit: valt me mee dat ze op het tiesto forum thijs niet op?1 hebben gezet:P

Inmiddels is denk ik wel duidelijk dat dit meer een populariteit meter is dan dat er naar kwaliteit wordt (al is de kwaliteit van deze dj's wel hoog naar mijn mening)?gekeken,?overigens is het natuurlijk?voor de dj's goed om boven in dat lijstje te staan.

Het is nu meer dan ooit een populariteits poll, dat is zo. Als er veel punten gegeven zou worden voor techniek, dan zou je heel wat andere namen op dat lijstje zien staan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
christiano    posted on 29-10-2009 01:27
quote:Poster: Tekhead

Idd
de nagel op de kop slagen noemen ze dat. De beste dj is mijn inziens
iemand die kan mixen met vinyl, cd, e.a.mp3 mixen, zonder gebruik van
software die alles automatisch mixt, en niet een dj die hitparade
plaatjes maakt voor een tienerpubliek. Een goede dj moet meer
kwaliteiten hebben. Deze poll's zijn nutteloos, omdat ze grotendeels
gequoted zijn door tieners, die, laten we eerlijk zijn, geen bal kennen
over djingen. De eerste van dit lijstje die mijn respect krijgt is
David Guetta.
:quote

dude ik ben een tiener dus ik heb geen bal verstand van djingen
vind het maar debiel wat je zegt deze lijst is naartuurlijk niet beoordeeld door mensen die er vestand van hebben (wie de **** dat ook mogen zijn) maar door het publiek dus ja dan kan je zo'n lijst verwachten

verder vind ik david guetta een van de grootste commerciele house dj's die er is en iemand als deadmau5 (die met software werkt dat alles automatisch mixt) een held. had hem vorige week gezien en had david guetta in pacha gezien nou ik vond deadmau5 1000x zo hard rocken dan david guetta (vind david verder goede dj ofzo alleen een van de commercielste dj's die er is in het profesionele dj land) zo'n lijst kan je gewoon nooit 100% correct maken want het is altijd voor iedereen anders

fijne avond nog verder
User edit by christiano on 29-10-2009 @ 01:29:19 (10%)
DjVictorF    posted on 29-10-2009 07:18
Ik had David Guetta wel wat hoger verwacht omdat hij wel redelijk wat hitjes had dit jaar.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Snoey    posted on 29-10-2009 07:36
Poster: RemcoV
check.

Ik vind die hele top 100 onzin, het gaat gewoon om wie de meeste zieltjes gewonnen heeft en dat staat verder compleet los van hoe ze draaien.

Armin van Buuren nr1 dj van de? wereld, YEAH RIGHT!Cool

Nee die lijst is niet onzin, een plekje veroverd in die lijst betekend flink zakken vullen het komende jaar. Het is niet voor niets dat alle Dj's als een gek lopen te spammen, dat ze graag de top100 in willen komen.?

Ik had het leuker gevonden als David Guetta op 1 terecht had gekomen. Verder ben ik het wel eens met de artiesten die flink gestegen zijn in de lijst, en natuurlijk hardstikke leuk dat Chuckie als eerste Nederlandse 'Dutch house' Dj de lijst binnen komt.

Feit blijft wel dat Armin en Ti?sto de enige Dj's zijn die solo wereldwijd stadions weten uit te verkopen.

En dat gezijk over techniek, nee mensen gaan op je stemmen omdat je een stomme Dj bent. Tegenwoordig komt er bij het Dj zijn veel meer kijken dan een plaatje leggen. Mensen moeten je muziek leuk vinden, mensen moeten je shows leuk vinden, er moeten websites bijgehouden worden, je PR moet goed verzorgt worden. Verder moet je de hele wereld over vliegen, een label starten en een agency. En zo gaat het maar door.?

Dus was die oude stempel is weg, en accepteer dat Dj'en niet alleen om dj skills draait, maar dat er ook een stak management en marketing bij komt kijken.

En als je dan kijkt naar die top 3 Dj's, moet je eens nagaan wat ze allemaal doen.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 29-10-2009 @ 07:42:36 (94%)
Ilja    posted on 29-10-2009 07:43
Huh ? Marco V en Don Diablo za laag ?
Snoey    posted on 29-10-2009 09:24
Niet zo raar toch?
ccc    posted on 29-10-2009 09:37
Mhua ik zie liever Marco V en Don Diablo op nummer 1 en 2 inplaats van de huidige 2. Bij wijze van spreke. Want Tiesto en Armin vind ik nu echt niks aan om naar te luisteren, vergeleken met die 2.
User edit by ccc on 29-10-2009 @ 09:41:51 (100%)
ArCee    posted on 29-10-2009 09:59
De Dj mag is natuurlijk in eerste instantie de lijst van luisteraars en die denken en beoordelen anders als collega deejays. De meeste komen niet verder als de bekende namen.

Daarbij, en dit tegen het zere been van vele hier op dit forum, aangezien wereldwijd TRANCE nog steeds de populairste stroming is binnen de dance, ondanks dat vele dit NIET willen horen en de gedachten alleen al Cool?neigingen geeft, het is niet anders en daarmee word de uitslag ook grotendeels bepaald. Ondanks dat de meeste hier House georienteerd zijn, wereldwijd is dat niet zo. Ik merk dat dagelijks aan zeer veel dingen.

Verder word er door de mensen die stemmen denkelijk gestemd aangaande de "hitjes" die de deejay gehad heeft. Commercieel is bekend en bekend is meer stemmen. Natuurlijk word er niet naar andere namen gekeken, naar productiewerk en goede feesten draaien. Ik bedoel, dat een set van een deejay vol met namen staat waar de meeste niet eens van gehoord hebben boiet niet, als HIJ / ZIJ het maar draait, dan is het goed.
Met andere woorden, een heel vertekend en niet representatieve verkiezing volgens mij en redelijk voorspelbaar..............................en zooooooooooo blij dat het voorbij is vanwege al die hystirische en kinderachtige oproepen waardoor ik nu opeens een grote club deejays een stuk minder serieus neem Cool?Schaamteloos om je stem jenglen, kinders zijn het, kinders en ego's.
Snoey    posted on 29-10-2009 10:02
Maar verkoopt in zijn 1tje (Don Diablo) geen stadion uit, heeft geen radio show met wekelijks meer dan een miljoen luisteraars, heeft geen label dat zeer groot is, een artist album dat de top 100 berijkt en werkt niet met pop sterren als Britney Spears, Kanye West en The Killers.?

David, Tiesto en Armin hebben dit alle drie wel.?

Als je subjectief vindt dat iemand anders beter is, is dat nog niet een feit, maar een mening. Als je objectief naar deze lijst kijkt, dan moet je feiten naast elkaar leggen, en dan ga kijken of op zijn minst die top 10 klopt.?

User edit by Snoey on 29-10-2009 @ 10:02:51 (2%)
Snoey    posted on 29-10-2009 10:06
Poster: ArCee
De Dj mag is natuurlijk in eerste instantie de lijst van luisteraars en die denken en beoordelen anders als collega deejays. De meeste komen niet verder als de bekende namen.

Daarbij, en dit tegen het zere been van vele hier op dit forum, aangezien wereldwijd TRANCE nog steeds de populairste stroming is binnen de dance, ondanks dat vele dit NIET willen horen en de gedachten alleen al Cool?neigingen geeft, het is niet anders en daarmee word de uitslag ook grotendeels bepaald. Ondanks dat de meeste hier House georienteerd zijn, wereldwijd is dat niet zo. Ik merk dat dagelijks aan zeer veel dingen.

Verder word er door de mensen die stemmen denkelijk gestemd aangaande de "hitjes" die de deejay gehad heeft. Commercieel is bekend en bekend is meer stemmen. Natuurlijk word er niet naar andere namen gekeken, naar productiewerk en goede feesten draaien. Ik bedoel, dat een set van een deejay vol met namen staat waar de meeste niet eens van gehoord hebben boiet niet, als HIJ / ZIJ het maar draait, dan is het goed.
Met andere woorden, een heel vertekend en niet representatieve verkiezing volgens mij en redelijk voorspelbaar..............................en zooooooooooo blij dat het voorbij is vanwege al die hystirische en kinderachtige oproepen waardoor ik nu opeens een grote club deejays een stuk minder serieus neem Cool?Schaamteloos om je stem jenglen, kinders zijn het, kinders en ego's.

Als het stemmen alleen maar gingen naar de Dj's die hitjes scoren, had David Guetta op 1 gestaan. Deze man heeft dit jaar de hoogste noteringen gehaald in de meeste hit lijsten. Ik vind de lijst wel representatief, en heel veel organisatoren ook, anders willen doen Dj's niet zo hun best op stemmen te winnen.
ArCee    posted on 29-10-2009 10:14
De reden van het stemmen winnen heeft te maken met de uitkomst. Hoog eindigen betekend meer of betere boekingen, wat dus voor de persson in kwestie en zeker zijn manager commercieel weer erg aantrekkelijk is.
Hitjes scoren is zeker niet allesbepalend, de hoeveelheid feesten, en de kwaliteit van feesten waar een deejay staat is zeker ook heel belangrijk. Als jij alle grote en bekende feesten draait, of beter nog, een feest kan creeren om jezelf heen zoals Armin Only, dat werkt natuurlijk fabelachtig.
User edit by ArCee on 29-10-2009 @ 10:15:54 (100%)
Jorrit    posted on 29-10-2009 10:48
Leuke lijst, geeft alleen erg weinig weerspiegeling van de Nederlandse dance-scene... maar wij lopen natuurlijk al jaren voor op de zaken Winking my eye
ArCee    posted on 29-10-2009 11:12
Zoist ook weer. Heb ik wel gemerkt ook aan uitspraken in een aantal TFM interviews ook. Ondanks dat Trance niet main stream meer is in Nederland, toch wil elke zelf respecterende trance?deejay een keer op een feest in Nederland gedraaid hebben aangezien het de bakermat van Trance is.
Dat house mainstream is maakt ze niet uit, Nederland is home of trance, tranceheaven dus daar moet je een keer gestaan hebben. Waar een klein land groot in kan zijn Cool
ArCee    posted on 29-10-2009 11:14
Trouwens, de rest ook maar ff:

01. Armin van Buuren (non-mover)
02. Ti?sto (non-mover)
03. David Guetta (up 2)

04. Above & Beyond (non-mover)
05. Paul van Dyk (down 2)
06. Deadmau5 (up 5)
07. Ferry Corsten (down 1)
08. Markus Schulz (non-mover)
09. Gareth Emery (up 14)
10. Sander van Doorn (up 3)

11. ATB (up 14)
12. Infected Mushroom (down 2)
13. Sasha (down 6)
14. Axwell (up 6)
15. Andy Moor (up 3)
16. Bobina (up 12)
17. John Digweed (down 8 )
18. Carl Cox (down 6)
19. Cosmic Gate (up 43)
20. Steve Angello (up 43)

21. Roger Shah (up 37)
22. Aly & Fila (up 9)
23. Paul Oakenfold (down 9)
24. John O'Callaghan (up 36)
25. Sebastian Ingrosso (new entry)
26. Benny Benassi (up 13)
27. Laidback Luke (up 19)
28. Richie Hawtin (down 13)
29. Fedde le Grand (non-mover)
30. DJ Feel (up 25)

31. Lange (up 6)
32. Hernan Cattaneo (down 16)
33. Daft Punk (up 5)
34. Eric Prydz (down 13)
35. Bob Sinclar (up 5)
36. Joachim Garraud (down 9)
37. Kyau & Albert (down 15)
38. James Zabiela (down 21)
39. Umek (down 6)
40. Christopher Lawrence (re-entry)

41. Eddie Halliwell (down 22)
42. Simon Patterson (up 22)
43. Offer Nissim (up 8 )
44. Judge Jules (down 12)
45. Sean Tyas (up 9)
46. Dubfire (down 16)
47. Martin Solveig (up 5)
48. Sven V?th (down 24)
49. Richard Durand (up 17)
50. Marco V (down 6)

51. Kaskade (new entry)
52. tyDi (new entry)
53. Erick Morillo (up 17)
54. Matt Darey (down 20)
55. Astrix (down 12)
56. Menno de Jong (down 8 )
57. The Thrillseekers (down 12)
58. Nick Warren (up 26)
59. Dirty South (up 15)
60. Roger Sanchez (down 3)

61. Mark Knight (down 19)
62. Wally Lopez (up 13)
63. Leon Bolier (down 32)
64. Blank & Jones (down 3)
65. Justice (up 8 )
66. Laurent Wolf (up 1)
67. Astral Projection (up 27)
68. Boys Noize (new entry)
69. Ronski Speed (up 28 )
70. Sander Kleinenberg (down 11)

71. Ricardo Villalobos (down 35)
72. Chuckie (new entry)
73. Sharam (new entry)
74. Marcel Woods (up 9)
75. Lisa Lashes (up 2)
76. Moonbeam (new entry)
77. Rank 1 (re-entry)
78. Sebastien Leger (up 11)
79. Marcus Sch?ssow (new entry)
80. Steve Lawler (up 11)

81. Skazi (re-entry)
82. Super8 & Tab (new entry)
83. Pete Tong (down 5)
84. Tocadisco (up 14)
85. Sied van Riel (new entry)
86. Tiga (re-entry)
87. Daniel Kandi (new entry)
88. Mike Koglin (down 1)
89. Luciano (re-entry)
90. Yahel (down 34)

91. Myon & Shane 54 (new entry)
92. John B (new entry)
93. Simon Posford (new entry)
94. Fatboy Slim (down 2)
95. Robbie Rivera (re-entry)
96. Antoine Clamaran (new entry)
97. Nic Fanciulli (down 1)
98. Gui Boratto (new entry)
99. Alex M.O.R.P.H.. (new entry)
100. Andy C (down 50)
--------------------------------------------------------------------------------

Runner's up:

101. Greg Downey
102. Talla 2XLC
103. Armand Van Helden
104. Deep Dish
105. Dash Berlin
106. The Chemical Brothers
107. Danny Tenaglia
108. Sesto Sento
109. Peter Rauhofer
110. Dj Vibe

111. Danny Howells
112. John Dahlb?ck
113. Showtek
114. David Vendetta
115. Dj Dan
116. Laurent Garnier
117. Magda
118. Crookers
119. Loco Dice
120. BT

121. Chris Lake
122. Anderson Noise
123. Pendulum
124. Chris Liebing
125. Gabriel & Dresden
126. Nitrous Oxide
127. Yoji
128. Marco Carola
129. Chicane
130. Adam Beyer

131. Mauro Picotto
132. Mstrkrft
133. Joris Voorn
134. Jody Wisternoff
135. Bad Boy Bill
136. Stoneface & Terminal
137. Don Diablo
138. Valentino Kanzyani
139. Darude
140. James Holden

141. Tritonal
142. Spartaque
143. Heatbeat
144. Victor Calderone
145. The Bloody Beetroots
146. 2Manydjs
147. Manuel Le Saux
148. Hybrid
149. Lisa Pin-Up
150. Mat Zo
ccc    posted on 29-10-2009 11:29
Poster: Snoey
Als je subjectief vindt dat iemand anders beter is, is dat nog niet een feit, maar een mening. Als je objectief naar deze lijst kijkt, dan moet je feiten naast elkaar leggen, en dan ga kijken of op zijn minst die top 10 klopt.?

Ja je hebt gelijk,?wat ik wilde verwoorden, schreef ik in een niet zinnige niet onderbouwde post.?(Was even een vroegesnelleochtendpost. Tongue)Wat ik probeerde te zeggen is dat ik vind de manier hoe de lijst tot stand komt niet juist vind. ArCee schreef eigenlijk al wat ik wilde zeggen.
RAS    posted on 29-10-2009 14:41
Poster: christiano
quote:Poster: Tekhead

Idd
de nagel op de kop slagen noemen ze dat. De beste dj is mijn inziens
iemand die kan mixen met vinyl, cd, e.a.mp3 mixen, zonder gebruik van
software die alles automatisch mixt, en niet een dj die hitparade
plaatjes maakt voor een tienerpubliek. Een goede dj moet meer
kwaliteiten hebben. Deze poll's zijn nutteloos, omdat ze grotendeels
gequoted zijn door tieners, die, laten we eerlijk zijn, geen bal kennen
over djingen. De eerste van dit lijstje die mijn respect krijgt is
David Guetta.
:quote

dude ik ben een tiener dus ik heb geen bal verstand van djingen
vind het maar debiel wat je zegt deze lijst is naartuurlijk niet beoordeeld door mensen die er vestand van hebben (wie de **** dat ook mogen zijn) maar door het publiek dus ja dan kan je zo'n lijst verwachten

verder vind ik david guetta een van de grootste commerciele house dj's die er is en iemand als deadmau5 (die met software werkt dat alles automatisch mixt) een held. had hem vorige week gezien en had david guetta in pacha gezien nou ik vond deadmau5 1000x zo hard rocken dan david guetta (vind david verder goede dj ofzo alleen een van de commercielste dj's die er is in het profesionele dj land) zo'n lijst kan je gewoon nooit 100% correct maken want het is altijd voor iedereen anders

fijne avond nog verder

Haha, ik vond die uitspraak van Tekhead ook om te lachen. David Guetta is echt de meest commerci?le DJ van de top 5, misschien wel van de hele DJ mag top100. Hem ooit eens op sensation horen draaien Tekhead?
RAS    posted on 29-10-2009 14:44
En waarom staan Gabri?l & Dresden nog bij de Runner's Up? Waren die niet gestopt met hun samenwerking een paar jaar terug?
niiicola    posted on 29-10-2009 16:19
Zit Harwell niet bij de top 150?
Gewoon.
nils7    posted on 29-10-2009 16:21
Poster: niiicola
Zit Harwell niet bij de top 150?

Waarom wel?
Stefjuuh    posted on 29-10-2009 17:28
Omdat chuckie net zo min in de top 100 hoort..
Blogger    posted on 29-10-2009 17:52
Poster: Stefjuuh
Omdat chuckie net zo min in de top 100 hoort..

*Remixen maken voor David Guetta.
*Samen Lil John een remix maken.
*De charts bestormen met tracks, Duitsland nummer 1 hit.
*Dirty Dutch Radio bij Radio FG
*Zelfs Tiesto heeft 'let the bass kick' gedraaid

Genoeg redenen waarom ie er wel in hoort.
Stefjuuh    posted on 29-10-2009 18:34
Ja, okee, misschien even iets te snel geantwoord, maar ik vind dat hardwell wel een relaxte kant op gaat met zn tracks, zou hem graag ns tegenkomen in een club waar hij thuishoort! (met zn nieuwe muziek)
TheDutchDecks    posted on 29-10-2009 23:07
Poster: ArCee
De reden van het stemmen winnen heeft te maken met de uitkomst. Hoog eindigen betekend meer of betere boekingen, wat dus voor de persson in kwestie en zeker zijn manager commercieel weer erg aantrekkelijk is.
Hitjes scoren is zeker niet allesbepalend, de hoeveelheid feesten, en de kwaliteit van feesten waar een deejay staat is zeker ook heel belangrijk. Als jij alle grote en bekende feesten draait, of beter nog, een feest kan creeren om jezelf heen zoals Armin Only, dat werkt natuurlijk fabelachtig.

daarom vind ik het de grootste onzin lijst die er is.
om even 3 namen te noemen Noisecontrollers, D-Block & S-te-Fan
en Zany, dan weten de meeste mensen dat ik het over hardstyle heb.
die hebben iedere maand minstens 1 nummer in de hardstyle lijst staan,
maar die zullen nooit zoiets als Armin neer kunnen zetten.
simpel weg?omdat er gewoon niet genoeg mensen zijn die van hardstyle houden.
maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze anders in deze lijst zouden staan.
Tekhead    posted on 29-10-2009 23:19
Poster: RAS

Haha, ik vond die uitspraak van Tekhead ook om te lachen. David Guetta is echt de meest commerci?le DJ van de top 5, misschien wel van de hele DJ mag top100. Hem ooit eens op sensation horen draaien Tekhead?

Omdat hij door zoveel artiesten gevraagd wordt om samen te werken, om hun carriere terug op te poetsen en een boost te geven. Ik heb D.Guetta al meermaals aan't werk gezien, en daar draaid hij nooit producties van hemzelf, maar vrijwel altijd hardhouse en electro, stijl Dr.Lektroluv'. Er is een verschil tussen producties maken en platen draaien. En is sensation een algemene referentie ? Was aanwezig op de eerste sensation white in Antwerpen, en 1 van de dj duo's waren Junior Jack en Kid Cream, en toen J.J. het waagde van een plaat met wat meer beats op te zetten werdt hij direct terecht gewezen door ID&T crew.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MaximDJ    posted on 29-10-2009 23:26
Wat maakt het uit wie nummer 1 is? Volgens mij heeft zo'n 90% van die lijst zijn sporen (en zakken geld) al ruimschoots verdiend. Ti?sto maakt zich er echt niet druk om dat ie op nummer 2 staat...Armin vindt het "leuk" maar meer niet
Party Sensations. Excellence in entertainment.

299 Users online: 178 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 29.083
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.722.474